-
er draait iets mee dat svchost.exe heet , en die gooit mijn prossesor op 100% , hij staat er 2 keer in , de ene staat op 0 en de andere op 98 % , is dit virus of ,
wat doet ik hier aan , mijn pc is daar erg traag door geworden , en dat voor een 2800
help gaarne
harry
-
Al eens gescant op Spyware en virussen?
-
Mega Senior
Geplaatst door colorado_rain
er draait iets mee dat svchost.exe heet , en die gooit mijn prossesor op 100% , hij staat er 2 keer in , de ene staat op 0 en de andere op 98 % , is dit virus of ,
wat doet ik hier aan , mijn pc is daar erg traag door geworden , en dat voor een 2800
help gaarne
harry
Hallo Colorado_Rain,
SVCHOST is een vast onderdeel van Windows
lees 1
lees 2
Google
Olav
-
Giga Honourable Senior Member
Svchost.exe is inderdaad een vast onderdeel van Windows en dat het meerdere malen voorkomt is ook normaal. Echter, als het 98% opslorpt, bestaat een aanzienlijke kans dat er een virus op je pc actief is. Scannen dus! Met je eigen virusscanner en/of online: http://housecall.trendmicro.com/hous...start_corp.asp
-
Dan lijkt mij ook nog eens belangrijk wat start er op? De een zal meer cpu aanspreken dan een ander programma c.q service e.d, en hoeveel vraagt deze van je cpu? Blijft deze constant hangen op 98% of zakt deze na enkele seconden weer terug naar ongeveer 0% cpu.
Wordt de pc van colorado_rain (denkt) door Svchost.exe traag of is het iets anders?
Berichtenregels