Digitale camera Aldi

Status
Niet open voor verdere reacties.

Guus abc †

Meubilair
Lid geworden
12 feb 2004
Berichten
5.555
Dat Aldi heel behoorlijke computers verkoopt is bekend.
Vanochtend zag ik in een advertentie van Aldi een 5 megapixel camera (merk: Lifetec) voor € 239,=. Dat is inclusief 128 mb kaart, software, kabels, accu's en laadapparaat.
Specificaties zien er ook goed uit.
Heeft iemand ervaring met dit merk of met camera's gekocht bij Aldi?

Guus.
 
Lifetec is van Medion. Hetzelfde merk als waar ze hun computers van verkopen. Ik ken het niet maar € 239,- is een koopje.
By the way...........wil je wel een merk dan verkoopt de Postbank een HP 5.1 MP camera met 128 MB card erbij voor € 299,-
 
Bedankt voor jullie reacties.
Denk dat ik me dit apparaatje maar eens ga aanschaffen.

Guus.
 
Hou ons maar op de hoogte van je bevindingen. Altijd goed om dit te weten.
Succes,
Raymond
 
Met z'n circa 11 x 6 x 4 cm en een gewicht van nog geen 300 gram een ideaal cameraatje om altijd bij je te hebben.
Beeldkwaliteit is voor deze prijs heel behoorlijk. In de groothoekstand is wel een flinke tonvormige vertekening zien, maar daar kun je een beetje rekening mee houden met de keuze van je onderwerp.
Jammer is wel dat de instellingen bij uit- en weer inschakelen op hun default worden gezet. Daar staat tegenover dat de meeste instellingen vlot bereikbaar zijn en snel veranderd kunnen worden.
Batterijen lijken behoorlijk lang mee te gaan. Na een stuk of veertig foto's, waarvan ongeveer de helft met flits, laat de indicator nog steeds een vol batterijtje zien.
Macro-opnamen (vanaf 10 cm!) zien er ook goed uit, maar neigen bij gebruik van flits naar overbelichting. Dat kan echter weer gecompenseerd worden door de belichtingscorrectie. Wat betreft correctie- en instellingsmogelijheden heeft dit toestel trouwens ook behoorlijk wat te bieden: volautomatische belichting, sluitertijd- of diafragmavoorkeuze, verschillende flitsinstellingen, zelfontspanner, de genoemde belichtingscorrectie, serie-opnamen etc.
Ik denk niet dat je voor deze prijs iets beters kan krijgen. Daarbij komt dat de camera geleverd wordt met een 128 Mb geheugenkaart, usb en A/V kabels, netadapter, oplaadapparaat voor accu's, en tas en riem. Zeer compleet dus.
Wat mij betreft een aanrader. Geen topkwaliteit, maar dat kun je voor deze prijs ook niet verwachten.
Wie voor dezelfde prijs een betere kwaliteit wil kan een tweedehands analoge spiegelreflex met zoomobjectief kopen en zijn of haar foto's op cd-rom laten zetten.

Guus.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan