Internetdelen werkt niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dick Borstlap

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Berichten
2.297
De clientpc (ook XP) kan plotseling niet meer internet op. Als de hostpc de netwerk wizzard doet eindigt ie met de melding dat het niet gelukt is.
Spontaan wordt internetverbinding delen ontvinkt op de hostpc.
Een paar keer heeft systeemherstel oplossing gebracht maar de laatste keer ook niet meer.
Heb met vast- en dynamisch IP-adres geëxperimenteerd.
Netwerk alszodanig was steeds wel weer in te stellen.
Op beide pc's is adaware 'gedaan'.
Wat zou het kunnen zijn?

Groet,
Dick
 
Nogmaals systeemherstel, nu wilde de netwerkwizzard weer wel.
Er is (nog steeds) netwerk, maar geen internet op de clientpc

Help, a.u.b.!
 
Ik weet niet waar je je druk om maakt. Het kan gewoon gebeuren dat er op het moment dat jij je vraag plaatst er niemand is die er iets vanaf weet.

De leden op helpmij zijn allemaal vrijwilligers. Wil je echt snel hulp ga je naar een pc winkel en daarna mag je de rekening betalen
 
Tjonge-jonge.
Ik zit hier wel mooi met een vrouw die niet kan e-mailen en internetten en ik zit al al de hele dag te *****n om dat te repareren en dan mag ik niet eens om hulp roepen van Mario.
 
(Ik krijg tranen in m'n ogen bij deze toegestoken hand!)

Instellingen van IE... jawel, ik heb er naar gekeken, maar zie niets raars staan.
Er lijkt een probleem te zijn: ik kan de wizzard netwerk niet succesvol doen, behalve één keer na systeemherstel.
Er is wel netwerk, maar internetdelen gaat niet meer (heeft altijd gewerkt).
Ik heb in de host alvast een andere netwerkkaart gestopt, heeft niets veranderd.
???
 
Ik heb via Google het web afgestruind op dit probleem: op twee andere fora werd het gemeld zonder dat er een reactie op kwam: een onbekend en onoplosbaar probleem??
 
Inmiddels krijg ik een foutmelding als ik internet-verbinding delen wil inschakelen:
"Kan gedeelde toegang niet inschakelen. FOUT 0x80041002", maar een andere keer was het laatste cijfer niet 2 maar 1.
 
Ik kom die foutmeldings codes alleen maar tegen in combinatie met vbs scripts, je hebt toevallig geen virus op de één of andere pc staan??
 
Nog een aanvulling, ik kom hem ook tegen in combinatie met een niet correct functionerende Exchange server, wat waarschijnlijk veroorzaakt wordt door een niet goed functionerend WMI beheer. Je zou met Wbemtest.exe ,welke te vinden is in c:\windows\system32\Wbem , kunnen kijken of je WMI beheer weer vlot kan trekken.
 
-Op beide pc's scan gedaan: geen virus.

-Wbentest.exe
Ik klik op verbinding maken (naar root\default) en dan gebeurt er niets, of er lijkt niets te gebeuren.
Moet ik iets instellen?
 
MS zegt dan alle instellingen te controleren, je kabels te controleren :rolleyes: en eventueel WMI beheer te herstellen, hoe dat precies zou moeten wordt niet vermeld.
Voor windows 2003 server is een hotfix beschikbaar, maar voor andere windows versies is er niets te vinden, misschien dat deze wel opgenomen is in één van de vele updates voor XP ? weet natuurlijk niet of jij alle updates geïnstalleerd hebt.
 
Maestro, het heeft geholpen. Ik ben sprakeloos.
Dank je wel voor de hulp!

Groet,
Dick
 
Toch is er nog een restant van het probleem:
Na opnieuw starten van de hostpc zijn Internetverbinding delen en de Firewall van XP allebei uitgeschakeld.
Het werkt wel meteen weer als ik ze inschakel, maar normaal is dit natuurlijk niet. (En het is ook vervelend.)

Ik heb het volgende nsw.log:
Network Setup Wizard Log
Attempting to set computer name
Old computer name is the same as new computer name - not setting.
Setting server description (comment): Gele tafel
Attempting to set workgroup name
Workgroup name is the same as the old one - not setting.
Will attempt to share public connection.
Will attempt to firewall public connection.
Internet-verbinding delen kan NDIS WAN Miniport Adapter niet delen als een openbare verbinding.
Adapter Configuration for Home Networking failed.

Hier snap ik natuurlijk niets van. Die adapter werkt gewoon als alles goed staat.

Meastro, wat betekent dit allemaal?
 
Laatst bewerkt:
Ben een paar dagen weggeweest :D
Even wat vragen: hoe maak je verbinding met internet en welke netwerkkaarten gebruik je?
 
ISDN, netwerkkaart en 3Com ingebouwd in Asus-mobo. Ik heb trouwens de laatste tijd meer en meer vastlopers. Dan kan bijvoorbeeld Connection-tray niet meer gesloten worden (als ik opnieuw moet opstarten). En tijdens downloaden met Overnet houdt de verbinding op met werken, terwijl het verbindings-ikoon blijft staan. Dat soort dingen.
Al deze problemen zijn wel nieuw. Al tijden werkte het zonder problemen, met dezelfde configuratie.
 
Eigenlijk wilde ik deze combinatie nou net niet horen :(

Heb wat artikeltjes gevonden over 3com in combinatie met ISDN en dergelijke, het is vreselijk veel, allemaal in het engels en je blijft door verwezen worden van het ene naar het volgende artikel, mocht het voorgaande niet werken.

Dus voordat ik je daarmee ga vermoeien, wat heel vaak terugkomt in de knowledgebase artikelen is dat van de netwerkkaarten de verbindingssnelheid moet worden vastgezet (dus b.v. 100mbit full).
Verder lees ik tot mijn grote verbazing dat 3com en ISDN internetdelen niet lekker zou werken volgens Microsoft.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan