Outlook express opnieuw installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mena

Gebruiker
Lid geworden
28 feb 2001
Berichten
164
OS: Millenium

Outlook express 6

Hallo iedereen,


Ik blijf problemen hebben met outlook express 6. Mijn berichten worden vaak niet verzonden omdat er iets met mijn dbx bestanden mis is. Als ik dan heropstart verzend hij ze wel. U begrijpt wel dat ik niet de hele dag de computer kan her-opstarten. Soms zijn de verzonden items ook niet zichtbaar door dat probleem. Ik heb de dbx bestanden al ettelijke malen vervangen maar het probleem blijft weder keren. Nu zou ik dus outlook express moeten verwijderen en opnieuw installeren. Kan iemand mij uitleggen hoe ik dat het beste doe?

Dank bij voorbaat,

Met vriendelijke groeten,

Mena
 
Je kunt ook OE er gewoon overheen zetten zonder de oude te wissen dan repareerd hij alleen wat beschadigd is.
 
Sorry ik heb mij van sectie vergist. En ik had er nog wel op gelet, niet goed genoeg blijkbaar. Kan een admin deze vraag aub verplaatsten naar de juiste sectie? Dank u. Mijn excuses voor het ongemak.
 
Geplaatst door Will-Well
Je kunt ook OE er gewoon overheen zetten zonder de oude te wissen dan repareerd hij alleen wat beschadigd is.

Hoi,

Ik heb hier enkele cdtjes die bij de levering van de computer toen zaten (is al weer een tijdje geleden) en hier zit een cdtje bij van office 2000. Er wordt op vermeld: word, excel, outlook, powerpoint, acces, frontpage en internet explorer 5.01. Dus geen outlook express? Voor de rest heb ik geen andere cdtjes waar hij kan opstaan. Of hoort het bij internet explorer? Zo ja, kan het dan geen kwaad dat die versie lager is dan de versie die ik nu heb? Kan dat erover heen?

Met vriendelijke groeten,

Mena
 
Lager lukt niet maar misschien kun je hem downloaden op de microsoft site.
 
Al IE herstellen geprobeerd?
start>configsch>software>IE6>toevoegen/verwijderen>
IE herstellen.
 
Is je PC verder "schoon"? Virus, spyware, hijackers, etc vrij?

OE zit niet op de Office 2000 CD.
OE en Internet Explorer zijn dé gratis programma's van Microsoft. Je gebruikt OE 6 dus je gebruikt ook IE 6.
Beide niet op de CD van Office of ME, maar van de site van Microsoft.

Lukt het tip van Andre: herstellen IE ?

Groetjes
Falco
 
Bedankt alvast voor alle antwoorden.

Dit gaat over mijn computer op kantoor, dus kan ik pas maandag verder werken. Ik laat dan zeker weer weten, hoe ver het staat.

Tot nu toe heb ik op microsoft.com opnieuw OE 6 gedownload en erover gezet, of dit helpt, zal ik maandag weten.

Groetjes Mena
 
Niet zo haastig Falconetti. Kantoortijden kunnen heel flexibel zijn tegenwoordig. :D
 
Sorry mannen heb een zware oorontsteking (aan de linkerkant mocht dat belangrijk zijn :D). Dus ik was maandag niet meteen terug op kantoor. Misschien morgen, anders donderdag.

Groetjes Mena :thumb:
 
Geplaatst door André Klaver
Niet zo haastig Falconetti. Kantoortijden kunnen heel flexibel zijn tegenwoordig. :D

NO FURTHER COMMENTS !! :D :D :D :D

We wachten af..
Beterschap Mena !! :thumb:

Groetjes
Falco
 
Geplaatst door André Klaver
Al IE herstellen geprobeerd?
start>configsch>software>IE6>toevoegen/verwijderen>
IE herstellen.

Bedankt jongens voor de beterschap wensen! Ben dus terug op kantoor nu, nog niet helemaal beter maar de plicht roept.

Heb bovenstaande tip van André geprobeerd. Dat lukt dus niet. Bij software staat enkel: outlook express Q820223, ik probeerde toevoegen/verwijderen, hij vroeg niets van herstellen en deelde enkel mede dat het verwijderen van de patch mislukt was.

Voor de rest weet ik zeker dat de computer virus vrij is, en vorige week heb ik nog een windows update gedaan, en algemeen onderhoud (verwijderen overbodige bestanden, wissen geschiedenis, cookies en tijdelijke internet bestanden leeg gemaakt, opsporen en verwijderen spyware met ad-aware, schijfcontrole, defragmentatie...)

Het probleem is er dus nog. Wat kan ik nog doen?

Vriendelijke groetjes,

Mena
 
Wat jij schrijft: Q820223 lijkt meer op een update.
Ik plaats hieronder een tekst dat ik bij Microsoft vond. Is dit jou probleem? Heb je hier wat aan?

Outlook Express: Overzicht van de cumulatieve update voor Outlook Express 6.0 SP1
Van toepassing op
Voor informatie over de verschillen tussen de e-mailclients Microsoft Outlook en Microsoft Outlook Express klikt u op het volgende artikelnummer in de Microsoft Knowledge Base:
257824 Outlook 2002: Verschillen tussen Outlook en Outlook Express
SAMENVATTING
In dit artikel wordt beschreven hoe u de cumulatieve update voor Outlook Express 6.0 Service Pack 1 (SP1) kunt downloaden en installeren.

De cumulatieve update voor Outlook Express 6.0 SP1 bevat correcties voor en uitbreidingen op Microsoft Outlook Express 6.0 Service Pack 1 (SP1). De cumulatieve update voor Outlook Express 6.0 SP1 biedt ook een oplossing voor alle eerder beschreven beveiligingsproblemen in Outlook Express 6.0.

Veel van de correcties en uitbreidingen in de cumulatieve update voor Outlook Express 6.0 SP1 zijn het resultaat van rechtstreekse feedback van Microsoft MVP's (Most Valuable Professionals).
MEER INFORMATIE
De cumulatieve update voor Outlook Express 6.0 SP1 downloaden en installeren
Belangrijk Installeer Microsoft Internet Explorer 6 Service Pack 1 voordat u de cumulatieve update voor Outlook Express 6.0 SP1 installeert. Als u meer informatie wilt over de installatie van Internet Explorer 6 Service Pack 1, klikt u op het volgende artikelnummer in de Microsoft Knowledge Base:
328548 Het meest recente Service Pack voor Internet Explorer 6 ophalen
Ga als volgt te werk om de cumulatieve update voor Outlook Express 6.0 SP1 te downloaden en te installeren:
1. Ga met uw webbrowser naar de volgende Microsoft-website:
http://www.microsoft.com/windows/ie/downloads/recommended/q331923/default.asp
2. Selecteer uw taal in de lijst boven aan de pagina en klik op Go.
3. Klik op de koppeling onder Download om de installatie te starten.
4. Klik op Opslaan om het bestand q331923.exe op te slaan in de geselecteerde map.
5. Dubbelklik in Windows Verkenner op q331923.exe.
6. Als wordt gevraagd of u de update wilt installeren, klikt u op Ja.
7. Wanneer het bericht verschijnt dat de installatie is voltooid, klikt u op OK.
Opmerking Nadat u de cumulatieve update voor Outlook Express 6.0 SP1 hebt geïnstalleerd, kunt u deze niet meer verwijderen.

De cumulatieve update voor Outlook Express 6.0 SP1 is beschikbaar in de volgende talen:
· Engels
· Chinees (Vereenvoudigd)
· Chinees (Traditioneel)
· Frans
· Duits
· Koreaans
· Spaans
· Japans
Vaststellen of de cumulatieve update voor Outlook Express 6.0 SP1 is geïnstalleerd
Als u wilt weten of de cumulatieve update voor Outlook Express 6.0 SP1 is geïnstalleerd, start u Microsoft Outlook Express, klikt u op Help en vervolgens op Info.

Wanneer de cumulatieve update voor Outlook Express 6.0 SP1 is geïnstalleerd, wordt er een dialoogvenster weergegeven met het versienummer 6.00.2800.1123.
Toevoegingen en wijzigingen in Outlook Express na installatie van de cumulatieve update voor Outlook Express 6.0 SP1
De volgende toevoegingen en wijzigingen worden in Outlook Express aangebracht wanneer u de cumulatieve update voor Outlook Express 6.0 SP1 installeert.
Het verschil zien tussen het verzenden van een bericht en het posten van een publicatie in een nieuwsgroep
Wanneer u na de installatie van de update een reactie post in een nieuwsgroep, wordt er een dialoogvenster weergegeven waarin staat dat u een bericht in een nieuwsgroep post. Het dialoogvenster bevat de knoppen Ja en Nee, evenals het selectievakje Dit bericht niet meer weergeven.
Schakelen tussen weergave en antwoorden
Wanneer u de mappen in het nieuwsprogramma na de installatie van de update bekijkt, kunt u met de toetsencombinatie CTRL+H schakelen tussen Huidige weergave en de weergave Antwoorden op mijn berichten weergeven.
Problemen die worden opgelost met de cumulatieve update voor Outlook Express 6.0 SP1
Met deze update worden tevens de problemen opgelost die worden beschreven in de volgende artikelen in de Microsoft Knowledge Base:
329084 U kunt niet overschakelen naar een andere identiteit in Outlook Express na installatie van Windows XP SP1

321530 Outlook Express Quits Unexpectedly When You Receive a Message That Has a Special MIME Header
317011 Japanese Character Is Not Displayed Correctly When You Use MAPIReadMail
312590 OLEXP: An Access Violation Occurs in Outlook Express If You Click Cancel When You Are Choosing a Message Store
De cumulatieve update voor Outlook Express 6.0 SP1 bevat geavanceerde beveiligingscorrecties, waarmee gebonden en ongebonden reeksfuncties worden gecorrigeerd of verwijderd. Met deze update worden de volgende problemen opgelost, die niet eerder in de Microsoft Knowledge Base zijn beschreven.
Antwoorden met een gecodeerd bericht is niet mogelijk als Lotus Notes dubbele certificaten gebruikt
Wanneer u een digitaal ondertekend bericht ontvangt van een Lotus Notes R5-client die dubbele certificaten gebruikt in Outlook Express (een voor ondertekening en een voor codering), kunt u geen gecodeerd bericht terugsturen. Het is ook niet mogelijk om de afzender of het certificaat van de afzender (digitale id) aan uw contactpersonen toe te voegen.
Afzonderlijke nieuwsgroepberichten kunnen niet uit de lokale .dbx (bestandsopslag) worden verwijderd
U kunt geen nieuwsgroepberichten verwijderen uit de lokale bestandsopslag op de vaste schijf.

Opmerking Als u een nieuwsgroepbericht uit de lokale bestandsopslag wilt verwijderen, selecteert u het bericht na de installatie van de cumulatieve update voor Outlook Express 6.0 SP1 en klikt u op Verwijderen.
Foutbericht over een ongeldige digitale id bij verzending van een bericht dat is ondertekend met een Esign-certificaat
Wanneer u vanuit Outlook Express 6.0 SP1 een bericht verzendt dat is ondertekend met een Esign-certificaat voor uitsluitend ondertekening, wordt er een foutbericht over een ongeldige digitale id weergegeven. Als u het foutbericht negeert en het bericht verzendt, wordt de verzending normaal uitgevoerd. Dit probleem doet zich niet voor wanneer u het Esign-certificaat voor uitsluitend codering importeert (het andere deel van het dubbele certificaat).
Het standaardpad voor bijlagen wordt niet opgeslagen door Outlook Express
Wanneer u met Outlook Express werkt, wordt het standaardpad voor bijlagen niet opgeslagen.
Lange URL's (Uniform Resource Locator) op meerdere regels in de berichttekst raken beschadigd
Als u lange URL's gebruikt in een berichttekst, kunnen deze bij tekstomloop beschadigd raken. Dit is ook het geval wanneer de URL twee koppeltekens en een spatie bevat ('-- ').
Outlook Express reageert niet meer wanneer u een handtekening in een bericht invoegt
Outlook Express reageert niet meer wanneer u op Handtekening in het menu Invoegen klikt om een handtekening in een bericht in te voegen.
De informatie in dit artikel is van toepassing op:
· Microsoft Outlook Express 6.0 for Windows 2000
· Microsoft Outlook Express 6.0 for Windows 98
· Microsoft Outlook Express 6.0 for Windows Millennium Edition
· Microsoft Outlook Express 6.0 for Windows NT 4.0
· Microsoft Outlook Express 6.0 for Windows XP
 
Hoi, bedankt alvast.

Als ik die patch wil installeren vertelt hij dat ik eerst Service pack 1 moet hebben, als ik Service pack 1 wil installeren zegt hij dat ik deze al heb en moet ik de setup afsluiten. Wat nu?
 
Je hebt soms de *.dbx bestanden vervangen. Heb je dit wel in veilige modus gedaan? Ik bedoel dus het verwijderen. Daarna maakt (bij opstarten) Windows nieuwe (lege) bestanden.
Maar even antwoord op jou laatste vraag: het is mogelijk dat nog ‘restjes’ op de PC zitten van de laatste update. Je zou het mapje WinUpdate op moeten zoeken en alles verwijderen behalve de *.xml bestand. Probeer daarna opnieuw SP 1 te instaleren.
Het is ook mogelijk dat een fout ontstaat als je tijdens installatie een anti virus programma hebt lopen (deze moet dus uitgeschakeld staan tijdens installatie.)
Andere mogelijke ‘probleem’:
-mogelijk is IE niet goed geregistreerd tijdens installatie. In dit geval zou je 1 bestand moeten verwijderen. Omschrijving in het Engels hierbij:
To resolve this issue, delete the following file, and then run Internet Explorer Setup again:
Windows\System\CatRoot\{F750E6C3-38EE-11D1-85E5-00C04FC295EE}\Advauth.cat
To delete this file, start Windows Explorer, open the Windows\System\CatRoot\{F750E6C3-38EE-11D1-85E5- 00C04FC295EE} folder on the drive on which Windows is installed, click the Advauth.cat file, and then press DELETE.

En als je op de Windows update pagina gaat? Wat zou je volgens Microsoft moeten updaten? Hier dus: http://v4.windowsupdate.microsoft.com/nl/default.asp

P.S. zit je op een netwerk ???
 
Laatst bewerkt:
Hier heb ik weinig aan toe te voegen, behalve dat ik het vreemd blijf vinden dat je Internet Explorer niet bij de software staat.
:(
 
Is er niet een eenvoudiger methode?
(ik heb outlook 5.5 ergens op een gratis cd. staan) Deze wil ik wel kopieeren, maar deze is 83 mb.
Ik zou dan het vlg. doen. Exporteer je accountinstellingen en je adresboek naar een andere map die je later eenvoudig kunt terugvinden.
De belangrijke berichten voor alle zekerheid even doordturen naar je eigen mailadres.
Kijk dan of je je outlook 6 kunt verwijderen en installeer vervolgens deze outlook 5.5.
importeer je instellingen en je adressen weer en alles werkt dan vlgs. mij weer.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan