Dell dimension 4600 start niet op

Status
Niet open voor verdere reacties.

Elisa

Inventaris
Lid geworden
5 feb 2002
Berichten
12.800
Hallo,

Volgens mij zit ik vet in de problemen. Op 2 pc's ben ik met de beveiliging bezig geweest. Deze doet het prima maar die van mijzelf gaf de volgende error:
Stop: C000021a (onherstelbare fout)
Het systeemproces session manager initialization is onverwacht afgebroken met de status.
0xC0000022 (0x00000000 x 0x00000000)
Ik heb sterk de indruk dat het met Dell te maken heeft.
Bij die map ging Windows wat moeilijk doen maar ik dacht: ik ben toch de eigenaar :rolleyes:
Kan dit kloppen? Heb ik op de een of andere manier iets buitengesloten?
 
Wat heb je precies met 'de beveiliging' gedaan dan? En wanneer krijg je die foutmelding? En heb je Home of Professional? En je krijgt dus geen toegang om bepaalde mappen te openen?
 
Het gebeurt met opstarten. Net zoiets als ntloader.
Hij heeft het over skipping maar daarna gebeurt er niets meer.
Ik heb WinXP Prof. Mijn man Home. Zelfde gedaan met de beveiliging en rechten als andere keren. Op deze pc liep hetzelfde prima. Daarom denk ik ook aan Dell. Die heeft wat mappen op de C:\ staan waar ik niet echt hoogte van kan krijgen. Aan de opstart in de root van de c:\ heb ik niet zitten rommelen maar je pakt het met beveiliging natuurlijk wel mee.
 
Wat vertelt hij precies over skipping? Ik denk niet dat het aan Dell ligt. In die Dell map zitten wat drivers (bij mij tenminste).
 
Aha, blij dat ik een Dell eigenaar tref :D
Mijn systeem start op t/m het Windows scherm met die blauwe of groene balletjes. Deze melding krijg ik op het volgende lichtblauwe scherm:
System could not start . Autochk program not found, skipping autocheque.
Maar...hij skipt niets. Hij blijft daar hangen en wat later komt de officiele foutmelding op dat Windows-blauwe scherm met error code. Windows kan mijns inziens iets niet vinden of te pakken krijgen en omdat ik bij de Dell map wat meldingen kreeg toen ik de rechten veranderde dacht ik dat het dat was. Ik kan er naast zitten maar met deze pc had ik totaal geen problemen.
Dat lichtblauwe scherm heb ik nog nooit gehad met XP.
De error lijkt verder een beetje op ntldr.exe. Dan kom je ook geen cent verder en dat staat op de C:\

De pc staat nu te testen maar bij harddrive errors slaat hij de confidence test al over :confused: Het kan nog een poosje duren. Daarna wil ik 'windows blue screen' eens gaan uitvogelen.

Voordat ik het vergeet, raak je als je formatteerd, dat Dell gedoe kwijt? Of blijf je zitten met dat stukje vreemde partitie? Ik voel me niet thuis op mijn eigen pc!
 
Laatst bewerkt:
Dell heeft idd ook een verborgen partitie van 30mb die je volgens mij beter kunt laten staan. En van de Dell windows installatie cd-rom wordt eigenlijk alleen het Dell solution centre geinstalleerd.

Lees dir eens door. Het is dan wel voor NT maar waarschijnlijk heb je de rechten van de windows map aangepast. Dus waarschijnlijk zul je windows opnieuw moeten installeren. Tenminste ik neem aan dat je niet in de veilige modus kunt komen?
 
Ja, de rechten van alle schijven.
Alleen bij de Dell map deed Windows moeilijk.
Dus je schat ook in dat ik opnieuw moet beginnen.
Ik zal straks je link doornemen. Mijn man heeft de pc nodig.
 
Nou, inmiddels zit ik achter een schone pc. Lekker op m'n eigen manier ingedeeld. De rechten stonden zoals gewoonlijk nu met de nummers 500 en 1005. Ik heb ze weer omgezet naar administrator en Elisa en het is voor elkaar.
Die verborgen partitie is mooi foetsie en PM zal em wel bij de C:\ voegen.
Autochk moet ik nog uitzoeken van wie dat is.
Je link zal ik even uitprinten. Er stonden wat handige foefjes op!

Bedankt voor je hulp!
 
die verborgen partitie van ca 30 mb dat is de "hulp"partitie van dell, daar staan een aantal diagnostische programma's op waarmee je de hardware kan testen. waneer deze er nog op staat kan je bij het bios scherm ( blauwe dell logo) op f12 drukken. dan kom je in het boot device menu en dan krijg je de optie boot to uttility partition.

maar ja aangezien deze nu weg is kan je die niet meer benaderen. tenzij je de resource cd van dell hebt, dan kan je met het booten van je cd-rom alsnog bij die programma's komen. en als je de partitie perse terug wil, kan je geloof ik ook nog van de driver site van dell het diagnostisch programma downloaden voor je harddisk.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan