Laptop van CD booten?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jackazz

Gebruiker
Lid geworden
26 okt 2002
Berichten
105
Hoi hoi,

Ik heb sinds kort een laptop waar Windows 98 op draait. Maar ik zou hier graag Linux op installeren. Het probleem is nu dat ik het systeem niet kan laten opstarten vanaf de CD-ROM.

Ik kan de BIOS niet inkomen aan het begin dus daar kan ik de boot sequency ook niet aanpassen.

Weet iemand misschien hoe ik het systeem vanaf de CD-ROM kan laten booten zodat ik tenminste Linux / Mandrake kan installeren
 
Openen van bios: tijdens opstarten direct beginnen met rustig herhaaldelijk op de volgende toetsen te drukken:
(1 voor 1 uitproberen)

F1 / F2 / F4 / F6 / F8 / F10 / F12 / [Delete] / [Esc].
1 Van deze toetsen zou moeten werken.
 
Als je een acer hebt dan is het F2.
 
Ik ben nu niet thuis dus ik kan het nu niet uit proberen.

Maar ik heb een Toshiba laptop. Zou het daar ook met in van de knoppen moeten lukken?

btw bedankt voor jullie reacties
 
Ik kan nu wel in de BIOS komen.. maar ik kan daar niet selecteren dat hij vanaf de CD-ROM moet booten.. iemand nog ideeen
 
hoi.
bij mij gng het in het begin ook niet(laptop)was veels te gehaast.
maar even goed lezen scheelde een hoop.
ik moest selecteren via de pijl naar boven en naar onder,dan zag je het opstartmedium telkens bovenaan het lijstje verschijnen,het werkt hier dus anders dan op een normale pc,wie weet bij jou ook dus,bios in,en dan met pijl naar boven de gewenste opstart kiezen.

succes
 
Bedankt voor je reactie.. maar dit werkt niet bij mij

Ik kan alleen maar selecteren of ik eerst van FDD wil booten of HDD
 
Ik kan de installatie vanaf de cd nu wel beginnen.. Maar nadat ik de instelling van de taal heb gedaan komt de PC met:

" install exited abnormally :-( -- received signal 9
sending termination signals... done
sending kill signals... done
unmounting filesystems...proc
/tmp/image
you may safely reboot your system"

weet iemand hoe dit komt en wat ik der aan kan doen??


Probleem komt door te wienig geheugen
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan