newsgroup

Status
Niet open voor verdere reacties.

photoshop_rulez

Gebruiker
Lid geworden
21 apr 2004
Berichten
164
ik wil een nieuws groep hebben maar welke is een beetje een gooie voor een 16 jarig

(wat vrij makelijk in gebruik is )

ik heb een zonnet internet verbinding
 
Euhw, bedoel je om mp3s enzow te downloaden, waar ga je het voor gebruiken??

Zelf gebruik ik altijd, news.kabelfoon.nl

:)
 
nee ik weet wel welke groupen er zijn en zo en welke ik ga gebruiken maar ik bedoel meer welk progamma makkelijk in gebruik is
 
er zijn een aantal programma's die veel gebruikt worden wat makkelijk is hangt helemaal van je zelf af.
de programma's zijn geen van alle moeilijk maar is vaak even wennen om er mee om te gaan.

paar voorbeelden van goeie programma's zijn.

Xnews
Newsleecher
Newsbin
Agent

kijk eens op http://www.binaries4all.nl daar vindt je meer uitleg.
 
Deze mail heb ik toevallig gestuurd naar een collega van mij gisterenavond. Het gaat over Powergrab, dat kun je hier downloaden.

bijgevoegd .exe file is een newsreader, een prog om nieuwsgroepen te scannen en om ze leeg te zuigen.
zet het in een map, noem die map powergrab, en klik op de .exe. firsttime startup!!!
bij server vul je de nieuwsserver van jouw provider in.bij max connections vul je 4 (of meer of minder)in, en onderin bij download en groupscan vink je alles aan.
klik ok.
in de taakbalk klik je op Group, dan naar Server Group List, dan OK, en dan in het volgende scherm klik je
op de knop Refresh Group List. Dan zie je alle voor jouw beschikbare nieuwsgroepen. (ook de ranzige...)
Zet ze voor het gemak even op alfabetische volgorde, balkje Newsgroup klikken, en zoek als voorbeeld
even naar alt.binaries.sounds.mp3.holland, en klik hem aan zodat ie blauw wordt. Druk nu op de knop
Add To PowerGrab. Nu moet je een locatie invullen waar de gedownloade bestanden heengaan, dit spreekt
voor zich, dat moet je zelf weten..
Klik nu op Done.
Nu zie je in het linkerscherm de groep staan. Klik er op, en klik in de taakbalk boven op Scan.
Nu moet je nog op Play drukken, tenminste, het Play icoontje, en de groep wordt gescand. Soms
gaat dat heel snel, als er weinig tot niets in de groep staat, soms duurt het een uur, als er veel instaat.
alt.binaries.boneless staan gemiddeld 2 miljoen bestanden in, die laat powergrab niet eens allemaal zien...
Als je getoeter hoort is hij klaar met scannen. Dubblklik nu op de groep, en in het rechterscherm komt te staan
wat er in de groep staat.
klik nu met rechts op een mp3, en kies Get and Decode, en kies OK. Je kan hier eventueel nog een andere locatie
opgeven waar de mp3 naar toe moet.
Als je nieuwsserver goed is, moet alles nu goed gaan. Volg de vorige stappen om naar meer nieuwsgroepen te zoeken.
Niet alle providers geven dezelfde groepen door. Ik kan bv zeggen in die en die groep staat dat en dat, maar misschien heb jij
die groep niet, of omgekeerd.

Pim
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan