adsl delen

Status
Niet open voor verdere reacties.

marcel t

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2001
Berichten
185
waarschijnlijk is deze vraag al meerdere malen gesteld maar ik zou toch graag nog even een duidelijk antwoord op mijn situatie.
Ik heb 2 pc's, 1 op zolder en 1 beneden.

pc1: windows xp pro nl.
pc2: windows me

ik zou graag op deze 2 pc's mijn adsl internet willen delen. wat heb ik hier precies allemaal voor nodig?
de pc's moeten volledig onafhankelijk van elkaar kunnen werken/internetten. dus niet met 1 hoofd pc die aan moet staan als ik op de andere wil internetten.
ik heb een adsl abbonement van planet internet ( comfort ) ook zou ik graag willen weten of er ook op beide pc's tegelijk kan worden ge-internet en wat er dan gebeurt met de snelheid. ( word die dan gedeeld ? bijv van de maximale 120kb/sec beide 60? )

b.v.d. marcel t
 
Hetgene dat je nodig bent is een ADSL-router en netwerkkaarten in je pc's. Middels UTP straight kabels verbindt je de pc's met de router. Dus van pc1 naar de router en van pc2 naar de router.

De kosten van zo'n ADSL-router weet ik zo niet. En wat er voor de rest voor een instellingen nodig zijn staan in de snelstart handleiding en in de gegevens van planet.

Over het delen van de verbinding kan ik simpel zijn. Je gebruikt hetgene dat je nodig bent en er beschikbaar is. Dus wanneer pc1 alleen op het internet zit dan heeft deze de volledige bandbreedte tot zijn beschikking. Downloaden de pc's tegelijk wat is het niet zo dat die deling 50/50 is dit heeft namelijk met een aantal factoren te maken o.a.:
- Wie was al bezig met downloaden
- De snelheid (Processor + intern geheugen) van de pc
- De internetsnelheid van host waar het vandaan gehaald wordt
- De grote van het bestand
- De grote van het bestand wat nog opgehaald moet worden

De groeten,
Mark
 
dank je, dus ik heb alleen 2 netwerkkaartjes nodig+ 2 straight kabels en een router. moet ik nog ergens op letten bij aanschaf van de router? en is de router dan ook gelijk het modem van beide pc's?
 
precies ik heb zelf een netgear Prosafe Firewall/printserver FR 114 p daar gaat dus je adsl kabel in en van daaruit naar de computers. Ik vind die firewall van deze router uitstekend en je hoeft er niets aan te doen.
 
een netwerk kaartje heb je al en een straight kabel wordt er meestal bijgeleverd bij de router dus alleen een hele lange naar de zolder.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan