Taakbalk en startmenu items vergroten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Scorpion

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Berichten
182
Ik werk met Windows XP, met een TFT monitor van 17inch, hierbij moeten de instellingen van het beeldscherm op 1280X1024 staan voor optimale beeldweergave.

Graag wil ik voor iemand de taak balk en het startmanu in een bredere (grotere) weergave zien. Alle iconen en tekst e.d. heb ik wel al kunnen vergroten door bij vormgeving de grotes aan te passen e.d.

Bijgevoegd een screenshot van het startmenu en taakbalk zoals ze nu zijn.

bedankt voor de hulp en fijne feestdagen!
 
Waar is je attachement dan?

In de instellingen van je beeldscherm kun je dit aanpassen.
Tab "vormgeving" kun ej de grootte van de lettertypes aanpassen.
Tab "effecten" kun je een vinkje plaatsen bij "grote pictogrammen gebruiken".
 
Vaag dat het screenshot er niet bij zit... Helaas zit ik nu niet achter de juiste PC.

Maar zoals ik al aangaf Heb ik al bij het tabblad vormgeving gekeken en daar kun je wel de iconen van je desktop vergroten, maar niet die van je startmenu die uit programma's klappen....
En de taakbalk die wordt helemaal nergens genoemd als configurabele optie. Ik hoop eigenlijk dat er bijv. een register optie oid is dat ik daar de waarde van kan verhogen...?
 
Je Taakbalk kun je op trekken met je ingedrukte linkermuis. Wel eerst je Taakbalk ontgrendelen en daarna weer vergrendelen anders wordt de instelling niet opgeslagen.

Je startmenu vergroten c.q verbreden naar wens gaat volgens mij niet!
 
De taakbalk kan nu wel meer iconen en items bevatten, maar de bestaande iconen en items worden niet groter of beter zichtbaar dan eerst....
 
Wel aangevinkt 'Grote pictogrammen' (rechtsklik op leeg stukje taakbalk/Eigenschappen, tabblad Menu Start, klik op Aanpassen)?
 
Doe dan het volgende: Klik met je R.M op je Taakbalk en haal het vinkje weg voor Taakbalk vergrendelen en ga naar eigenschapen. Zet dan een vinkje voor "Werkbalk Snel starten weergeven" en bevestig met toepassen en ok. Dan zie je vervolgens onder op je taakbalk de iconen staan. Klik in dit vak met je R.M aan en ga naar boven naar beeld en pictogrammen :)

Je kan tevens deze balk uiteen trekken en snelkoppelingen in plaatsen. Vergrendel je Taakbalk weer als je klaar bent!!
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan