Eenvoudige handleiding van Acces?

Status
Niet open voor verdere reacties.

paperclip

Gebruiker
Lid geworden
14 mrt 2004
Berichten
5
dag,

ik heb een opdracht gekregen om in Acces een centrale administratie op te zetten, echter ben ik totaal niet bekend met Acces.

Wie kan mij helpen aan informatie hoe ik op een eenvoudige wijze een aantal tabellen kan opzetten en deze met elkaar verbinden? Zodat als ik een bepaald gegeven in de ene tabel invul datzelfde gegeven dat ook in de andere tabellen voorkomt ook automatisch gevuld wordt?

Vriendelijk bedankt!!

paperclip.



:thumb:
 
Bedankt

Bedankt voor jullie informatie!!

Ik ben inmiddels al een heel stuk verder!

Ik heb een tabel aangemaakt en deze tabel ben ik aan het vullen mbv een formulier. Echter bij het veld 'telefoonnummer' wordt de 0 (nul) niet gepikt. Bij een 06-nummer staat er dan dus geen 0 voor, die verdwijnt zodra ik naar de volgende invulplek ga.

Ik heb al gezocht en gekeken of ik de celeigenschappen kan veranderen maar ik heb geen flauw idee. :confused:

Weet iemand wat ik kan doen zodat de 0 gewoon voor de telefoonnummers blijft staan?

Bedankt weer,

paperclip.
 
Raar,
bij bij mij doet ie 't namelijk wel

(trouwens veld is als "tekst" )
Veldnaam: Telefoon
Gegevenstype: Tekst


Welk Access versie heb je?
- (bij 2000) Op tabel staan, dan op Ontwerpen klikken.
 
thanks again!

pff ik kwam er net achter, wat ben ik opgelucht!!

Ik heb het aangepast idd in tekstmode en nu blijft de 0 netjes staan.

Het is de bedoeling dat ik een database maak voor een stichting, er komen meerdere tabellen in. Deze tabellen moeten later weer aan elkaar gelinkt worden. Ik heb begrepen dat ik dat met het leggen van relaties doe.

Dus ik moet dan uniek identificerende gegevens die in meerdere tabellen voor komen linken...waar moet ik op letten hierbij? Ik probeer om nergens dubbele gegevens te krijgen en in te voeren.

Is er ook sprake van hoofdtabellen en bijtabellen misschien? Of ligt dat aan mijn indeling?

Ik heb bijvoorbeeld een tabel met cursisten, die deelnemen aan een project. Deze tabellen dienen dus gelinkt te worden. Dus dan moet ik ervoor zorgen dat het lidnr van de cursist (is de primaire sleutel van de tabel cursisten) in de tabel van het project voorkomt, toch? En moet dan het projectnummer (de sleutel van de tabel projecten) dan ook weer voorkomen in de tabel cursisten of is dat niet nodig?

En wat als er gegevens uit 1 tabel in meerdere tabellen moeten terugkomen?

Pff veel vragen maar ik staar me blind op de handleiding.... :eek:
 
phoe, weet er zelf ook weinig over.
Zolang 't bij 1 tabel blijft snap ik 't nog, maar goed zal wel 's wat proberen.
 
Als het over normaliseren gaat, want dat is wat je gat doen bij meerdere tabellen, bevat de volgende thread nog een handige samenvatting. Verkijk je er niet op, want goed normaliseren is een vak apart. Maar voor een eenvoudige database moet het te doen zijn.

http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?s=&threadid=156040

Wat je natuurlijk ook kunt doen is je structtur een keer plaatsen als je een stuk verder bent en er iemand naar wilt laten kijken.


Grtz,
 
Ben ik weer :)

Ja ik ben alweer een stuk verder. Ik heb 12 tabellen waarvan ik tussen 9 relaties heb gelegd (een op veel relaties).
Ik heb ook al testrecords ingevoerd en ik zou nu graag willen testen met queries of alles een beetje werkt...
En misschien een domme vraag, maar kan ik enkel via de formulieren de records zien (in zijn geheel)?
Kan ik ook de totale database bekijken? Of moet ik hiertoe zelf een layout maken? Publiceren in Word vind ik niet zo geweldig overigens.
Ik weet even niet hoe ik verder moet.

Maar ja het is ook al laat hé? :p
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan