Computernaam veranderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

assaas

Gebruiker
Lid geworden
11 okt 2002
Berichten
167
Weet iemand hoe je de computernaam kan veranderen,
en daar meen ik de naam mee die overal verschijnt, bijvoorbeeld als je outlook opent dan staat deze naam er ook bij
een kennis van mij heeft mijn PC een keer geformateerd na problemen die ik niet opgelost kreeg, maar hij heeft daarbij mijn voornaam helemaal verkeerd opgeschreven toen hij de PC naam invulde.
Nu zou ik deze naam graag weer goed willen invullen, maar ik weet niet hoe!
Wie kan mij helpen, zonder dat ik opnieuw moet formateren?
 
lijkt me dat je in 't register moet zijn, en dan zoeken naar je naam..

maar goed, ik denk dat 't weinig zal veranderen.
En je zult denk ik de software opnieuw moeten installeren om de naam goed te krijgen, (lijkt me namelijk dat je de vastgelegde naam niet zomaar kunt veranderen)
 
Ga eens naar Start; Configuratie scherm, Systeem, Computernaam, button Wijzigen.

Mocht je een andere 'Computernaam' bedoelen dan moet je even wat duidelijker uitleggen welke je presies bedoelt (waar je deze ziet staan).
 
het leg er aan welke naam hij/zij bedoeld.
kan je ff een screeny bij sluiten zo dat ik het kan zien.
 
Ga naar Start, Uitvoeren en type Regedit.

Ga naar HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\

Klik op de map CurrentVersion.

Verander in het rechter vak de naam achter RegisteredOwner. (Rechts klikken op RegisteredOwner en klikken op Wijzigen.)

Guus.
 
Laatst bewerkt:
Ik denk inderdaad dat het iets van registered owner moet zijn. De computernaam is n.l. heel simpel te veranderen zoals Withaar aangaf. In XP zie ik jammergenoeg niet wat jij bedoelt Guus abc
Mijn man's pc geeft overal de naam eigenaar aan. (door Vobis ingevoerd) Ik denk dat Assaas het daarover heeft. Dus onder documents en settings de verkeerde naam. Je kunt sommige usermappen wel hernoemen maar niet de systeemmappen.
Waarom zoek je niet in het register naar die verkeerde naam en verander je die? Is dat misschien een idee?
Deels zie ik. Je krijgt n.l. van b.v. Symantec ook registered user en alle progr. die je hebt geinstalleerd.
Dat is dus goed uitkijken.
 
Laatst bewerkt:
In XP zie ik jammergenoeg niet wat jij bedoelt Guus abc

De vraag gaat over Windows 95/98.

Waarom zoek je niet in het register naar die verkeerde naam en verander je die?

HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\ is de plaats in het register, waar de naam van de geregistreerde eigenaar van Windows staat.

De vraagsteller geeft aan dat zijn naam verkeerd gespeld is. Daaruit maak ik op dat het niet om de naam van de computer gaat, maar om de naam van de gebruiker.

Als blijkt dat de naam in andere toepassingen niet veranderd is nadat je de naam van de RegisterdOwner hebt veranderd, kun je ook nog even het hele register doorzoeken op die foute naam en die waar nodig nog veranderen.

De naam van de computer kun je veranderen door in het register naar HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Control\ComputerName\ComputerName te gaan.

Guus.
 
Laatst bewerkt:
Ik weet dat het over 95/98 gaat. Alleen.....ik had het ook graag veranderd :confused: maar blijkbaar heeft XP een ander plekje :(
 
Hallo, Gezina.

Ik weet niet of het in XP wel zo verstandig is om namen van eigenaars en computers in het register te gaan veranderen. Dit in verband met de registratie van XP, die heel anders is dan die van Win 95/98.

Je kunt het natuurlijk proberen. Gewoon met de zoekfunctie van Regedit het register doorzoeken op de namen die je wilt veranderen.

Guus.
 
Ik heb even zitten kijken of Gezina er ook was :D
Nou, dit gaat me te ver denk ik. Zeker als ik je hoor over registratie. Alhoewell.........daar heb ik mijn eigen naam niet eens opgeven ook al ben ik eigenaar van de cd :)
Het komt wel een keertje goed met een format.
Nu ik daar aan denk..........ik doe niet anders dan wijzigen. Windows pikt het altijd. Ze halen die registratie gegevens volgens mij uit andere dingen waar wij geen invloed op kunnen hebben.
Bedankt voor je reactie.
 
Sorry. Bedoelde uiteraard Elisa.

Ben intussen wel benieuwd of het de vraagsteller gelukt is zijn naam te veranderen.

Guus.
 
Ik ook. Een format om je naam te veranderen gaat wel erg ver :D
 
Geplaatst door Withaar
Ga eens naar Start; Configuratie scherm, Systeem, Computernaam, button Wijzigen.

Mocht je een andere 'Computernaam' bedoelen dan moet je even wat duidelijker uitleggen welke je presies bedoelt (waar je deze ziet staan).

Je ziet deze verschijnen als je bijvoorbeeld via microsoft Outlook een mailtje naar je zelf stuurt.
dan verschijnt deze naam bij inkomende mail

maar ik ben even weggeweest, ik ga nu jullie tips proberen
 
Om je naam bij je mail te veranderen moet je in het register naar HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Internet Account Manager\Accounts

Klik daar op de map 00000001.

Verander daar SMTP Display Name.

Guus.
 
Bedankt allemaal, ik denk dat door jullie tips nu wel weet hoe ik het moet veranderen

Ik weet niet welke tip ik heb gebruikt van jullie, maar ik geloof die van Guus abc, ik ben dus met de zoekfunctie gaan zoeken naar de naam , en ik heb hem dus ook gevonden
Ik kom met de zoekfunctie bij registered owner, en ik denk dat ik hem daar kan veranderen

Maar nou heb ik een probleempje, ik dacht dat ik hem ook op mijn eigen Pc moest veranderen, maar dat is niet zo, ik heb mijn Pc een tijdje terug toch moeten formateren(was ik even vergeten), en daar heb ik de naam dus zelf weer goed ingevuld.

Maar dit probleem speelt nog wel op een andere Pc bij een vereniging waar mijn vrouw in zit, ik ga haar dit nu uitleggen hoe ze het moet doen en dan kan zei hem daar ook op deze manier veranderen.
Maar ik ben er dus op deze manier denk ik wel uit.

Bedankt allemaal.

en niet te veel eieren eten:p
 
Even nog reageren op Withaar.

bedankt in ieder geval met jou tip
Maar met de tip via het configuratiescherm kan ik het id nummer veranderen van mijn PC, en deze bedoelde ik dus niet, maar goed mijn vraag was dan ook niet helemaal duidelijk gesteld!

Groetjes
Alouis
 
Tip

ZOek even op de site van microsoft met de volgende zoekterm: RegisteredOwner

MVGR,

Danny de Haas
 
Laatst bewerkt:
Ga naar Start, Uitvoeren en type Regedit.

Ga naar HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows nt\CurrentVersion

Dan in het rechter vierkantje dubbelklikken op RegisteredOwner

Daar kun je de naam des gewenst aanpassen. Even alles afsluiten, de computer opnieuw herstarten en klaar.
 
Welkom op Helpmij.nl.:)

De topic is van 2004, dus lijkt me dat het inmiddels niet meer van toepassing is. Ik sluit deze daarom met jou antwoordt. Graag oude topics met rust laten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan