database maken, hoe?

Status
Niet open voor verdere reacties.

SpongeBob

Gebruiker
Lid geworden
28 sep 2003
hallo

ik wil een database maken voor een vriend van mij

in de database komen alle muziekcd's die hij heeft (de titel, artiest, datum, enz)

ik wil het zo maken dat je een scherm krijgt, en dat je dan de cd's kan zoeken op titel, artiest, datum

hoe maak ik dit?

hoeveel formulieren moet ik maken en hoeveel tabellen?

ik leg het mss een beetje krom uit, maja ik ben ook nog maar een echte beginner in access

alvast bedankt

Stuur mij je Email adres even.Ik stuur u dan een voorbeeld.

Is verstuurd. Hoop dat het lukt via hotmail. Bestand is 1,3 Mb (gezipt)

Het is dus niet gelukt.Heb het al terug gekregen. Het bestand is te groot. Bestaat er nog een andere mogelijkheid ?

Geplaatst door vanzwam
Het is dus niet gelukt.Heb het al terug gekregen. Het bestand is te groot. Bestaat er nog een andere mogelijkheid ?

wil je het nog is sturen? heb ff mijn mailbox geleegt

als het niet lukt dan maar via msn? kweet niet hoe het anders kan...

Met hotmail kan je maar bijlagen versturen tot 1000 kb (dacht ik)

Geplaatst door T._de_vries
Met hotmail kan je maar bijlagen versturen tot 1000 kb (dacht ik)

mmm oke

als het niet lukt vanzwam dan heb ik mss nog wel een ander adres van @home(maar dat adres is niet van mij), daar zal het dan wel mee lukken...

Is ondertussen gebeurd. Je moet dus enkel de tabellen, relaties, query's en formulieren bekijken die betrekking hebben bij het audio gedeelte. De database is een volledige mediatheek.

Geplaatst door vanzwam
Is ondertussen gebeurd. Je moet dus enkel de tabellen, relaties, query's en formulieren bekijken die betrekking hebben bij het audio gedeelte. De database is een volledige mediatheek.

Ja bedankt hier heb ik wel wat aan :thumb:

maar ik wil het eigenlijk zo:

je start de database, dan krijg je een scherm en dan kun je kiezen uit: nieuw item toevoegen(artiest en cdinfo) en items bekijken en dan mss ook nog een zoekfuncite

dus als je kiest voor item toevoegen dan krijg je een schrem waar je de artiest en cd info in kunt vullen

en als je kiest voor bekijken dan kun je de artiesten en cd;s bekijken maar je kunt er niks aan aanpassen dat kan alleen bij nieuw item....

de eerste optie kan ik al maken, maar hoe maak ik de 2de??

en alweer dank ik jullie voor de hulp:)

Geplaatst door SpongeBob

de eerste optie kan ik al maken, maar hoe maak ik de 2de??

In je formulier, eigenschappen -> gegevens -> zet daar toevoegen,bewerken,verwijderen op 'NEEN'. Je kan dan alleen bekijken, maar niet veranderen.

Geplaatst door vanzwam

In je formulier, eigenschappen -> gegevens -> zet daar toevoegen,bewerken,verwijderen op 'NEEN'. Je kan dan alleen bekijken, maar niet veranderen.

oke bedankt!!

nu heb ik nog een vraagje:o

Bij elk formulier staat er onderaan in de balk: Record en dan kun je na 1 en naar 2 en naar 3 enz gaan

Kan ik die balk weg halen?

Dat kan zeker. In uw formulier -> eigenschappen -> opmaak. zet daar recordkiezers, navigatieknoppen, recordbegrenzingslijnen op 'NEE'

Geplaatst door vanzwam
Dat kan zeker. In uw formulier -> eigenschappen -> opmaak. zet daar recordkiezers, navigatieknoppen, recordbegrenzingslijnen op 'NEE'

oke bedankt, het gaat al goed met de database!

maar heb nog een vraagje, ik wil eigenlijk dat als de gebruikers een cd toevoegen, dat ze dan ook een plaatje erbij kunnen voegen(bijvoorbeeld het cdhoesje)

kan dat?

Dat kan. Lees hierover in de helpfunctie " Figuren of objecten invoeren".

Als je de afbeelding invoert, kies dan wel voor "koppelen", anders gaat, na verloop van tijd, de DB te groot worden.

ik heb een programma gemaakt en ik denk dat er wel wat mee kan, nog Intresten?:o
groeten paul

Ik stuur het programma vandaag nog door. Je kan ook het prog. van Paul eens bekijken. Zo kan je een beter beeld vormen misschien.

Oeps verkeerde topic :o :o

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan