De HCC-dagen zijn computernerd (who? me?) heaven. En als je voorkeur vooral uitgaat naar games mag je de gameexpo zeker niet missen. Althans, dat dacht ik .

Een uit de kluiten gewassen speelhal
De GameExpo op de HCC-dagen is eigenlijk de Nederlandse versie van de ECTS die in Engeland word gehouden. En als je weet dat de ECTS dit jaar weinig voorstelde, ja, dan krijg je het benauwd als je in de trein zit naar Utrecht. Was de GameExpo vorig jaar nog een beetje vernieuwend, dit jaar leek het meer een uit de kluiten gewassen speelhal. Wat moeten we nou met games als F-Zero en Mario Kart? Deze spellen heb ik al maanden eerder gespeeld en liggen al ruim en breed in de winkels! Ook de stand van EA wist niks nieuws te brengen en uit wanhoop gingen ze maar de nieuwe Harry Potter film vertonen...

Connecting people...
Na een tijdje rondgelopen te hebben zag ik de truck van N-Gage staan. We gingen maar kijken wat dit Finse mobiel merk te bieden had met hun N-gage. Helaas hadden we er wat te hoge verwachtingen van, want na een ultiem crappy promotiefilm gezien te hebben konden we aan de gang met spellen voor de N-gage als Tomb Raider, THPS, Sonic en Pandemonium. Ook dit was weer een teleurstelling op THPS na. Nokia moet toch met wat beters komen. Verder hadden ze ook nog wat andere mobieltjes liggen waarbij je je vinger kon fotograferen (maak die GSM'tjes dan ook niet vast aan de muur ppl!).

O' Neill redder van de Expo
Gelukkig was daar dan een lekker cafe en daarnaast de O' Neill stand die o.a. demonstraties hadden van prof. BMX'ers, SSX 3 competities hadden en "extreme" kappers je haar verbouwden.

Volgend jaar beter....
De Power Unlimited Game Awards die ook dit jaar plaatsvonden waren eigenlijk veel beter. Met een aparte playstation experience en een enorme XBOX-truck met veel nieuwe titels was dit echt erg leuk! De GameExpo heeft me jammer genoeg weinig kunnen boeien en na een paar uur trokken we ons terug in de Burger King om vervolgens in een rij van 20 minuten terecht te komen. Als je vervolgens dan ook nog in de verkeerde trein stapt, snap je hoe pisst ik was.

De winnaars & verliezers
De grote winnaars en verliezers van de GameExpo:

Winnaars:
- O' Neill (ondanks dat het geen gamemerk is, hebben we toch erg genoten! Thanx ppl!)
- Playlogic (eindelijk een sirieuze Nederlandse developer met heerlijke boothbabes!!!)
- Nintendo (weinig nieuwe spellen en precies dezelfde stand als vorig jaar, maar daar was niks mis mee!)
- Het cafe (heerlijke cocktails daar !)
- Iedereen die ons goodies heeft gegeven (en daar bedoelen we geen bergen folders mee EA !)

Verliezers:
- Sony (where the f*ck stonden er ergens Playstations? Ik heb er geen 1 aan kunnen raken )
- Nokia/N-gage (we zijn geen halfgare debielen die na het kijken van een crappy promotiefilmpje en wat middelmatige spellen een GSM gaan afschaffen van ruim 300 euro Nokia!)
- De Lan-party (geen commentaar, geen informatie, alleen een paar ventjes die naar een beeldscherm zaten te staren).
- Xbox (beetje smaakloze stand en gaf me niet echt het Xbox-gevoel, ondanks de redelijke spellen)
- Degene die ons geen goodies hebben gegeven (en daar bedoelen we geen bergen folders mee EA !)

Jammer genoeg hebben we de foto's nog...
Ach ja, de Haagse Computer Club heeft ook een lekkere datum uitgekozen, zo tegen de kerst, terwijl alle developers lopen te rushen om hun product af te krijgen. Volgend jaar beter?
Binnenkort de foto's!