HELP: weet het even niet meer!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pingwing

Gebruiker
Lid geworden
4 okt 2000
Berichten
218
Hallo!

Kan iemand mij ALSJEBLIEFT vertellen wat de juiste instellingen zijn en wat ik moet doen om op een server met XP internet te delen met een client waar ME op draait.

Ben nu onderhand een halve dag bezig en het lukt niet!
Netwerk draait....bestanden zijn te delen. Nu alleen internet nog.

Daar waar ik volgens de helpfile van Windows internet delen moet instellen, krijg ik de volgende melding:

'Windows kan de eigenschappen van deze verbinding niet weergeven. De WMI informatie is mogelijk beschadigd. Gebruik Systeemherstel om Windows naar een andere toestand terug te zetten....'

Wordt hierdoor het probleem veroorzaakt?
En zo ja...wat moet ik doen om het recht te zetten?
Er is namelijk geen systeemherstelpunt om naar terug te gaan, dus die optie valt af!

En hoe moet ik de netwerkkaarten instellen?

Groetjes van een wanhopige Pingwing
 
Staat bij de client TCP/IP op automatisch IP-adres toewijzen?
Heb je den netwerkwizard gedraaid en een diskette gemaakt?
Heb je de Windows help gelezen: "Verbinding maken met WMI met WBEMTest
Wanneer u WBEMTest start, wordt het dialoogvenster Testprogramma voor Windows Management Instrumentation weergegeven. Voordat u de functies van WBEMTest kunt gebruiken, moet u zich aanmelden bij WMI.

Opmerking

In de procedures van de on line Help wordt gebruik gemaakt van de naamruimte root\cimv2. Als u deze procedures wilt volgen, moet u verbonden zijn met deze naamruimte in plaats van de standaardnaamruimte.

Aanmelden bij WMI

Klik op Start, klik op Uitvoeren en typ wbemtest.exe in het veld Openen: .
Klik op Verbinding maken in het dialoogvenster Testprogramma voor Windows Management Instrumentation. De meeste besturingselementen in dit dialoogvenster zijn nu uitgeschakeld. Deze worden ingeschakeld als u zich aanmeldt bij WMI.
Typ het pad naar de naamruimte waarbij u zich wilt aanmelden in het veld Naamruimte in het dialoogvenster Verbinding maken.
Typ bijvoorbeeld root\cimv2 om verbinding te maken met de naamruimte waarin de klassen van de Win32-provider zich bevinden. Het dialoogvenster Verbinding maken beschikt over opties die u kunt instellen, maar in de meeste gevallen kunt u de standaardinstellingen gebruiken.

Klik op Verbinden in het dialoogvenster Verbinding maken.
De naamruimte waarmee u verbonden bent, wordt weergegeven in de linkerbovenhoek van het dialoogvenster Testprogramma voor Windows Management Instrumentation en de knoppen in dit dialoogvenster zijn nu actief.
 
Probleem is al opgelost.

De instellingen waren okee, het probleem zat inderdaad daar waar ik die melding kreeg dat de WMI informatie beschadigd zou zijn.

Heb Windows XP er vanaf de cd overheen gedraaid als upgrade en zoals ik al hoopte, heeft het zich hersteld. Internet verbinding op delen gezet, wat instellingen gecheckt e.d.

Alles doet het weer!

Thanks voor je reactie.

Groetjes Pingwing
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan