email geblokkeerd

Status
Niet open voor verdere reacties.

luuk2512

Verenigingslid
Lid geworden
16 jan 2001
Berichten
2.093
hoi

als ik mail wil verzenden krijg ik de volgende melding, ik kan wel mail ontvangen, en volgens norton is de pc virus en spyware vrij.

Kan het bericht niet verzenden omdat de server het e-mailadres van de afzender heeft geweigerd. Het e-mailadres van de afzender is luukbr@bridge4u.net. Onderwerp 'Re: test', Account: 'pop.solcon.nl', Server: 'mail.solcon.nl', Protocol: SMTP, Reactie van server: '553 5.3.0 REJECT:Uitgaande mail geblokkeerd ivm virusmail', Poort: 25, Beveiligd(SSL): Nee, Serverfout: 553, Foutnummer: 0x800CCC78

wat kan ik hier aan doen???
bvd
 
Ik begrijp dat je een emailadres gebruikt van bridge4u.net, en wilt verzenden via solcon? Ik heb van allebei nooit gehoord maar dat doet niet terzake. Je moet bij de uitgaande mail de gegevens van bridge4u intikken. En bij de binnenkomende mail de pop.solcon.nl

De meeste providers staan niet toe dat je een emailadres bij de 1 hebt, en internetverbinding via de ander maakt.

Als je die uitgaande mail aangepast hebt zou het moeten werken.:) Ik heb op de site van bridge4u gekeken, maar daar heb je een gebruikersnaam en wachtwoord nodig om de gegevens te lezen. Dus dat moet je zelf even nakijken.

Als het nog niet werkt, kun je de uitgaande mailscan van Norton uitzetten en kijken of het dan werkt.. Binnenkomende mail die gescand wordt is tenslotte veel belangrijker.
 
Laatst bewerkt:
hoi tanja

die instellingen staan allemaal correct!!!!
de mail heeft ook altijd gewerkt.

het probleem zit hem in de melding die ik krijg:
uitgaande mail geblokkeerd ivm virusmail

en daar snap ik dus niets van!!!
 
Heb je de laatste regel in mijn bericht ook nog gelezen? Norton uitgaande mail scan even uitvinken en kijken of hij het dan wel doet.

[edit]Bij nader inzien denk ik dat je provider hem heeft geblokkeerd[/edit]

Doe voor de zekerheid eens een online virusscan? http://www.tiscali.nl/actueel/cmult/viru/viru_center.asp
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan