inkorten muziek

Status
Niet open voor verdere reacties.

joke.lende

Gebruiker
Lid geworden
4 jul 2004
Berichten
6
Wie kan mij wijzer maken !

Bij het branden van een muziek-cd wil ik een muziekstuk inkorten.
De muziek op de betreffende CD bestaat namelijk uit een nummer van 59 minuten.
Ik wil daar maar 3 mininuten van gebruiken.

Vraag: bestaat de mogelijkheid in windowsXP om muziek in te korten alvorens te gaan branden op de RC.rom?
(cd-speler/brander/AvRack aanwezig)

Please antwoord graag leken taal.
Alvast bedankt
Joke
:rolleyes:
 
ik heb hier eerlijk gezegd nog nooit een goed programma voor gevonden (maar heb er ook al paar jaar niet meer naar gezocht). je kunt wellicht op download.com even zoeken naar 'audio editor' of iets in die geest. let wel dat je niet een versie hebt die je alleen even kunt proberen (dan staat er ergens een prijs bij). je moet er dus eentje hebben waar freeware bij staat en met een beschrijving die overeenkomt met wat jij wilt doen :)

als je een goed programma hebt gevonden, zou je het dan hier even willen laten horen? ben wel benieuwd namelijk ;)
 
Hoi Jan,
Bedankt voor je tip. Ik ga zoeken op naar free down loads. Mocht ik iets hebben gevonden dan meld ik dat.

groet
Joke
 
Waarom niet MP3 Cutter Proberen? Je kunt knippen waar je wilt. En het progje is gratis.
 
Geplaatst door Elisa
Waarom niet MP3 Cutter Proberen? Je kunt knippen waar je wilt. En het progje is gratis.

Bedoel je deze ?
Dit is shareware geen freeware, dus bevat beperkingen ? of is slechts voor een bepaalde tijd te gebruiken. (Voor eenmalig gebruik dus wel geschikt)
 
Ik blijf het zeggen; als je nero hebt, er zit in nero ook een wave editor.

groetjes

Poekie:)
 
Geplaatst door poekie
Ik blijf het zeggen; als je nero hebt, er zit in nero ook een wave editor.

groetjes

Poekie:)

Idd, werkt perfect en is erg makkelijk.
 
Ga naar start > programma's > Nero(of Ahead) > Nero Wave editor. Ga daar naar bestand openen, kies het bestand dat je wilt knippen. Je ziet dan je muziek in van die geluidsgolven afgebeeld staan. scroll naar het punt waar je wilt knippen (druk eerst even op play,dan zie je direct hoe je dat punt kunt vinden), klik daar met je muis op het scherm precies daar waar je wilt knippen. Houdt de muisknop ingedrukt en sleep de cursor helemaal naar het begin van het nummer. Laat de muisknop los, ga naar bewerken (of edit) en kies knippen (cut). Dan bestand > nieuw, en dan bewerken > plakken. Dan opslaan als... daarna het nieuwe bestand afsluiten. Dan kom je bij het bestand waar je uit geknipt hebt, ook die opslaan als... en voila. Wel voor 'opslaan als...' kiezen, dan hou je ook het orgineel.

groetjes

Poekie

Mocht je het willen proberen ( als je überhaupt Nero hebt natuurlijk) dan is hier nog een uitlegje uit een ander topic

Poekie
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan