Windows verkenner openen in "deze computer"

Status
Niet open voor verdere reacties.

erwin32

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
5 nov 2002
Hoe kan ik in windows xp prof. zorgen dat windows verkenner opent in het mapje: "deze computer" en niet in "mijn documenten"? Heb alles al uitgeprobeerd maar kan de optie daarvoor nergens vinden.
Alvast dank.

schermpje

Kijk bij eigenschappen van de verkenner in het startmenu.

zo opent de c: schijf verander het pad in C:\WINDOWS\EXPLORER.EXE /n,/e,C:\

Waar staan die eigenschappen dan? Kan ze niet vinden.

verkenner

Ga naar start/bureauassesoires/en klik met rechtermuisknop op verkenner.Kies eigenschappen en verander het pad

Gewoon met de rechtermuisknop op op het icoontje van verkenner klikken (het plaatje waar je op klikt als je de windows verkenner op wilt starten). Er verschijnt dan een menu. Helemaal onderaan staat eigenschappen.

Klik daarop! Dan zie je ergens 'Doel' of 'Target' staan en daarnaast

'C:\WINDOWS\explorer.exe'

Zet daar /n,/e,C:\ achter dus zo:

C:\WINDOWS\explorer.exe /n,/e,C:\

En nu start de verkenner op in C:!

Succes!

Om de verkenner in C: te laten openen kun je idd de bovenstaande tips gebruiken, maar wil je hem in Deze computer openen (dat was je vraag toch?) moet je het pad van de bestaande verkenner snelkoppeling vervangen door deze: (een nieuwe snelkoppeling maken kan ook)

%SystemRoot%\explorer.exe /e,::{20D04FE0-3AEA-1069-A2D8-08002B30309D}

gtz

Nog een (kleine) variant:

Wanneer u windows verkenner opent ( start-alle programma's-bureauaccessoires-windows verkenner ) wordt de map "mijn documenten" geopend. Wanneer u wilt dat windows verkenner uw stations laat zien moet u iets aanpassen in de betreffende snelkoppeling. Navigeer naar Windows verkenner zoals hierboven beschreven. Klik met de rechtermuisknop op de knop en kies eigenschappen. In het doelvenster typt u %SystemRoot%\explorer /n, /e, /select, C:
( letterlijk overnemen ) klik op toepassen en O.K. Verkenner toont vanaf nu uw stations.
Schrijf wel even de oude opdrachtregel op zodat u altijd weer terug kunt naar de oude situatie.

Bron: breekpunt.nl

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan