afbeeldingen samenvoegen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Coen111

Gebruiker
Lid geworden
5 okt 2001
Berichten
314
Ik wil een in twee delen gescande platenhoes samenvoegen tot één afbeelding. Het lijkt simpel, maar ik krijg het niet voor elkaar. Ik zit nu achter een PC met Irfanview, Adobe Photoshop 7.0 en Adobe ImageReady 7.0 (moeilijke programma's die laatste twee, ik heb er in ieder geval nooit mee gewerkt en snap ze niet 1-2-3. Irfanview ken ik wel).
Wie heeft een tip?
Coen.
 
verplaatst van overige software:)
 
Wat bedoel je met samenvoegen tot 1 afbeelding? Is het de bedoeling dat de plaatjes over elkaar komen, of is het de bedoeling dat de plaatjes naast elkaar moeten? Kun je iets duidelijker zijn?

Grtz. Ikbenjamin
 
Ik heb van mijn platenhoezen onder een A4 scanner afbeeldingen gemaakt. Twee per hoes, omdat een hele hoes te groot is voor de scanner. Voor een CD-frontje wil ik de beide scans weer samenvoegen tot één afbeelding.
Ik weet alleen niet hoe.
Coen.
 
Hallo Coen,

Ik heb dit al eens gedaan in Photoshop.
Je klikt op nieuw daar moet je de maten opgeven.
Daarna laat je die staan en opent de andere afbeelding die er in moet, je moet met het pijltje boven in de tools op de afbeelding klikken en vast houden, sleep hem nu naar de nieuwe die je geopend heeft en zet hem op de plaats die je wil.
Doe dit ook met de andere afbeelding en sla hem op.

Suc6

Hoornvan
 
Hoi Coen,

Ik heb dat al vaker gedaan heel simpel in Paint (onder bureau accessoires. Eerst de 1e copie plakken en dan de andere erover heen. Vergeet niet de buttons voor transparant links in de werkbalk aan te klikken.
Ik hoop dat dit is wat je bedoeld. Succes

gr.Marianne
 
Yep. Was inderdaad heel simpel. Wel bedankt, ik zat toen even in de stress.
Coen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan