Sweex router + FTP server

Status
Niet open voor verdere reacties.

Woutertjuh

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
11 mrt 2004
Berichten
2
Hallo,

Sinds kort ben ik eigenaar van een draadloze router van sweex. Voor dat ik deze had, had ik een PC met het programma ServU (ftp server). Dit was vrij eenvoudig.

Ik kon dan van een andere machine op dat Ip adres inloggen met IP adres, gebruikersnaam en wachtwoord.

Nu heb ik dus een router, en nu heb ik geen idee hoe ik dit voor elkaar kan krijgen.

Iemand die me kan helpen? Liefst iemand die ook een sweex router heeft en dit dus al heeft ofzo

Groet
wouter
 
Ik vind hier hoe ik ServU moet instellen, dat is me al gelukt. Ik moet alleen mijn router instellen, en daar snap ik geen snars van!

Want die PC heeft een intern Ip adres 192.168.0.1 volgens mij
 
serv-u

hoi , is het gelukt?
ik zit nl met hetzelfde probleem.
zonder router ging het perfect en simpel.
maar met router is hij voor een leek als ik niet aan de praat te krijgen.
bvd
 
Je moet gewoon ff de poort waarmee de mensen toegang krijgen tot je FTP server Forwarde.
Je typt het nummer in om in je router te komen (meestal iets van 192.168.0.1), dan kijk je waar de optie port forward of virtual server staat, hier gooi je ff die poort open en hoppa!:thumb:
 
ik sluit aan bij dit onderwerp....
heb een edimax/sweex router, draai xp en serv-u

port forwarden werkt niet ik heb nl. poort 21 al open gezet in de router.
Verder heb ik iets gelezen van DMZ.
Ik heb dat enabled en in de eerste kolom mijn ip adres gezet (publik ip adres)van mijn modem en in de tweede kolom het ip van deze pc 192.xx.xx.x (client ip adres)

Zo zou het toch moeten werken zou je denken, of zie ik iets over het hoofd????

grt.

Martin
 
Laatst bewerkt:
probeer eens de dmz zone naar de ipadres te zetten waar de firewall op draaid
 
nee een van ons snapt het niet denk ik
die firewall is ingebouwd in de router..

wat moeti k dan instellen volgens jou?

ik heb nu in de DMZ 2 dingen ingegeven

1. publik ip mijn ip van het moden en dan bij client het 192.168.xx.xx ip van deze pc

2. Bij het publik ip het ip adres van de computer die ik toegang wil verschaffen tot mijn pc via ftp en dan bij client weer die 192.168.xx.xx

Ik heb op de pc's zelf geen firewall draaien
 
ik heb een sweet adslannex B adslmodem/router met ingebouwde firewall
om mijn ftp server te kunnen laten werken moet ik in de dmzzone het ipadres van de pc waar de firewaal op draaid
deze pc is dan niet meer beveiligd
je kan dan een softwarematige firewall voor die pc gebruiken
 
ok... nou snap ik het .... ik neem aan dat de andere pc's dan nog wel beveiligd zijn.
ik ga het uitproberen en meldt me wel als het gelukt is.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan