wàt is dit voor "partitie"?

Status
Niet open voor verdere reacties.

marianneke

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
25 feb 2001
Berichten
1.836
Ga op pc met ME en veel problemen, nu W98 zetten.
Harde schijf was één partitie.

Heb fdisk gedaan en c 1 verwijderd.

Er blijft nu een kleine "partitie" staan, ik kreeg/krijg hem met geen een optie weg.

hij zegt:
part 1
status (niks)
type ext dos
mbytes 831
systeem (niks)
gebruik 2%

Daarna primaire partitie gemaakt, van 25%.
voornoemde partitie staat daar gewoon als 2 onder.

Maar als ik dan de uitgebreide partitie wil maken zegt ie dat er al een uitgebruide partitie is, dus ik kan die overige 75% niet bereiken.
Maar als ik deze zgn uitgebreide partitie wil verwijderen krijg ik de melding: kan uitgebreide partitie niet verwijderen als er logische stations zijn.
Kies ik dan weer voor optie 3 en weer 3 zegt ie: er zijn geen logische stations gedefinieerd.

Ik kom zó dus geen stap verder.

Welke denkfout maak ik?
 
Ja, Pasja, deze handleiding heb ik dus PRECIES gevolgd.
Ik heb dit overigens al tig keer gedaan, weet dus wel wat ik doe, maar dit keer krijg ik die kleine "partitie" gewoon niet weg,
Heb alles nòg een keer gedaan en nu een nieuwe primaire partitie gemaakt en geactiveerd van de maximale grootte. (is dus uiteindelijk die 98%)

Ik zal het mogelijk iets duidelijker uitleggen:


partitiegegevens:
C1 pri dos 38238 systeem: unknown gebruik 98%
2 ext dos 831 systeem: (niks) gebruik 2%

Optie 2 uitgebreide partitie verwijderen: melding: kan uitgebreide partitie niet verwijderen als er logische stations zijn.
Optie 3 logische stations in uitgebr part verwijderen: melding: er zijn geen logische stations gedefinieerd. (er staan er ook geen in het bovenste deel van het scherm, is gewoon leeg...)

In dit circeltje blijf ik ronddraaien.
 
ik heb toch al vele machines voorzien van nieuwe partities maar deze melding ben ik nog niet tegengekomen.......................
 
wat als je in de uitgebreide partitie nu WEL logische stations aanmaakt........ en na een format (en dus gereed voor gebruik) wederom probeert ze te verwijderen ?
 
Wat jij zegt lukt dus ook niet...

Ik heb zojuist een kennis gebeld die werkt met pc's/netwerken.
Hij legde me uit wat er aan de hand is:

Sòmmige harde schijven reserveren een partitie van meestal nog geen 1Gb groot, om gegevens over de hd te bewaren, zoals slechte sectoren, grootte ed.
Dit deel kun je dus niet benaderen, ook niet verwijderen. Bovendien, zou dat je op de een of andere manier toch wèl lukken, is de hd met zeer grote waarschijnlijkheid dan niet meer bruikbaar...

Grote nadeel van dos is dat je slechts één uitgebreide partitie kunt maken...!

Tot zover klopt dit dus met mijn probleem.

Mogelijke oplossingen die hij noemt:
1. Probeer 2 primaire partities aan te maken, waarvan je er één activeert.
2. maak de primaire partitie gewoon van 25%, formatteer en zet windows hierop.
Dan Partition magic inzetten om de rest aan te maken en formatteren/partitioneren.
3 maak de primaire partitie van de gehel grootte (die 98% dus) en ga later met Partition magic weer herindelen.

Weer wat geleerd, maar wel een rottig iets hoor...
Ik heb er ook al tig geformatteerd en dit ook nooit eerder tegengekomen. Ik zal nog eens kijken, maar ik dacht dat er een Quantum in zit.

edit:
dit had ik opgeslagen met aida:
MAXTOR UDMA100/5400rpm 40.9Gb
GENERIC IDE DISK TYPE47
C: (HARDESCHIJF) Lokaal Station FAT32 2162-16FD
 
Laatst bewerkt:
Heb het via optie 3 gedaan, dus met behulp van PM.
Werkt nu prima met 3 partities 10 - 20 - 10 Gb.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan