5 Spyware programma's vergeleken...

Status
Niet open voor verdere reacties.

gezina

Inventaris
Lid geworden
27 apr 2001
Berichten
12.948
5 Spyware programma's vergeleken

Earthlink maakte gisteren bekend dat eenderde van de Internetgebruikers besmet is met spyware. Gelukkig zijn er verschillende spyware-verwijder programma's die de gewraakte software moeten verwijderen. Dit artikel vergelijkt 5 spyware-verwijderaars, te weten Adware, Spybot S&D, Webroot SpySweeper, Spyhunter en Spyremover. Adware en Spybot zijn gratis, voor de andere drie programma's moet betaald worden. Als beste uit de test komt het 30 dollar kostende Spysweeper, dat veel spyware weet te vinden, maar niet alles verwijdert. Om dan ook volledig spyware vrij te zijn, is het verstandig om verschillende anti-spyware tools te gebruiken. Bron: security.nl
 
SpyHunter kun je, volgens een zeer betrouwbare bron, beter niet gebruiken:

Sommige programma's die aan de man gebracht worden als spyware-verwijderaars zijn zelf geen haar beter. De ergste voorbeelden zijn SpyBan, Spyware and Adware Remover van BulletProof software en SpywareNuker van TrekBlue. SpyBan installeert Look2Me, een programma dat zich in explorer nestelt op een manier waardoor het alleen met grof geweld te verwijderen is. Bovendien is het zo slecht geschreven dat de symptomen in het slechtste geval je Taakbalk incl Startknop volledig onbruikbaar maken.
Dan zijn er nog een paar die het vanwege hun grove marketingtechnieken en slechte kwaliteit vermeden dienen te worden: SpyHunter en SpyKiller.

zeer betrouwbare bron
 
Dat is mij idd bekend, ik twijfelde of ik dit artikel er bij moest zetten, maar allee, jouw post maakt het nu des te duidelijker. ;)
 
Als beste uit de test komt het 30 dollar kostende Spysweeper, dat veel spyware weet te vinden, maar niet alles verwijdert.

Ik gebruik al een tijdje SpySweeper en die heeft tot nu toe alles verwijdert wat hij vond. (Weborama/ WildTangent etc)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan