Outlook express opnieuw installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.
Is internet explorer niet te verwijderen via
* configuratiescherm
* Software
* Tabblad windows setup?
Daar staat wel outlook express.
 
Sorry Ria maar je hebt niet goed gelezen wat Mena heeft geschreven. Op haar PC staat (helaas) IE en OE niet in de lijst van Software.
Uit eigen ervaring (eigen mening), het probleem ligt een beetje met de werking tussen Windows ME en IE 6. Ik heb ook een tijdje IE 6 op de PC gehad en daarna verwijdert. Het verwijderen gaat niet makkelijk, het is een ‘ritueel’.
Ik weet niet exact hoe is gegaan tijdens installatie, als de PC op een netwerk zit, als andere programma’s (antivirus) uitgeschakeld waren of niet, wat is wel of niet aangevinkt tijdens installatie.
Dus bij Mena is iets misgegaan. OE is beschadigd ergens.
De makkelijkste oplossing zou zijn om Outlook (van Office 2000) dus niet Outlook Express te gebruiken als hoofd e-mail programma. Dat doe ik op deze PC ook. OE blijft op de PC anders werkt IE en Outlook niet, maar men gebruikt Outlook.
Ik heb zelf op mijn PC IE 6 verwijdert en gebruik nu IE 5.5 en ik vind het prima zo, maar nogmaals dat is een persoonlijke keuze.

Falco
 
Hallo Falconetti, Ria en anderen!


Ivm het vervangen van die dbx bestanden. Ik heb dit nooit in veilige modus gedaan omdat ik niet wist dat dit zo hoorde. Ik sloot dan gewoon OE af, zocht folders.dbx wijzigde dit in old.dbx, daarna opende ik OE opnieuw en maakte die automatisch nieuwe dbx bestanden aan en kon ik weer verder. Dan was het probleem weer 'even' opgelost. Maar omdat het toch heel omslachtig is en het probleem blijft weder keren en je telkens een deel van verzonden items enzo kwijt bent als je dit doet, hebben ze me geadviseerd OE opnieuw te installeren zodat het probleem weg zou blijven. Moet ik het misschien toch eens in veilige modus proberen? Zou het probleem dan definitief verdwenen zijn?

Ik heb gedaan wat je zei: dit zijn mijn ondervindingen: Ik heb die map van windows update leeg gemaakt op xml bestanden na. Dit waren méér dan 3500 bestanden, meestal met extensie bkf. Is dit normaal? Heb alles in mijn prullenbak bewaard voor het geval dat...

Daarna heb ik IE SP 1 willen installeren, maar hij zegt dat dit al gebeurd is en ik moet dan de setup afsluiten. Als ik dan OE SP1 wil installeren zegt hij dat ik eerst IE SP1 moet installeren, wat dus niet kan!
Heb trouwens mijn antivirus afgezet deze keer zoals je aanraadde.

Volgens de windows update pagina moet is mijn pc helemaal up to date en valt er niets te downloaden.

En ja ik zit op een netwerk met een andere computer. Maar dit is de hoofdcomputer.

Die file die ik zou moeten zoeken en deleten, moest IE niet goed geregistreerd zijn, staat niet op mijn computer.

Zal ik eens proberen nieuwe dbx files aan te maken in veilige modus?

Bedankt hé!!!!

Groetjes Mena
 
Hi Mena!
Ik heb het nu ‘beetje’ erg druk dus ik ga in het weekend 1 en ander voor jou uitzoeken.
Ik had vroeger ook wat problemen met *.dbx en toen heb ik ze in veilige modus verwijderd. Waarom in veilig? Omdat ze in het mapje Windows staan. Na opstarten heeft Windows nieuwe mappen aangemaakt (leeg) maar probleem was verholpen.

3500 bestanden..dat is ENORM veel. Kon alles weg.

Ik vroeg over netwerk omdat dit kan ook problemen veroorzaken. De oplossing zoek ik nog op.

Groetjes
Falco
 
Ik meld me af want kan er weinig zinnigs meer aan toevoegen, maar in ieder geval veel succes er mee!
:thumb:
 
Ik ook, want dit wordt me te ingewikkeld. Succes verder.
Groetjes, Ria
 
Beste Falco, ondertussen heb ik in mijn laatste uren op kantoor deze namiddag in veilige modus de dbx bestanden verwijdert. Even afwachten of het nu misschien wel opgelost zou zijn... Dit weet ik dan maandag of dinsdag te vertellen. Alvast bedankt hé Falco, ik stel het echt op prijs!

Ria en André, alle begrip, want ik kan zelf nog maar nauwelijks volgen... :thumb:

Prettig weekend! Groetjes Mena
 
Ik heb nog gezocht in de database van Microsoft maar kon de door jou opgegeven (mogelijke update) Q820223 niet vinden. Klopt dit wel?
In het begin van jou topic had je het over: ‘ iets met mijn dbx bestanden mis is’. Kreeg je ook een foutmelding?
1- Wat betreft het schoonhouden van de PC: je houd deze redelijk schoon maar ik zou toch naast AdAware ook wat andere kleine programma’s (extra) op de PC zetten. Zoals: SpywareBlaster, SpywareGuard en S&D (Spyboot Search & Destroy). Wat betreft virus vrij: dit is niet altijd 100% zeker. Met Windows ME is het soms handig om het systeem herstel uit te schakelen, vervolgens in veilige modus op te starten en in veilige modus de PC op virussen scannen. Als de antivirus geen virussen kan vinden dan kun je gerust het systeem herstel opnieuw aanzetten.
2- BKF bestanden: deze kunnen zonder meer weg. Ze komen terug zodra je de site van Microsoft Update hebt bezocht. Na updaten, ze kunnen weg.
3- DBX bestanden: check voor alle zekerheid de eigenschappen van deze bestanden. Dus ga met de zoeker en zoek alle: *.dbx op. Rechts klik op het bestand en vervolgens kijk wat is aangevinkt. ALLEEN LEZEN moet UITGEVINKT staan. Bij ARCHIEF moet wel aangevinkt staan.
Op dit moment mijn advies is:
-vervang *.dbx bestanden en check hun status dus MOET op Archief staan (Alleen lezen uitvinken!).
-Download genoemde progjes, zorg DIRECT voor UPDATES en vervolgens check PC met S&D (Spyboot).
-schakel systeem herstel uit, start in veilige modus en scan opnieuw op virussen.

Mocht noch niet goed werken dan heb ik maar 1 voorstel/oplossing: we gaan IE6 verwijderen en vervolgens opnieuw op de PC zetten. Over deze mogelijkheid alleen als de andere niet werken. Ik hoor het nog wel.

Groetjes
Falco
 
Beste Falco,

Ik heb alles geprobeerd, en had zelfs de indruk dat het terug werkte. Maar het probleem is nog maar eens weer gekeerd. Raar maar ineens staat IE en OE wel in mijn software, ook dit herstellen lukt niet.

De enige optie is alles terug installeren volgens mij. Kan je mij helpen met het in- en exporteren van mijn adresboek? (tis belangrijk dat alles behouden wordt, adressen van klanten enz...) Hoe ik mijn verzonden items misschien allen tegelijk kan opslaan ipv 1 per 1? En hoe ik dat ook terug zet nadien. En hoe ik het beste de-installeer en her-installeer...

Dank bij voorbaat,

Met vriendelijke groeten,

Mena
 
Hi Mena ! :D
Als je op Bestand en vervolgens op Importeren en Exporteren klikt dan wijst zich dat van zelf.
Voor alle zekerheid je zou het volgende nog kunnen doen: zoek met de zoek functie alle bestanden: .dbx en ook .wab.
Je DBX bestanden zijn je e-mails en de WAB jou addres boek.
Bij Outlook 2000 (maar dat gebruik jij niet) staat alles in: .pst
Sla dus alle DBX en WAB op ergens op floppy of in een andere mapje.
Doet dat ook met de lijst uit je Favorieten mapje.


Groetjes
Falco
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan