Geen geluid laptop instellingen ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mulmuisje

Gebruiker
Lid geworden
20 feb 2002
Berichten
645
Beste computerhelpers,

Ik heb een laptop van iemand die geen geluid meer afspeeld. Bij hardware heb ik geen enkel conflict. Het apparaat lijkt correct te werken. Kan iemand mij vertellen hoe de geluidsinstellingen dienen te staan. Moet er iets gedempt staat, bij het afspelen van geluid bijvoorbeeld muziek. Het besturingssysteem is WinXP. Rechtsonder naast de tijdsaanduiding heb ik geen icoontje voor het geluid. Kan iemand mij hierbij helpen ?

Groetjes
 
Weet je zeker dat de juiste drivers zijn geïnstalleerd?

Anders, ga naar config.scherm -> geluiden en audioapparaten -> tabblad volume -> bij volume, klik geavanceerd. Dan krijg je een soort mengpaneel waar de meest linkse schuif in ieder geval een beetje open moet staan (volumeregeling). Alles dempen moet sowieso uitgevinkt zijn.

Mocht het niet lukken, dan kun je ook proberen het apparaat in het apparaatbeheer helemaal te verwijderen, opnieuw opstarten en opnieuw de drivers installeren van de driver cd die bij de laptop zat.


Je kan daar overigens ook aangeven of je pictogram in je taakbalk wilt zien.
 
De modem gaf zo'n leuk uitroepteken in apparaatbeheer. Deze heb ik vervolgens uitgeschakeld en jawel het geluid werkt weer. En naar het schijnt beter dan ooit tevoren.

Groetjes en bedankt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan