Waarom werkt de microfoon niet?

Status
Niet open voor verdere reacties.

gertkap

Gebruiker
Lid geworden
22 mrt 2002
Berichten
192
Via de MSN messenger Service wil ik met behulp van de microfoon met vrienden kunnen communiceren. Wanneer ik de wizard start om de verbinding te "configureren", dan blijft hij hangen op de microfoon test; d.w.z. er wordt geen geluid gedetecteerd, hoewel ik door de microfoon mezelf terug hoor via de luidsprekers. Per ongeluk heb ik ooit eens een uitnodiging tot gesprek verstuurd, maar deze wordt afgewezen omdat het netwerk niet goed zou zijn? Zijn dit nu twee problemen of één? Ik gebruik op mijn pc XP Pro; ZoneAlarm met Program Control op Medium en de Internet Zone Security op High; ik heb een SB Live geluidskaart en een Creative microfoon. Verder maak ik verbinding naar het net via Chello. MSN Messenger heeft versie 6.1. De schuiven van de Volume Control staan allemaal open en bij de optie Recording staat de microffon aangevinkt; als ik dit niet doe zegt de wizard dat de microfoon niet aan staat. (Vreemd waarom herkent de wizard de microfoon wel, maar het geluid niet?) Wie in het Forum heeft een idee hoe dit op te lossen. Alvast hartelijk bedankt.
 
Controleer alle instellingen eens nauwkeurig in het conf.scherm bij geluiden en audioapparaten.
Mogelijk staat erdaar ergens een verkeerde optie aangevinkt.
 
Helaas, dit is (natuurlijk voor zover ik weet) correct ingesteld. Na intensief onderzoek op het net begin ik aan de hand van andere meldingen te geloven dat er een conflict bestaat tussen mijn geluidskaart en XP. Zal dit dus verder gaan uitspitten. Houd mij voor alle suggesties beschikbaar. Alvast bedankt.
 
****a, ik heb mijn eigen probleem opgelost en als je de oplossing weet, is het probleem vaak eenvoudig. Het volgende: ik heb een SB Live Platinum geluidskaart, dus voorop mijn pc een mengpaneel. Daar is ook een ingang voor een microfoon en die heet Mic2 in tegenstelling tot Mic1 die op de achterkant zit. Mijn microfoon zit dus in Mic2 en ik kan mijzelf horen via de speakers. Standaard staat op de Volume Control bij de optie Recording de microfoon afgevinkt. Ik probeer de wizard van MSN om mijn microfoon te testen en deze hoort geen geluid. Ik het hele net doorgeploegd op zoek naar een oplossing, nada. Vind ik bij Soundblaster.com eindelijk eens en goed schema en beschrijving van mijn paneel. En plots valt het kwartje: ik zit niet in Mic1, maar in Mic2. Nu verander ik de Volume Control naar Mic2 en ja hoor, met de Sound Recorder kan ik nu wel geluid opnemen (dit gebruikte ik als test medium). Maar nu komt het: ik start weer de Voice wizard van MSN, zegt die: de microfoon staat uit, zal ik hem aanzetten? Maar nu weet ik dat hij dan weer Mic1 aanvinkt in de Volume Control, dus ik antwoord NEE en wat schetst mijn verbazing: nu hoort de wizard wel mijn stem en is mijn probleem opgelost. Grote opluchting. Mijn oplossing zal niet voor iedereen passen, maar ik hoop dat je er wat aan hebt.
 
Uiteindelijk een instellingsfoutje wat helemaal niemand had kunnen vermoeden.

Mvg Sigma
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan