Router geeft problemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Stanley19

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
8 jan 2002
Berichten
2.258
Ik heb een router en daaraan heb ik 2 pcs gekoppeld

alleen lukt het me niet om verbinding te maken.

Ik gebruik zeelandnet en zeelandnet maakt gebruik van vast ipnummers maar in de configuratie van de router weet ik niet wat ik dan moet kiezen.

Het is een netgear dsl cable modem 4 poorten. Als ik rechtstreeks verbinding wil maken dus alleen de kabel rechtstreeks in de modem dan werkt ie gewoon wel op beide computers Het ligt dusniet aan de netwerkkaarten

wie helpt me
 
Hoi,
Ik heb net even op de site van netgear gekeken, kun jij ook het typenummer geven dat zoekt iets makkelijker.
Heb jij al iets in je netgear ingesteld.
 
Kabelmodem ZeelandNet-modem
Maximale download snelheid 512 kb/sec (ca. 62 kB/sec)
Maximale upload snelheid 192 kb/sec (ca. 22 kB/sec)



Soort IP-adresdhcp
Geregistreerde IP-adres2 xxxxxxxxxxxxxxx
Kabelmodem MAC-adres 00:A0:73:1B:37:D1
Ethernet MAC-adres 00:40:F4:36:9D:44


1 Dit is het IP-adres waarmee u deze pagina bezoekt.
2 Dit is het IP-adres dat bij uw ZeelandNet abonnement hoort.


alle gegevens die ik heb als ik inlog met dezelfde gebruikersnaam en wachtwoord op zeelandnet
 
Laatst bewerkt:
en volgens mij heb ik deze configuratie nodig
want ik maak gebruik van een vast ipadres (zeelandnet) maar wat moet ik allemaal invullen met de bovenstaande gegevens
 

Bijlagen

  • volgensmijdezeconfiguratie.jpg
    volgensmijdezeconfiguratie.jpg
    54,7 KB · Weergaven: 78
IP Address : xxxxxxxxxxxxx
IP SUBNET MASK : 255.255.255.0 ???? Is dat zo?
Gateway IP Address : 212.115.192.254 ???? IS DAT OOK ZO


Primary DNS : 212.115.192.193
Secundary DNS : 212.115.192.195

aan die nummers kom ik via zeelandnet maar ik weet dus niet of mij subnet mask idd zo is en of mij gateway address ook dat nummer is
 
Laatst bewerkt:
TECHNICAL SPECIFICATIONS
Routing Protocols: Static & Dynamic Routing with TCP/IP, VPN pass-through (IPSec, L2TP), NAT, UDP, RIP-1, RIP-2, PPTP, PPPoE, DNS, DHCP (client & server)

Netgearrouter gebruikt PPPoE en wat gebruikt je router??

Je isp moet wel PPPoE en niet PPPoA hanteren.....

Het is dus wel zo dat die netgearrouter alleen PPPoE aankan...

suc6

p.s. brand een van die lampjes wel constant?
 
PPPoE gebruikt zeelandnet



Zeelandnet gebeld

en ze zeggen dat ik helemaal niets moet doen :rolleyes: :confused:
Ze zeggen dat ze mijn modem een nieuw macadress geven omdat er nu een router tussenzit.

Maar dan moet je toch alsnog bepaalde instellingen veranderen om gebruik te maken van inet?
 
Laatst bewerkt:
Op de computer XP doet ie het

maar de 2e pc die aangesloten met win98 doet het niet!

maakt gebruik van een netwerkkaart (maar kan ook gebruik maken van een USBethernet converter dus als je geen netwerkkaart hebt)


Ik weet nu niet wat de netwerkkaart is .
Want hij geeft wel aan dat ie gevonden is maar dan pakt hij een standaard-kaart van win98 aan en dat is m volgens mij niet.

Hoe kom ik erachter welke netwerkkaart er in zit?
 
Laatst bewerkt:
Computerbalsem

als het niet in je apparaatbeheer staat kan je altijd ff je kast openschroeven, is zo gepiept en heb je dat ook weer een keer gedaan...


Groetjes Belinda
 
Enfin de netwerkkaart was een Sitecom , die heb ik geinstalleerd maar zonder dat de utpkabel erin zat brandde het lichtje groen. Dus denk dat die kapot is?
(ookal wordt ie wel herkend)

De usbconverter heb ik verwijderd en die herkende ie ook weer de juiste software weer geinstalleerd maar toch maakt de pc geen verbinding met het internet. (zelfs niet als ik wil configureren met 192.168.0.1)

Ook als ik op de XP comp (waarop Inet wel werk) zoek naar alle pc's die verbonden zijn , vindt hij er maar 1tje en dat is de XP comp zelf die krijgt dan ook zijn eigen IP

Ik weet het niet meer......
 
Anders wissel je de kaartjes even om of je test even een ander kaartje als je die hebt....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan