Is 63 graden hoog voor een processor?

Status
Niet open voor verdere reacties.

ikbenjamin

Gebruiker
Lid geworden
17 sep 2003
Berichten
312
Hallo,

Mijn processor schommelt nogal veel van temperatuur. Nu zie ik dat hij telkens rond de 60 graden zit. Ik heb een Pentium IV met 3,0 ghz. Iedere keer maakt mijn computer zo'n piep-geluid en volgens mij heeft dat met die temperatuur te maken. Maar is deze temperatuur normaal of is dit aardig hoog? Alvast bedankt.

Grtz. Ikbenjamin
 
Geef eens specificaties van je processor
 
Zoals ik al zei: een Pentium IV met 3,0 ghz. Nogmaals bedankt.

Grtz. Bennie
 
Geplaatst door Paul-RT
Geef eens specificaties van je processor

Volgens mij staat er dat het om een Pentium IV 3,0ghz:rolleyes:gaat...

Volgens mij is het niet een schrikbarend hoge temperatuur.
 
draaien je ventilators wel optimaal?
 
Dacht het wel... Ik heb het stof er verder uitgeblazen, maar verder draaien ze goed. Achterin mijn kast zitten ook nog 2 ventilatoren, dus dat zal wel goed zitten. Moet de ventilator van de cpu soms sneller lopen of zo? Hoe moet ik dit instellen? Nogmaals bedankt.

Grtz. Ikbenjamin
 
Hoi ,

Een poos geleden had ik dat zelfde probleem dit is inderdaad een Temp probleem echter niet van je cpu maar van je grafische kaart of een ander ventilator.... alleen de stof wegblazen helpt niet bekijk de vinnen maar eens goed waarschijnlijk aangekoekt vuil .... ff verwijderen en je probleem is opgelost ...60 graden voor je cpu ....is normaal ..zelfs een mooie Temp....

Suc6
 
miss domme vraag maar hoe weet je de temp van de processor??
 
Via het tooltje dat bij het moederbord hoort of via Speedfan (gratis te downloaden).
 
ok bedankt heb nu speedfan:)

maar hij geeft 2 vens aan maar alleen de bovenste is van processor doet het en heb tog egt wel meer vens.
kan die daar ook nog wat mee of niet want er is 1 ven die herrie maakt en die mag dus wel wat zachter maar die ziet ie niet

heb m al op verschillende aansluitingen geprobeerd
en welke van de 4 temp is van mn processor? en hij ziet alleen maar hd1 en niet een tweede kan ie die ook vinden?
 
Laatst bewerkt:
Geplaatst door ikbenjamin
Nu zie ik dat hij telkens rond de 60 graden zit. Ik heb een Pentium IV met 3,0 ghz. Iedere keer maakt mijn computer zo'n piep-geluid
Die piep kan te maken hebben met de "Warning temperatuur" in je Bios.
Deze staat waarschijnlijk op 60ºC, dan gaat de pc speaker gillen.
Kijk eens of je die op 70ºC kan instellen.
Persoonlijk vind ik die temp een beetje te hoog voor jou processor.
Hoe zit je met de airflow in je kast?
Niet teveel draden voor de luchtstroom?
Je hebt twee fan's achter in je kast.
Ik neem aan dat deze de lucht afvoeren, maar heb je ook voor (onder) in de kast een fan, die koudelucht in je kast blaast?
Geplaatst door bittert
ok bedankt heb nu speedfan:)

maar hij geeft 2 vens aan maar alleen de bovenste is van processor doet het en heb tog egt wel meer vens.
kan die daar ook nog wat mee of niet want er is 1 ven die herrie maakt en die mag dus wel wat zachter maar die ziet ie niet

heb m al op verschillende aansluitingen geprobeerd
en welke van de 4 temp is van mn processor? en hij ziet alleen maar hd1 en niet een tweede kan ie die ook vinden?
Phoe, na twee, drie keer lezen kon ik een beetje begrijpen wat je wil.:rolleyes:

De temp van je processor kan je er zo uithalen.
Laat Speedfan open staan en laat de pc op virussen scannen.
De temp die omhoog schiet, is je processor temperatuur.

Het hangt van je moederbord af of de ander fan's afgelezen kunnen worden.
Zitten op de fan's, die je wilt aflezen, wel drie draden?
(+, - en sensor draad)

Wat betreft je hardeschijf hebben beide schijven s.m.a.r.t ondersteuning?
 
srry voor mn vage taaltje:rolleyes:

mijn ventilator heeft wel 3 draden,
hoe weet ik of mijn harde schijf s.m.a.r.t. ondersteund?
en voor de rest bedankt:)
 
Wat voor hardeschijven heb je precies?
(merk/type)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan