muziek op achtergrond van pagina bij Firefox

Status
Niet open voor verdere reacties.

de muziekleraar

Gebruiker
Lid geworden
11 jun 2002
Berichten
346
Ik weet dat veel mensen het irritant vinden, maar soms is het erg functioneel: background sound op een pagina. Ik heb gemerkt dat Firefox (en ook Opera) ze niet afspelen. Weet iemand of dat een instelling is die ik ergens kan veranderen bij firefox?
 
Hoe doe je dat?
Ik wil het geluid juist uit zetten.:8-0:

Je hebt toevallig geen firewall of een filter(proxy) programma aanstaan dat het geluid eruit filtert?
 
Hallo Muziekleraar,

Achtergrondgeluid van sites werkt soms wel in Firefox, soms niet. Dit hangt ervan af hoe de achtergrondmuziek op de site is geplaatst.

Helaas gebeurt dit nogal vaak (i.h.b. door Frontpage-gebruikers) m.b.v. het element bgsound. Dit werkt niet in Firefox, simpelweg om het geen standaard HTML code is. Het werkt alleen in Internet Explorer.

Hetzelfde geldt als de achtergrondmuziek m.b.v. de img tag en het dynsrc attribuut op de site is gezet. Ook dit is geen standaard-HTML en werkt alleen in Internet Explorer.

De achtergrondmuziek werkt wél in Firefox als de muziek er netjes m.b.v. "inbedding" op is geplaatst, op deze manier:

beatles1.jpg


Het komt er dus op neer dat je de achtergrondmuziek niet altijd in Firefox hoort, doordat sommige webdesigners codes gebruiken die IE-specifiek zijn en geen standaard-HTML. Helaas.

Groetjes,

Buffy
 
Laatst bewerkt:
dankjewel!

Hee, bedankt! Je hebt me iets heel nuttigs geleerd :thumb:
Het ging me voornamelijk om enkele van mijn eigen pagina's. Ik gebruikte de bgsound-code, omdat ik mijn html gedeeltelijk leer door de bron van andermans pagina's te bestuderen. Ik wist niet dat dat geen standaard html was.
 
wmp of winamp plug in

Oeps, bij nader inzien is de vraag nog niet helemaal opgelost. Ik krijg nu een icoontje waar ik op moet klikken om een plug-in te installeren. Ik kom dan op een pagina die mij aanraad quicktime of winamp (want het ging om mp3) te installeren. Als ik dan verder ga en op download klik krijg ik alleen de handleiding. Bij WMP zou automatisch moeten gaan , maar dat gebeurt dus niet
:confused:
 
Dit soort informatie is altijd welkom, maar nu ben ik nog steeds niet van het probleem af omdat het installeren van die plug-in mij niet lukt. Voor zover ik weet volg ik alle instructies netjes op. Maar wie weet doe ik wel iets heel triviaals fout.
 
Geplaatst door buffy


De achtergrondmuziek werkt wél in Firefox als de muziek er netjes m.b.v. "inbedding" op is geplaatst, op deze manier:

beatles1.jpg


Het komt er dus op neer dat je de achtergrondmuziek niet altijd in Firefox hoort, doordat sommige webdesigners codes gebruiken die IE-specifiek zijn en geen standaard-HTML. Helaas.

Groetjes,

Buffy


<embed src="dieren/animal13.wav" width="32" height="32" hidden="true" autostart="true"></embed></td>

Zo staat het bij mij maar het geluid werkt niet in Firefox

<embed src="dieren/animal13.wav" />

Ook deze werkt niet

Rare is dat ik berichten krijg dat bij verschillen firefox gebruikers soms (alle verschillende) pagina's (geluid) werken.

Hier zit geen lijn of verband in en ik kan dus het probleem niet echt vinden.

Misschien kan iemand raad geven?

Lifeje
 
Midi speelt niet in Firefox en wel in IE

Dit heeft waarschijnlijk te maken met een instelling van de Quicktimeplayer die gebruikt wordt in Firefox.

Open Quicktime player klik vervolgens op:
Bewerken, Voorkeuren, Quitime-voorkeuren, Het tabblad Browser en op Mime-instellingen (helemaal onderaan).
Klik op de "+" bij "Audio-alleen audio instellingen" en kijk of midi is aangevinkt. Zo niet vink deze dan aan.

Het heeft lang geduurd voordat ik hier achter kwam. Als dit het niet is laat het me dan even weten. Je kunt het testen op http://www.climax2menshowband.nl. Hier staat namelijk mp3 en midi op. Je kunt ze onafhankelijk van elkaar testen.
 
Laatst bewerkt:
bgsound

Hoi Muziekleraar.
Ikzelf had ook een probleem met achtergrondmuziek in FF.
De volgende code werkt wel: Plaats in de <body> van je pagina:

<object classid="clsid:02BF25D5-8C17-4B23-BC80-D3488ABDDC6B" codebase="http://www.apple.com/qtactivex/qtplugin.cab" width="74" height="16">
<param name="src" value="naamvanjeliedje.mp3" />
<param name="controller" value="true" />
<param name="autoplay" value="false" />

<!--[if !IE]>-->
<object type="audio/mpeg"
data="naamvanjeliedje.mp3"
width="49" height="16">
<param name="autoplay" value="false" />
<param name="controller" value="true" />

</object>
<!--<![endif]-->
</object>

Hoop dat het werkt!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan