help mij met mijn keuze

Status
Niet open voor verdere reacties.

jadame1011

Gebruiker
Lid geworden
2 dec 2001
Berichten
305
ik ben van plan om een laptop te bestellen kunnen jullie mijn helpen met miij n keuze,

Ik wil veel foto's opslaan en bewerken films bekijken en bewerken, ik dacht hierbij aan een apple.

Maar dat besturingssysteem is nogal duur toch waar betaal je voor dan kan dit niet met een windowsbesturingssysteem.

IS het mogelijk om met een apple je schijf te delen zodat ik een deel van miujn schijf windows er op kan zetten en anders om gaat dat.

vast bedankt voor jullie hulp[
 
Windows werkt op een CISC (complex instruction set computer) en MAC-OS op een RISC (reduced instruction set) Samen op een computer gaat dus niet.

Onder Windows kun je met bepaalde software uitstekend videobewerken, of een laptop daar zo geschikt voor is betwijfel ik. De harde schijf is veel kleiner dan in een desktop en de meeste laptops zijn er niet op gebouwd om constant een CPU-load van 100% te verdragen (warmte ontwikkeling).
 
dan je voor je reactie Willem, maar zou je ook op[ mijn andere vraag andwoord kunnen gegeven dat over het delen van de schijf?
 
ben van plan om een laptop te bestellen kunnen jullie mijn helpen met miij n keuze,

Ik wil veel foto's opslaan en bewerken films bekijken en bewerken, ik dacht hierbij aan een apple.

Maar dat besturingssysteem is nogal duur toch waar betaal je voor dan kan dit niet met een windowsbesturingssysteem.

IS het mogelijk om met een apple je schijf te delen zodat ik een deel van miujn schijf windows er op kan zetten en anders om gaat dat.

vast bedankt voor jullie hulp[

Kan je hier geen antwoord opgeven!
 
Zoals Tibor al schreef, ze werken beiden met een verschillende (processor) instuctie set, dus windows draait niet op een Mac en MacOS draait niet op een 'Windows' pc. Er bestaan wel emulatie programma's waarbij toepassingen van Win of Mac op een andere instructie gebasseerde machine kan laten draaien, maar stabiel en sneller wordt het er duidelijk niet van.

Dus om heel kort door de bocht te gaan, NEE het kan niet.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan