FTP-server via een E-tech router.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Yoshi

Gebruiker
Lid geworden
7 dec 2002
Berichten
171
Hi bollebozen !

In mijn lokaal netwerkje heb ik een FTP-server opgezet (2000 Server). Dit netwerk is met het internet verbonden via een E-tech routertje.

In mijn lokaal netwerk draait de FTP-prima. Nu wil ik hem ook open stellen voor het internet. Dus een DDNS-account genomen, omdat het IP-adres (WAN) uiterlijk alle 36 uren wijzigt.

So far, so good. Poortjes configuren via de Virtual Server pagina van de router. Een Web server draait prima, maar de FTP is vanaf het internet niet te bereiken. Steeds foutmelding -zie bijlage-.

Somebody a stupid idea ?
 
Tweede poging voor de bijlage

Tweede poging voor de bijlage
 

Bijlagen

  • ftp-error.doc
    24,5 KB · Weergaven: 41
Blinde gok, maar misschien nog ergens een firewall meedraaien?
 
Voor zover ik weet niet, en daar ik alles zelf op poten heb gezet, weet ik dat eigenlijk wel héél zeker ... Maar, inderdaad : ik begrijp de opmerking want daar heeft het héél wat van weg !
 
Nog wat over het probleempje gebogen, maat zonder resultaat. Routertje opnieuw geconfigureerd na een 'restore factory defaults' (je weet maar nooit waar dit goed voor is), maar heeft niet mogen baten.

Ook de de DMZ-host voor het eerst geprobeerd, of met andere woorden : de server zonder de ingebouwde firewall op het net gegooid. Steeds zelfde melding. De theorie dat het probleem van de firewall zou komen, mogen we dus definitief opbergen. Heeft het iets met NAT te maken ?

Doe mij een lol : probeer eens verbinding te maken met ftp://yoshi.dnsalias.net. Als het lukt, dan vind je er een fotootje van Harry Potter. Server zeker open tot 22 uur.

Morgen woensdag 26 november wijzigen we de URL om veiligheidredenen. Maar voor één keertje wil ik het wel proberen.
 
En we geven het zelf nog niet op !

Er een echte FTP-cliënt op gegooid : CUTE FTP-pro (trial) en we komen een stapje verder. Zo te zien lukt het inloggen allemaal (zie bijlage). Maar gaat het verder mis. Dit gaat mijn petje te boven. Alle soorten instellingen in Windows 2000 geprobeerd, maar 't mag niet baten ... :(

Dit is iets voor echte FTP-bollebozen. Niet voor mij dus. Ik snap die commando's niet, begrijp je ?

Vraag blijft : waarom draait het lokaal wél allemaal ? Waarom snapt mijn FTP-server die commando's dan wél ?
 
bijlage

't Is iets met die bijlagen, hé
 

Bijlagen

  • ftp-error_2.doc
    23,5 KB · Weergaven: 38
To close the case :

FTP-service van Win 2000 gelaten voor wat het is, en een (freeware) FTP programmatje geïnstalleerd (GuildFTPd). Alles draait zoals het moet, alleen een beetje traag bij opbouwen van de verbinding. Je mag ook niet alles verwachten van een freeware programmatje.

Moraal : het is een Win2000 probleempje, en géén probleem van de router, of firewall of wat dan ook.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan