omzetten van engels naar nederlands

Status
Niet open voor verdere reacties.

melfria

Gebruiker
Lid geworden
23 okt 2001
Berichten
31
hoi hallo iedereen,,,
ik heb ff een vraagje,, daar ik niet heel goed ben in het lezen van de engelse taal is mijn vraag de volgende, er bestaat een programma dat al jou engelse teksten om kan zetten van het engels naar het nederlands,, nu is mijn vraag, weet iemand de naam van dat programma en waar ken ik het vinden, zodat ik de help van de meeste programma's ook voor mij eens leesbaar kan maken,,
alvast harstikke bedant,,,
groetjes van melfria
 
Je beste optie is ..... een cursus engels, vertaalprogramma's voldoen niet echt.
 
Hallo Melfria,

Deze vraag ben ik al vaker tegengekomen, ook voor andere talen. Het vervelende met vertaalprogrmma's is, dat ze letterlijk vertalen. Dus het wordt geen idiomatische vertaling en als je de stukken ziet die door deze programma's vertaald werden, dan is dat niet om aan te zien. Dat komt omdat een taal niet alleen uit woorden bestaat, maar ook uit zinsopbouw. Ik moet Dr.Who gelijk geven, wat je het beste kunt doen is een cursus Engels volgen. Als het heel belangrijk is, dan zijn er vertaalbureaus maar die zijn erg duur. Ze rekenen geloof ik per regel en dat is niet voor de poes. Als het hééél erg belangrijk is, ( en dat beslis ik dan zelf) dan kan ik misschien een uitzondering maken en dan mag je me via een pm bericht om hulp vragen.
 
Hi Melfria! :D

Er zijn nu ook wat goede vertaal programma’s maar ze zijn nieuw en prijzig.
Als je meer wil weten, in het Nederlands, over programma’s, dus gebruiksaanwijzingen in het Nederlands, kijk maar rustig hier rond, er zijn genoeg:
http://www.tuts4u.com/modules.php?name=Content


Succ6 :D
Falco
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan