Geheugen Kapot?????

Status
Niet open voor verdere reacties.

KAL EL Limited.

Gebruiker
Lid geworden
13 jul 2001
Berichten
66
Ik heb een probleem waarvan ik denk dat het een hardware probleem is, omdat ik niks fouts aan mijn software kan vinden. Ik kan niks meer doen met mijn computer, Ze loopt steeds vast en start zichzelf steeds opnieuw op, soms naar normale modus, andere keren naar veilige modus. En dit gebeurt al na enkele minuten dat het systeem draait, en soms als die weer uitgaat dan probeert die op te starten maar dan zie je dat ze er moeite mee heeft en dan gaat ze gewoon uit, nog voordat windows is geladen. Ik heb al van alles gedaan om het probleem te verhelpen. ik som even op wat ik heb gedaan. Neem alsjeblieft de moeite om het te lezen, ik wlde volledig zijn.

*Ik heb een Windows Me systeem, AMD ATHLON 1.4 GHZ, 256 Mb, 40Gb, Geforce2/400mmx 64MB.
*Het kan geen oververhitting zijn, daar had ik een tijdje geleden wel problemen mee, maar die heb ik opgelost door een grotere FAN te kopen, mijn CPU temp. is 40 graden stabiel, die was voorheen 80/90 graden waardoor mijn computer ook steeds uitging, maar dat heb ik dus opgelost. Of is mijn CPU in die tijd beschadigd geraakt door de Hitte?? NAdat ik die nieuwe FAN had geplaatst had ik geen problemen.

*Ik dacht eerst dat ik een geheugen probleem had omdat de systeemmonitor steeds naar 100% sprong elke keer als ik een programma(bijv:bittorent) draaide. Ik dacht dat mijn geheugen het om een of andere reden niet aankon.

*Ik kreeg steeds blauwe schermen als "Beschermingsfout van Windows, de computer moet opnieuw opgestart worden", Ook heb ik een keer de blauwe scherm gehad: "Tijdens het initialiseren van apparaat IOS. Er is onvoldoende geheugen om windows te initialiseren. KAn windows niet laden als gevolg van onvoldoende geheugen of als gevolg van onvoldoende ruimte op het wisselbestandsstation. het systeem is gestopt". Dit kreeg ik ook een keer nadat ik de HArddrive had geformatteerd.

* Ik ben vervolgens alle software gaan verwijderen die ik op de PC had staan. Ik had weer bijna 40 GB vrij voor de virtuele geheugen, het loste niks op.

*Daarna heb ik via MSConfig >selecteif>" WIN.InI" en " laden startgroep items" uitgeschakeld. helpt niks.

* Alle viruscanners geprobeerd niks gevonden. ook de onlinevirusscanners niet. alle spyware verwijderd met Adaware en ook die PCdoctor en dergelijke programma's geprobeerd die je systeem scannen op fouten, geen problemen gevonden.

*Daarna ben ik maar mijn harddrive gaan formatteren en ik heb windows teruggezet met de Windowsrestoredisk. Dat heeft niks geholpen. Dat is toch raar, als je formatteerd en je installert windows opnieuw moet alles toch weer OK zijn. Daarom denk ik dat dit geen software probleem is.

*Ik heb Windows ME niet op CD staan, maar die staat op een verborgen partitie, kan daar iets mee aan de hand zijn? dat kan toch niet, hoe kan die beschadigd raken? Het is een verborgen partitie.

*In veilige modus draait de computer wel, maar ja dan kan ik niet bij de drives(wel C:) of het internet op.

*Ik heb een tijdje geleden mijn BIOS geupdated met nieuwe drivers via MSI website. Die raadde me toen ook aan om die BIOS te Flashen, ik heb alle stappen gevolgd en dat is geod gegaan, ik had meteen daarna geen problemen. Of is het toch niet goed gegaan. het BIOS Flashen was Drie weken terug en ik heb dit probleem sinds een paar dagen.

*Moet ik die Windows op die verborgen partitie weghalen en de harde schijf opnieuw formatteren en dan Windows XP clean installeren, ik heb een XP upgrade waarmee ik ME kan upgraden, maar ik denk dat dat niet zal helpen.

* Of moet ik een nieuwe Geheugenkaart kopen.

Kunnen jullie mij helpen, want ik weet niet hoe ik nu verder moet. Alvast bedankt, sorry dat dit zo'n lange ijst is ik wilde volledig zijn.
 
Ik heb het niet helemaal :8-0: gelezen maar als je wilt weten of je ram niet 100% functioneert kun je Memtest86 gebruiken.
 
Als ik het zo lees dan kan het inderdaad aan het ram geheugen liggen.

Wat je kan doen is het volgende.

1. wat megabit voorsteld, hou wel rekening dat het een lange tijd duurt 4 tot 5 uur

2. Kijk eens naar je geheugen, zitten daar 2 reepjes of meer in dan moet je de reepjes afzonderlijk een voor een uittesten, het kan zijn dat deze conflicten geven met elkaar.

3. Het kan ook aan de HDD letten, op de site van de fabrikant kan je een test/reparatie tool downloaden.


suc6 groetjes speedtouch
 
De symptonen wijzen inderdaad op defect geheugen.
Ik sluit me bij Megabit en Speedtouch aan.
 
ik heb de MEM test gedownload en ik heb het op diskette gezet en nu ga ik het uitproberen. Dat gaat dus een aantal uren duren, ik doe het morgen wel, ik laat het jullie weten.

Het is grappig want op een andere forum, waar ik ook hulp heb gevraagd, daar is een moderator die bekend staat om zijn expertise en die zweert erbij dat het een windows ME probleem is. Volgens die persoon zal ik zien dat mijn probleem verholpen is als ik Windows ME eraf haal met Partition Magic en dan formatteer en dan XP clean installeren.

Kan natuurlijk ook waar zijn.
 
Zou ook misschien ook kunnnen maar als je je schijf hebt geformatteerd en je OS er op hebt gezet en het werkt weer niet.... Dus eerst memtest doen, als dat niets oplevert kun je dat doen.
 
Hoe lang duurt zo'n Memtest eigenlijk.
De Memtest draait nu al 6 uur op miin PC en er is pas 21 "PASS" voorbij, Ik weet niet wat een "PASS" is, maar dat is het enige wat omhoog telt telkens als er een test/scan op 100 % eindigt. Hij heeft dus pas 21 keer van deze scans geteld.

Ik hoop niet dat het de bedoeling is dat het tot 100 "PASS" telt, want dan ben ik nog 24 uur bezig. En het is niet eens een volledige scan naar ik begrijp. Ik bekijk de configuraties en ik begrijp daaruit dat ik de test uitvoeriger had kunnen laten verlopen, of niet.

Is dat een slecht teken dat het er zo lang overdoet.???
 
Zo'n 5 uur is een normale tijd. Heb je deze al geprobeerd?
2. Kijk eens naar je geheugen, zitten daar 2 reepjes of meer in dan moet je de reepjes afzonderlijk een voor een uittesten, het kan zijn dat deze conflicten geven met elkaar.
Het zou idd een slecht teken kunnen zijn...
 
KAL EL Limited.

Heb je de memory test helemaal gedraaid .......?

Het geheugen van 256mb is dit een geheugen bankje, of zitten hier nog geheugen bankjes naast......?
 
De MemTest draaide 11 uur achter elkaar, en er was pas 35 "PASS" voorbij. Ik denk dat dit 35% betekent ik weet het niet zeker. Ik had dus geen idee hoe lang het nog zou duren, misschien wel nog eens 24 uur.

In ieder geval het was dus bezig en toen ging ergens anders in huis iets fout en de stop brandde door, COMPUTER UIT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ***VERDOMME. 11 uur voor niks die test laten draaien. Hij gaf nog geen errors aan, ik weet dus niks nu.

Enfin, ik ben toen maar iets anders gaan proberen. Ik heb dus twee 128MB bankjes in twee van de drie gleufjes zitten. Ik heb ze in alle mogelijke manieren verwisseld met elkaar, gebruik makend van alle drie de gleufjes. dus een er uit de ander erin en omgedraaid enzovoorts.
Maar de computer bleef het zelfde probleem geven, Moet ik dan eigenlijk concluderen dat allebei de geheugenbankjes naar de ***** zijn, dat is toch onwaarschijnlijk?????:confused: :confused: :8-0: :confused:
 
Als je onze berichten goed heb gelezen, dan was het iets anders gegaan.

De bedoeling is om de reepjes afzonderlijk te testen voor dat je het progamma memtest gebruikt.

Haal nu eens een reepje eruit, en draai de pc op het andere reepje, is het resultaat nog niet beter, dan de reepjes omwisselen.

Dus probeer de pc met een geheugen bankje erin.

Laat ons de uitslag ff horen.
 
Sorry ik doe mijn best, Ik heb dus de MEmTest gedraaid met allebei de geheugenbankjes erin, Moet ik het opnieuw doen maar dan met een geheugen erin, gaaat het dan sneller.

En ik heb het al zo geprobeerd zoals je zegt, Ik heb de computer uitgeprobeerd met alleen een van de reepjes erin, het werkte niet, andere geprobeerd, werkte ook niet, allebei er weer in maar dan in andere volgorde enzovoorts, alle mogelijke combinaties. Het werkte allemaal niet. Dus allebei de reepjes zijn kapot, of niet.??
 
Sorry ik doe mijn best

Oke :)

Het lijkt mij sterk dat alle 2 de reepjes stuk zijn, 2 reepjes kan wel eens conflicten krijgen vandaar de afzonderlijke test.

Dus de pc heeft geen verbetering als je op een van de reepjes draait.

Ik denk dat we het eens anders gaan proberen, koppel alle hardware los die je niet nodig heb.

Draai de pc op een reepje geheugen met alleen de HDD en de videokaart.

De rest allemaal los maken ( floppy>cd-rom>enz.)
 
Ik ben je in ieder geval dankbaar, ik ga het meteen proberen,Ik laat morgen weer van me horen, ik zit nu in het internet cafe:( :( :eek:


Trouwens de computer deed het heel even weer normaal, toen ik een van de reepjes erin had, hij bleef maar liefst driekwartier aanstaan. Ik dacht nog, " nou dat scheelt ik heb de kapotte geheugen in mijn hand, en ik hoef alleen een nieuwe te kopen, wat me alleen maar 30 euro gaat kosten(128MB). En teon ging ie weer uit, waarna die weer niet meer normaal aangaat. Ik had mijn persoonlijke Eureka moment vandaag voor heel even, en toen GOD(die even was ingesukkeld) "HE wacht is even dat gaat zomaar niet" en ik werd ruw wakker geschud.

Ach ja zo is leven nou eenmaal. Thanks again.
 
Je kan morgen evt de memtest draaien met dat geheugen erin.

Of de gok wagen en een reepje 128mb kopen en alleen eerst met dat nieuwe reepje draaien.

Als achteraf blijk dat het hieraan niet ligt kan je gewoon de 3 reepjes erin laten zitten, dan heb je 384mb.
 
Ik ben nu de mEmtest aan het draaien, op een geheugenreepje, de ander ligt er dus uit. het gaat veel sneller nu. ik ga zo naar huis en dan zie ik wat het resulaat is.

Ik heb alle onnodige hardware losgekoppeld, diskettedrive/DVDrom/CDwriter, en dat heeft niks geholpen.:confused:

Ik heb wel een probleempje erbij gekregen, als ik de computer opstart, dan krijg ik telkens de melding, "Non-System disk error, press any key". :8-0: :8-0: en als je dan een toets indrukt en je krijgt de scherm of je wilt opstarten in veilige modus of in normale modus en je kiest voor veilige modus dan gaat de PC verder in veilige modus. MAar als je kiest voor normale modus, dan krijg je weer dezelfde scherm terug met dezelfde melding"Non-system disk error, press any key" en als je dan op een toets drukt dan gebeurt er helemaal niks meer.

Wat nu weer. Is dit een Clue?????
 
Haal eens een testprogje op van de site van je harddisk leverancier. En draai die. Die foutmelding slaat op je harddisk of je floppydisk. Als je de laatste nog los had dan zou het misschien in je harddisk kunnen zitten.
 
Het rare is dat ie de melding ook gaf terwijl ik al die andere hardware had losgekoppeld. Dus toch iets aan de hand met de harde schijf, ik heb geen uitvoerige scandisk gedraaid, die moet ik dan in de veilige modus draaien. En wat betreft die testprogramma, er is een Diagnostic tools, die ga ik maar downloaden.
 
KAL EL Limited.

Voor je de diagnostic tool gaat draaien, controleer nog voor alle zekerheid de bedrading van en naar het mobo, druk alles nog eens stevig aan.

Nog een optie is dat de IDE [platte] kabel misschien beschadigd is, wissel deze evt om met de andere IDE.

Wel in z'n geheel wisselen dus ook op het mobo en dan de HDD aansluiten.


groetjes speedtouch
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan