.ppt omzetten naar MPEG2

Status
Niet open voor verdere reacties.

marianneke

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
25 feb 2001
Berichten
1.836
Kennis heeft een powerpointpresentatie gemaakt.
Wil deze branden op een schijfje om met DVD-speler op TV te kunnen bekijken.

Moet daarvoor eerst omgezet worden in een MPEG2 bestand.

Hoe kan ze dat doen???
 
dit kan!

Ik heb het vroeger wel eens gedaan met het proggie: Microsoft Camcorder. (strond ooit eens op Office 97 CD onder valupack/mscam)

Hiermee kun je een film maken van alles wat je op je scherm doet. Je start camcorder en drukt dan op record. Alles wat je daarna doet wordt opgenomen en kun je wegschrijven als mpg.

Kijk eens of je ergens een Office 97 cd hebt.
 
zit niet in XP helaas.

Je start het proggie:

Dan start je de powerpoint presentatie inderdaad.

Alles wordt nu opgenomen.

als de presentatie klaar is stop je het proggie.
 
Dat progje maakt er toch een AVI van? Moet je dus nog wel omzetten naar MPEG via TMPEG-encoder.

Er is trouwens een makkelijkere manier om foto's in een MPEG te krijgen, als het daar om gaat kun je beter Picture to TV gebruiken.
 
Tiborv,

Klopt inderdaad, je moet hem wel omzetten.

Picture to Tv kan ook, maar dan kun je niet alle animaties etc. van Powerpoint opnemen. Wil je echt de hele presentatie als film hebben denk ik toch dat camcorder of Camstasia van www.techsmit.com de beste oplossing is.

grtz Guido
 
Nou, ik denk dat ze zich hiermee kan redden. Voor zover ik het heb begrepen heeft zo zo'n soort prog maar dat kon dus niet met .ppt overweg.

Laat nog wel weten of dit hiermee is opgelost.

Bedankt alvast allemaal!
 
Hallo.
Het is haar op deze manier niet gelukt. Heeft dat gedownload maar volgens haar had je dan ook een webcam nodig...

Ze heeft het uiteindelijk wel opgelost, maar ik weet niet precies hoe. Dus het probleem is inmiddels wel opgelost.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan