Geheugen Kapot?????

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dit is echt balen, Die Diagnostic tool draait alleen op Intel-compatible Systemen. Seagate Seatools Desktop. Dit is toch idioot, waarom hebben ze geen AMD Diagnostics. Die kan ik dus niet gebruiken.
Ik heb wel van iemand hier in het internetcafe een programma gekregen dat AIDA heet gekregen. Wat ik mee kan nemen op diskette en dan in de veilige modus draaien. ZIen of dat helpt.

En wat betreft die andere IDE kabel, is dat die kabel met het stopcontactje dat nergens inzit??? en die is vastgebonden aan de IDE kabel die in gebruik is??

Bedankt nogmaals.
 
Als het goed is heb je 2 platte IDE kabels.

1. HDD + cd-rom
2. Dvd-rom + brander

Het kan bvb ook zo zijn.

1. HDD
2. Dvd-rom + brander

Als je een diagnostic tool hebt dan maakt het niet uit of je een intel of amd mobo bezit.

De diagnostic tool start je op met de floppy drive en test daarna de HDD.

Maar controleer eerst wat ik eerder schreef over de kabels controleren.

Ik zal nog ff kijken wat bij seagate staat over de diagnostic tool.


groetjes speedtouch
 
Ik heb de kabels omgewisseld, ik heb drie IDE kabels, eentje apart voor de diskettestation. Het helpt niks, De melding "Non-System Disk" blijft bestaan. en als ik het verkeerde stekkertje gebruik zegt ie zelfs dat hij niet kan booten, hij vind de HDD dus niet.

Ik heb de Memtest na 17 uur afgebroken, omdat er nog steeds geen error werd aangegeven, en ik het zat werd omdat er geen enkele aanwijzing werd gegeven hoelang die test nog zou duren, het had net zo goed nog tien uur langer kunnen doorgaan.

En ik heb het idee dat het toch niet de geheugen is maar de harde schijf.
Ik heb bijvoorbeeld de harde schijf van mijn oude pc, eentje van 2,5 GB, aan deze PC gekoppeld(nadat ik de huidige had losgemaakt) en daar stond WIN98 nog op en hij draaide heel goed, alleen problemen met de graphics. Dus..............

En er is nog een probleem bijgekomen, ik kan helemaal niet meer in de veilige modus komen, hij start op en dan zit ik heel lang tegen een blanco grijze scherm te kijken er start helemaal niks op, dus ik kan geen SCandisk uitvoeren en ik kan dat programma AIDA niet uitvoeren wat ik had gekregen. En aangezien ik die Diagnostic Tools niet kan gebruiken omdat die alleen op een Intel systeem draait, zit ik dus vast. en zit er niks anders op om gewoon een harde schijf te kopen.

Ik moet nu alleen beslissen of ik nu direct een harde schijf ga kopen, of dat ik mijjn PC naar de PCDokter breng om het te checken,

In ieder geval bedankt jongens of meisjes, het was erg aardig van jullie dat jullie zo je best hebben gedaan en alles en ik zeg het nog een keer, ik ben jullie daar erg dankbaar voor.

De Mazzel:thumb: :thumb:
 
Jammer dat het niet is gelukt, als de HDD het zo langzaam laat afweten dan is hier weinig aan te doen, een pc dokter kan hier ook niets meer aan doen.

Bewaar de oude HDD, misschien kan je data eraf halen als de nieuwe HDD geplaatst is.


Groetjes speedtouch
 
Ik heb toch nog een vraag, ik heb namelijk die Daigonistic TOOl van Seagate toch op mijn systeem uitgevoerd, dat kon toch wel, en ik heb de uitvoerige test laten uitvoeren en volgens die test is er niks aan de hand met mijn harde schijf????????:confused::confused:

Terwijl alles er toch naar wijst dat er wel degelijk iets aan de hand is met deze harde schijf.

Kan die Diagnostic Tool het gewoon fout hebben????
 
De diagnostic tool geeft het meestal wel goed aan, als deze de HDD goed vindt dan moet je daar maar vanuit gaan.

conclusie HDD is goed, Geheugen is goed, kabels zijn goed.

Dan kan het nog evt aan de IDE controller liggen, maar deze zit vast op je moederbord.

Ik durf het haast niet te zeggen maar om toch zeker te zijn zou ik voorstellen om de HDD te formatteren en windows opnieuw erop zetten ( Dit zeg ik niet vaak hoor ).

Daarna kan je eigenlijk beter de oorzaak vinden.

groetjes speedtouch
 
Ik snap het, maar dat is nu de hele punt, om terug te komen op de oorspronkelijke vraag, Ik Kan windows niet installeren!!!!!

Als ik de harde schijf formatteer, dan is ie in principe leeg, behalve dan voor de verborgen partitie waar Windows ME op staat die ik dan met de windows restore disk moet terugzetten.

Maar het punt is dan, waar dit allemaal om begonnen is, is nadat windows dus terug is gezet, ik daarna de computer niet opgestart krijg, ik krijg die windows gewoon niet opgestart,

Als ik er dan vanuit moet gaan dat er niks is met de harde schijf, dan lijkt het mij dat ik nu nog twee dingen kan proberen.

1 : Gewoon een andere Windows installeren en die Windows ME in die verborgen partitie zo laten zals die is. Als dat kan tenminste, misschien dat die andere windows het dan wel doet. Ik kan dus niet die Partitie weghalen met Partition Magic, omdat ik niet op windows kom.

2 : Of ik moet een nieuwe moederbord kopen??????????? Is dat een mogelijkheid???????
Ik ga er dus vanuit dat met de nieuwe moederbord je ook een nieuwe IDE Controller krijgt.
Kan Dat???
 
Wat kan je nog meer doen met de diagnostic-tool, ik neem aan dat je hiermee ook de MBR kan herstellen en evt de schijf formatteren.

Vaak kan je ook de optie nemen Low Level Format deze veegt de HDD helemaal schoon, dit houd in dat je wel je verborgen partitie kwijt bent met je recover van ME.

Als je de mogenlijk hebt om bvb win 98 of xp erop te zetten dan is bovenstaande te overwegen.

Je moet eerst alles uitproberen voordat je besluit om een nieuw mobo aan te schaffen, en ja op een nieuw mobo zitten nieuwe controllers.


groetjes speedtouch
 
Nog even terug komen op het gevalletje dat tijdens de memory test bij jou de stroom uitviel, het kan zijn dat de mbr is beschadigd.

Als je een opstart diskette van w98 of me bezit start daar mee op.

type achter de dos promt fdisk /mbr ( let op de spatie ) en herstel de master boot record.

Doe dit eerst inplaats van mijn bovenstaand bericht.


groetjes speedtouch
 
Ok dat klinkt pas interessant, Zo'n low level format. Het kan me niet schelen dat ik die windows ME op die verborgen partitie kwijtraak. Alleen die Diagnostic Tool heeft dat niet tot zijn beschikking. Ik kan daar alleen mee scannen. een volledige of een quickscan. Die volledige scan bestaat uit verchillende onderdelen, maar geen Low Level Format.

Hoe doe ik dan zo'n Low Level Format.

Ik begin een beetje wanhopig te worden. Niks helpt, en ik eindig alleen maar met tegenstrijdige problemen. Scan zegt niks aan de hand terwijl het toch echt lijkt alsof er wel echt iets is met de HDD. Snap jij nou waarom die oude HDD van 2,5GB het wel doet.??
Ik kom er echt niet uit of ik nou een nieuwe moederbord of een nieuwe HDD moet kopen.

Ik zal wel eerst dat FDISK/MBR proberen.
groetjes Otman.
 
Als de Low Level Format niet op de diagnostic tool staat, dan kan je deze ook uitvoeren met een Madboot diskette.

vergeet geen spatie te houden bij fdisk /mbr

Groetjes speedtouch
 
Hoi, met mij weer.

De Fdisk /mbr heeft geresulteerd in het oplossen van het probleem met de "Non-system Disk error", raar he:thumb: :thumb: :thumb:

Ik zie de connectie niet, ik ben dan wel een Newbie in dit soort dingen, maar hoezo lost het repareren van de master boot record het probleem op met de Non-system disk error. Ach, niet belangrijk, het is opgelost en hopelijk blijft het zo.

Nu moet ik nog het probleem oplossen van het niet kunnen opstarten van windows.
Voordat ik de Low level Format probeer met Madboot, ga ik eerst iets anders proberen.

Ik heb van iemand een diskette gekregen waarop Partition Magic staat die ik via DOS kan gebruiken, daar ga ik mee proberen die windows versie eraf te halen en dan weer de harde schijf te formatteren, moet lukken denk ik.

wat ik ook kan proberen, en wat ook veel leuker is, is de oude HDD als Master installeren en deze defecte HDD als Slave. En dan Partition Magic op windows 98 draaien en dan zo de partities eraf proberen te krijgen.
Alleen de jumpers op de oude HDD zijn een beetje raar, het zijn maar drie pinnetjes en het klopt ook niet met de tekening van de configuratie op de HDD zelf . Gewoon een beetje uitproberen.

Ik heb het gevoel dat ik heel dichtbij de oplossing zit, en hopelijk ben ik hier de volgende keer weer terug alleen om te vragen hoe ik al mijn hardware weer netjes terug installeer.

groetjes otman.
 
Probeer nu eerst met Madboot een format C:
volgens mij moet dat nu lukken.

Wat betreft de mbr als deze niet in orde is geeft hij de melding dat hij geen HDD kan vinden.


groetjes speedtouch
 
Hoi, ik weer.

Ik herinner me ineens weer dat ik nog ergens een cd heb met windows 95, ik weet niet meer precies hoe ik daar aan ben gekomen en waarom ik daar aan gekomen was, een aantal jaren geleden heeft iemand deze gebrande cd voor me gemaakt.

Nou zou ik graag die willen installeren, want ik hoef alleen maar het internet op en dan weet ik wel hoe ik aan Windows XP kan komen (BITTORENT!!!).

Maar ik heb geen idee hoe ik die moet installeren, die PC kan er blijkt niet van booten en als ik een opstartdiskette gebruik en van de A prompt naar de D prompt wil gaan dan lukt dat niet, "ongeldige opdracht".
En ik weet trouwens niet eens hoe ik dan verder zou moeten gaan als ik op de cd zou kunnen komen via DOS. Ik ken alleen nog de opdracht DIR. Ik weet niet hoe je setup opdrachten kunt laten uitvoeren via DOS.

DE reden dat het niet wil booten vanaf de CD, is waarschijnlijk omdat er nog een aantal andere dingen buiten WINDOWs95 opstaat. maar zeker is dat windows 95 opstaat.

kan iemand mij hiermee helpen.
 
Wat voor opdracht geef je dan.

Typ D: dan moet de D partitie komen.

als de D schijf dan hebt typ dan eens dir/w je hebt nml gezegt dat Windows Me op een verborgen partitie staat en als je die kan benaderen kan je wellicht ME terug zetten.

Heb je geen recover-cd of floppy om windows Me te activeren
 
Nee, ik bedoel ik probeer de CD rom te bereiken, want ik heb een cd met windows 95 erop.

Ik heb een diskette die mijn Windows ME kan terugzetten, maar zodra die is teruggezet gaat mijn PC dus steeds uit.

Ik probeer nu dus nadat ik de harde schijf heb geformatteerd(de verborgen partitie heb ik nog niet weggehaald) windows 95 te installeren, zodat ik het internet opkan om Windows XP te regelen. daarna ga ik pas die verborgen partitie weghalen.

Maar ik kan niet booten van de cd(BIOS staat goed ingesteld) waarschijnlijk omdat er ook andere dingen op staan, en vanuit DOS kom ik er ook niet, als ik na de A prompt D:\ intoets dan moet ik toch toegang krijgen tot de CD rom??????of niet, maar zo wiezo hoe start ik de setup vanuit dos van deze CD?????
 
Hoi otman,

Om een andere OS te installeren hiervoor heb je nu alles in huis.

Werk met de Madboot diskette, als je goed op de site kijkt zie je dat hier ook staat "The cd-rom is presently X:\ " Tevens kan je met de floppy alle windows ( OS ) versies installeren.

succes ik hoor het nog wel.

groetjes speedtouch
 
Ik geloof dat mijn probleem is opgelost. Ik heb geen MAdboot gebruikt, ik heb het op deze manier gedaan.

Harde schijf geformatteerd, Partitie met de Windows ME erop laten staan, daarna met de windows restore diskette windows ME teruggezet.

Dit betekent dat ik ongeveer een uur heb om op mijn computer te werken voordat ie weer vanzelf uitgaat(als ik hem de hele dag heb uitlaten staan.)

Ik heb een windows XP bemachtigd, en de installatie daarvan gestart vanaf WINdows ME, XP over ME laten schrijven, dus niet upgraden.

Ik dacht als ik dat maar allemaal binen dat uur voor elkaar krijg. en het is gelukt, mijn PC staat al een paar uur aan. Windows ME op de verborgen partitie is dus het probleem gebleken, raar hoor dat informatie op een verborgen partitie ook beschadigd kan raken. die bescahdigde partitie staat dus nog steeds op mijn HDD, maar die ga ik pas weghalen als ik wat meer te weten ben gekomen over de werking van partities en PArtition MAgic.

Ik laat het nog een weekendje draaien voordat ik defenitief de conclusie trek dat mijn probleem is opgelost.

Dank je wel man, dit was echt leuk , ik ben veel te weten gekomen over computers.

Ik ben je erg dankbaar.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan