• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel script aanpassen t.b.v. vakantiekaart 2004

Status
Niet open voor verdere reacties.

Quaestrix

Gebruiker
Lid geworden
18 okt 2003
Ik heb ergens een Excel vakantiekaart opgedoken waarvan ik de maker niet meer kan achterhalen, hij is ook geschikt voor het web, de beveiliging heb ik er al af gekregen.

Nu is dit een kaart van 2002 en wil ik het aanpassen voor 2004, dat betekent dus een geheel andere kalender maar dat lukt me niet, het is in script geschreven en daar kom ik niet uit, wie kan me ermee helpen?

Ik voeg het bestandje toe? (wellicht ook bruikbaar voor anderen!)

groet, Angelique

Bijlagen

is gemaakt door Rene van Oosterhout...

ken je die toevallig?

attachment.php

Bijlagen

• vakantiekaart.gif
    vakantiekaart.gif
    8,2 KB · Weergaven: 475
Laatst bewerkt:
is gedaan met voorwaardelijke opmaak.

zie hier de voorwaarden:

attachment.php

Bijlagen

• opmaak.gif
    opmaak.gif
    10,8 KB · Weergaven: 438
Ik kom wel van Lucent, maar ken geen Rene Van Oosterhout, ik ben daar weg met heel veel anderen dus kan hem ook niet meer opzoeken.

Wie kan het bestandje geschikt maken voor 2004?

je kunt 'm toch zelf aanpassen aan 2004?

kleurtjes zijn gewoon gedaan met cellen kleuren.

verder nergens aanzitten. moet goed komen.

Nee dat lukt niet, het is niet een kwestie van kleuren aanpassen want dan werkt het script niet meer goed, wie kan het wel?

groet, Angelique

aan die kleuren moet je niet zitten.
Dat is gedaan met een voorwaardelijke opmaak

Wat je moet doen is alle zondagen zwart maken en de feestdagen invullen. dan werkt het gewoon hoor.,

succes,

Quaestrix,

Ben nog niet achter de scripts gekomen waar je het over had, maar deze werkt m.i. wel.

Bijlagen

Vakantiekaart 2007

Hallo allemaal,

Ik ben op zoek geweest naar een vakantiekaart. Op zich vind ik het wel leuk om een beetje te stoeien met Excel, maar ik heb nu een vakantiekaart gevonden die elk jaar wordt aangepast. Hij kost wel 15 euro, maar het is toch voor de zaak en het spaart mij meer tijd.

zie: vakantiekaart 2007

Voor iedereen die er wat aan heeft (of niet).

Bedankt voor de link. Kan misschien wel eens van pas komen.

Angelique,

Een script heb ik niet gevonden en ben zelf even aan de slag gegaan.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Angelique,

Angelique is al lang niet meer op Helpmij te bespeurenn, maar toch bedankt voor de moeite, het komt ongetwijfeld anderen van pas.

Angelique,

Werkt erg leuk, alleen jammer dat het schrikkeljaar niet werkt. :p

Het is jammer dat Conditional Formatting aan een limiet is gebonden. Anders kon ik beide sheets wellicht combineren. Nu plaats ik handmatig elk jaar de vakjes van de weekenden naar de juiste cellen. :rolleyes:

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Proza,

Jammer dat jouw kaart beveiligd is, anders had ik hem aangepast. Nu werkt het schrikkeljaar wel en het weekend nog steeds, misschien kun je inpassen in jouw ontwerp. Voortschrijdend inzicht ;)

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Proza,

Jammer dat jouw kaart beveiligd is, anders had ik hem aangepast. Nu werkt het schrikkeljaar wel en het weekend nog steeds, misschien kun je inpassen in jouw ontwerp. Voortschrijdend inzicht ;)

Maar nu niet meer zie de nieuwe bijlage, graag had ik dus ook bij invoer van het juiste jaar dat alle grijze blokken (za+zo) zich laten zien in de juiste velden.

Alleen is dat volgens mij niet mogelijk daar je maar drie keer de voorwaardelijk opmaak kan gebruiken op het vlak. Maar misschien is het wel mogelijk om de grijze cellen te laten kopieren vanaf een extra TAB-blad, die dan als een ovelay oid gebruikt wordt op de "master-page" :confused:

Bijlagen

Ik zie het, toch vind ik het jammer dat het niet meer werkt zoals ik dat had bedoeld. De kleurtjes in de vakjes voor de vrije uurtje.

Ik ga hem eens verder bestuderen, dank voor de input :thumb:

Vakantiekaart 2008, 2009 en 2010

Nieuwe versie gemaakt voor 2008, 2009 en 2010 op de basis van versie van 2002/2004.

In de ander 'automatische' versie is het wel leuk dat het jaar kunt kiezen, maar zodra je begint met mutaties, cq het invullen van vakantie dagen overschrijf je de formules en als je dan een nieuw jaar kiest wordt deze niet meer goed bijgewerkt.
(Meer) Voorwaardelijk opmaak toevoegen gaat als je Excel 2007 hebt, heb voor me zelf een begin gemaakt maar ben n.a.v. m'n eerder genoemde bezwaar t.a.v. deze versie toch terug gegaan naar de versie uit het eerste bericht.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
@Withaar: je hebt gelijk, de formules worden overschreven, maar dat herstel je simpel door een naastliggende of bovenliggende cel door te trekken over de inhoud.

@Proza: met een knop kleur aanpassen krijgen de invullingen een kleurtje, per categorie verschillend. Ik heb hier een vraag gepost hoe de feestdagen een kleur kunnen krijgen. Dat heb ik niet kunnen vinden. Dus wellicht volgt er nog een aanpassing. Ik heb ook de eerste twee letters van de feestdagen ingevoegd.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
In de code zoek je op pa in kleine letters terwijl er in de cel Pa in hoofd- en kleine letter staat.

Wigi

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan