Redcat in XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

Coen111

Gebruiker
Lid geworden
5 okt 2001
Op Koninginnedag een paar Redcat spellen gekocht. Blijkt dat ze onder XP niet aan de praat te krijgen zijn. Comptabiliteitsmodus heb ik geprobeerd. Op Helpmij twee threads gevonden over Redcat, in beide gevallen kwam er geen oplossing. Nog een laatste poging: Wie heeft Redcat aan de praat gekregen onder XP? En hoe?
Coen.

Het antwoord van Davilex:

Veel gestelde vragen

Het programma werkt niet onder Windows XP. Wat kan ik daar aan doen?

Dit programma is ontwikkeld voor Windows 95/98/ME. Het is nooit getest onder Windows NT/2000/XP.
Microsoft heeft het besluit genomen om Windows 95/98/ME, wat voornamelijk in de thuis-sfeer gebruikt werd, niet verder te ontwikkelen. Windows XP Home wordt weliswaar gepresenteerd als de opvolger van Windows 98/ME maar is dat niet. Windows XP is gebaseerd op de technologie van Windows NT. Veel programma’s die zijn ontwikkeld voor Windows 95/98/ME werken onder anderen niet onder Windows XP omdat de aansturing van de hardware onder Windows NT radicaal verschilt van die waarop Windows 95/98/ME de hardware aanstuurt.

Wij onderzoeken nog de mogelijkheid om de problemen met het nieuwe besturingssysteem op te lossen maar inmiddels is duidelijk dat dat voor veel programma’s betekent dat ze helemaal opnieuw ontwikkeld zullen moeten worden. Een patch of update is in die gevallen geen mogelijkheid

Met andere woorden je hebt gewoon pech, het gaat niet werken tenzij je een dubbelboot systeem maakt met b.v. win98

Pech?? Misschien is er nog een beetje hoop.

Je kan het namelijk ook proberen met een dos-emulator.
Mogelijk dat dit werkt.

je kan dit vinden op:

http://dosbox.sourceforge.net/download.php?main=1

Mocht dit standaard niet werken dan kan je hieronder eventueel ook een oude windows versie installeren (win 95-98) dat spaart je de rompslomp van multiboot systeem en als het niet werkt / bevalt gooi je het er zo weer vanaf... het is namelijk een virtueel hard diskje die hij aanmaakt.

suc7

Ron, bedankt. Jammer hoor.
(Heb je ook een tip hoe ik het mijn dochter vertel die zich zo op de spellen verheugd had?)

Robbie, je tip moet ik even op studeren. Ga ik vanavond mee aan de gang. Dank in ieder geval.

Coen.

PS Is de vraag nu opgelost of niet?

Mocht het via dosbox niet gaan werken, dan kan je bij microsoft een trailversie van VIRTUAL PC downloaden.
Deze werkt 45 dagen. Heb je iedergeval de tijd om te testen.
In tegenstellen tot mijn eerdere bericht.. dosbox is een pure dos- emulator, na wat gezocht te hebben werkt dit mogelijk toch niet optimaal.
maar kan het altijd proberen.

Geplaatst door Coen111
Ron, bedankt. Jammer hoor.
(Heb je ook een tip hoe ik het mijn dochter vertel die zich zo op de spellen verheugd had?)

Robbie, je tip moet ik even op studeren. Ga ik vanavond mee aan de gang. Dank in ieder geval.

Coen.

PS Is de vraag nu opgelost of niet?

Maak je dochter nog blijer, zeg haar dat ze een eigen pc krijgt met win98 waar het zeker op draait ;)

Installeer Microsoft VirtualPC 2007. Installeer daarin Windows 95, 98 of ME, en installeer daarin Redcat. Dat zal waarschijnlijk wel werken. :d

@Markwiering: Zou je willen stoppen met reageren in oude topics.

Uit de huisregels:

•Reacties op topics ouder dan drie maanden worden niet op prijs gesteld.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan