ADSL op meerdere pc's

Status
Niet open voor verdere reacties.

MoRpHeUz

Gebruiker
Lid geworden
7 jan 2003
Berichten
207
Binnenkort krijgen we er een nieuwe pc bij voor mijn moeder omdat ze gebruik wou maken van internet. We hebben nog 2 andere pc's. Op een van die pc's komt het internet binnen via een USB ADSL modem.

Ik had al eens gedacht aan een netwerk switch maar dan moet de pc met de internet verbinding altijd aan zijn.

Hoe los ik dit op ?
 
werk met een router, die doet het zelfde als die ene pc zou doen, dat scheelt weer een extra pc die steeds aan moet staan
 
kan ik dan op die router de inkomende ADSL lijn inpluggen en deze zo verdelen naar alle pc's?

Trouwens, heb ik dan ook een lokale verbinding tussen de pc's?
 
Geplaatst door MoRpHeUz
kan ik dan op die router de inkomende ADSL lijn inpluggen en deze zo verdelen naar alle pc's?

Trouwens, heb ik dan ook een lokale verbinding tussen de pc's?

inderdaad, een router verdeelt het verkeer over de aangesloten pc's
bij de router zelf zit dan een beschrijving hoe je een en ander moet instellen om de pc's ook lokaal met elkaar te kunnen verbinden

tegenwoordig is het eenvoudig om dat in te stellen
 
Ik zou dit merk niet bestellen...erg onbekend zou gewoon iets van een sitecom of een sweex doen.
Is ook bijna bij elke computerboer te koop.
 
Is een onderdeel van Elsa, toch wel zeer bekend zou k zegge. Heb ik de router met modem of zonder modem nodig? zonder modem: 48 euro
met modem: 119 euro
 
Je hebt dus wel een router nodig met modem.. je router gaat immer je ADSL modem vervangen.

Ohw ja het kan wel verwarrend zijn... je adsl modem (zoals je die nu hebt heeft een rj11 plugje (telefoonsnoer stekkertje) mogelijk heeft de router (met modem dus) een aansluiting voor adsl met een grotere aansluiting (mogel iets van rj 45 (netwerk) maar dit is een dubbele aansluiting waarin de RJ11 gewoon past.
verwarrend maar toch handig om alvast te weten lijkt me
 
Mij werd destijds in de pc winkel verteld dat ik geen router kon nemen omdat ik een usb modem heb. Mij werd een switch aangeraden. Werkt overigens perfect. En ja, de ´hoofd-pc ´moet altijd aan blijven, maar die stond altijd al 24 uur per dag aan, dus dat was geen probleem
 
Geplaatst door margaNo
Mij werd destijds in de pc winkel verteld dat ik geen router kon nemen omdat ik een usb modem heb. Mij werd een switch aangeraden. Werkt overigens perfect. En ja, de ´hoofd-pc ´moet altijd aan blijven, maar die stond altijd al 24 uur per dag aan, dus dat was geen probleem


een switch zorgt inderdaad alleen voor verbinding tussen pc's (een hub dus) een router zorgt ervoor dat internet gedeeld kan worden zonder een "host" pc te moeten laten draaien. Dus als je een router hebt met ingebouwd ADSL modem heb je GEEN "HOST" pc nodig en kan je op alle pc's internetten via de router.
 
Hallo ik spring er ff in maar ik ben ook geinteresseerd in het delen van een USB ADSL modem en nu wil ik wel weten hoeveel zo`n switch dan kost.

MzzL
SeaB
 
Laatst bewerkt:
Ok bedankt, maar heeft iemand ook ervaring met het vervangen van een ADSL USB modem door een ROUTER met ADSL modem? zo ja, is het handig en wat raden jullie me aan in de 2de prijsklasse waar robbie32 het over had (met fire wall).
En is het bestellen via de site van alternate aan te raden?

bedankt
 
Ik weet niet of er hier nog iemand actief is maar ik heb een router+modem gevonden die me wel wat lijkt weet iemand hier wat over? Het gaat me vooral om het merk en of iemand het kent. ik heb ADSL light van tiscali mischien kan iemand me wat info geven?

E-Tech ADSL modem Router (analoog) + 4 poorts Switch Euro 77,35

Checklist:

ADSL-modem/bridge
ADSL over Analoog
-------------
Geschikt voor BBned en BabyXL netwerk
Geschikt voor KPN netwerk
NAT routing
4 poorts 10/100 switch
-------------
VPN passthrough
-------------
-------------


IP firewall (NAT)

Ondersteunt PPP over ATM en PPP over Ethernet


Voor ADSL over analoge lijn
 
Draytek biedt routers aan waarbij je de bestaande USB modem kunt gebruiken. Deze oplossing is echter behoorlijk lastig en gaat lang niet altijd goed. Het is inderdaad verstandiger om een router met modem aan te schaffen. E-tech is een goed merk, maar ook Sweex, Sitecom of Linksys.
Zelf heb ik ook Tiscalli ADSL light en ik heb thuis een draadloos netwerk aangelegd met een Linksys router. Geen problemen gehad en drie computers waren binnen 15 minuten online.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan