Ftp server

Status
Niet open voor verdere reacties.

reindolfijn

Gebruiker
Lid geworden
2 sep 2002
Berichten
48
Beste pc-kenners,

Ik wil graag mijn pc als server gebruiken om snel dingen aan iedereen te kunnen laten zien.

Ik gebruik Speedtouch 510i en een linksys wrt54g als router. Ik heb bij speedtouch via de NAPT instellingen de port 21 opengezet en hetzelfde heb ik ook bij de linksys gedaan.

> dit zijn de instellingen van mijn speedtouch 510i
- NAPT Entries
Protocol: ctp
Inside IP: 82.xxx.xxx.xxx ip nummer van xs4all
Outside IP: 0.0.0.0
Inside Port: 21
Outside Port: 21
--------------------------------------------------------------
>en dit zijn mijn instellingen van linksys wrt54g
- Applications & Gaming
Port Range
start: 21
end: 21
protocol: tcp
ip adress: 192.168.1.102 het ip adres wat mijn linksys router uitdeeld

Ik heb mijn firewall uitgezet in windows xp dus daar heb ik geen last van.
zie .doc bestand voor foto.

Maar als ik mijn ip-nummer ftp://82.xxx.xxx.xxx intyp, dan krijg ik mijn pagina niet te zien.
wat doe ik fout?

Mijn provider is xs4all.

Hopend dat iemand mij wil helpen,

Vriendelijke groeten en alvast bedankt,

Reinhard
 

Bijlagen

  • router.doc
    53,5 KB · Weergaven: 21
Je moet in ieder geval ook poort 20 openzetten. Poort 21 is alleen voor de aanmelding, poort 20 voor de data.
 
Als ik het nu met mijn IPnummer probeer krijg ik Permissoin denied. Ik gebruik als ftp server: Serv-U FTP Server
 
Poort 20 ? Lijkt me in dit geval absoluut niet nodig

Je moet ervoor zorgen dat je speedtouch een portforwarding heeft naar de pc waarop serv-u staat op poort 21

Zet op de pc waar serv-u staat poort 21 TCP in je trusted adressen

Serv-u goed configgen en het zou moeten werken, zo niet post het dan ff ik heb namelijk bijne dezelfde configuratie
 
En via welke poort gaat de data dan?

Als je de well known ports bekijkt, zie je dat poort 21 voor de controle is en poort 20 voor de daadwerkelijke bestandstransport.
 
Dat klopt idd, poort 21 is voor controle en initiele aanmelding, je zou dus zeggen dat je poort 20 ook open zou moten zetten, echter heb ik nog NOOIT een portmapping aangemaakt voor poort 20 en ook nog nooit poort 20 getrust in de firewall en toch werkt het altijd.
 
Een firewall neemt automatisch poort 20 mee als je poort 21 openzet, die twee poorten horen gewoon bij elkaar. Dikke kans dat je router hetzelfde doet.
 
ik denk dat het probleem hier is : nat over nat

ik heb precies dezelfde 2 apparaten en krijg geen enkele poort open. lukt ook niet metdefault server.

beste = eigenlijk om thomson 510 in pptp mode te zetten en de linksys een pptp verbinding naar 510 te laten maken.

maar hier schijnt de linksys een bug te hebben :S
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan