pst verkleinen

Status
Niet open voor verdere reacties.

miles

Gebruiker
Lid geworden
28 feb 2002
Berichten
788
Hallo,

Ik heb gelezen dat een .pst bestand maar 2 GB groot mag zijn, en anders niet meer te lezen is.
Nu heb ik een tool gevonden om hem kleiner te maken, maar het teveel gooit hij weg.

Weet iemand een tooltje waarmee ik .pst bestanden kleiner mee kan maken zodat deze wel weer leesbaar is?



groeten miles
 
Er zit archieffunctie in Outlook, deze maakt een tweede pst aan met oude berichten.
 
Deze functie is alleen voor bestaande .PST files die nog te openen zijn.

Die van mij heeft de 2GB al overschreven en is ook niet meer te openen in Outlook.

Dus vandaar....
Ander idee misschien?
 
Laatst bewerkt:
je kan scanpst proberen

( "C:\Program Files\Common Files\System\Mapi\1033\SCANPST.EXE" )

misschien dat die nog iets verbetering oplevert, en anders zijn zul je toch dat tooltje moeten gebruiken die het overschot weg gooit.

success

Element999

nb. Microsoft zegt dat de PST bestanden tot 2 GB groot kunnen zijn , maar zodra je boven 1 GB komt is de stabiliteit al niet meer te garanderen.
 
Je kunt natuurlijk eens een grote hoeveelheid gaan kopieren naar je documenten, waarmee te ruimte vrij kunt maken in je .pst.
 
Hoi,

Wellicht een overbodige vraag, maar heb je de functie comprimeren uit gegevensbestandsbeheer al toegepast?

See Yah! :thumb:
 
Hoi Miles, :D

Deze is voor XP, heb je deze niet dan moet je even zoeken:

Ga naar Menu/Bestand/Gegevensbestandsbeheer
Selecteer bestand wat je wilt comprimeren en kies Instellingen.
Kies nu comprimeren! (En wacht tot deze klaar is!, en ja bij zo'n grootte *.pst duurt dit lang)
Druk Ok en sluiten om het dialoogvenster te verlaten.

Waarom moet je dit vaak doen?
Heel simpel, elk mailtje (of wat voor item dan ook) wordt opgeslagen in jouw *.pst.

Op het moment dat jij deze mailtjes weggooit, dan denk jij misschien dat ze weg zijn? FOUT, deze blijven doodleuk in het *.pst staan.

Dit overbodig gebruik van bestandsgrootte, wordt pas verkleint na het toepassen van comprimeren.

Dit is de praktische kant van comprimeren. (de functie)
Het belangrijkste voordeel, is dat het *.pst-bestand goed blijft functioneren.

Hoe groter het *.pst bestand word, hoe langzamer Outlook zal draaien! Dus het klein (opgeruimd) houden van dit bestand (door comprimeren) zorgt er dus voor dat jouw Outlook, sneller en beter draait.

Genoeg ge***d voor vandaag!

See Yah! :thumb:
 
Toch blijft het me enigzins verbazen hoe je in staat bent 2 Gig in je pst te krijgen.
Krijg zelf enorme hoeveelheden binnen en zit ondanks alles "slechts"op 500 Mb.
Maar ik wis regelmatig zaken die ik niet nodig heb of zet bestanden over naar mijn documenten indien nodig.
 
Hoi Sigma,

Idd, dit is een uitzonderlijk groot *.pst-bestand....

Ook ik heb dit nog nooit gezien...zelf niet bij de managers! (en die bewaren werkelijk alles)

Hoop dat ie hem nog aan de praat krijgt.

See yah! :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan