VHS naar dvd branden

Status
Niet open voor verdere reacties.

leintje

Gebruiker
Lid geworden
21 okt 2000
Berichten
537
Hoi allemaal,

Ik heb een vraagje: Ik heb wat oude VHS banden die ik op den duur graag op dvd wil gaan zetten.

Helaas is de kwaliteit van de banden al zo ver heen dat ze waarschijnlijk eerst gereviseerd zullen moeten worden (als dit nog mogelijk is). Het gaan om banden met grote emotionele waarde.

Paar vraagjes:

1) weet iemand waar je dit zou kunnen (laten) doen
2) weet iemand wat zoiets zal gaan kosten
3) weet iemand wat ik nodig zou hebben om ZELF de banden op dvd te zetten? (jaja, een videorecorder en dvd brander. Videorecorder aanwezig, dvd-brander niet)
4) tips welke hardware & software ik zou kunnen aanschaffen (budget....nihil!)

Alweer heel hartelijk dank!

Greetz,
Lein
 
Leintje, loop eens naar een goede fotozaak. Daar kunnen ze dat wel, bij ons in Harderwijk zit er één die zelfs super8 filmpjes op dvd zet.
 
Geplaatst door petje11
Leintje, loop eens naar een goede fotozaak. Daar kunnen ze dat wel, bij ons in Harderwijk zit er één die zelfs super8 filmpjes op dvd zet.

Waarom zou je? Kost alleen maar veel geld, en waarom zou je veel geld uitgeven terwijl je het ook zelf kunt
 
Geplaatst door Robbert1978


Waarom zou je? Kost alleen maar veel geld, en waarom zou je veel geld uitgeven terwijl je het ook zelf kunt

Als je nog geen DVD brander en videocapturemogelijkheid hebt, kost ook het zelfdoen redelijk wat. Zeker als de videobeelden erg oud zijn en er nog signaalversterking en correctie moet worden toegepast, is ook een huis-tuin-en-keuken videorecorder niet datgene waar je maximaal resultaat mee behaald.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan