cd branden in XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

jobo182

Gebruiker
Lid geworden
3 apr 2004
Berichten
817
ik wilde toch eens proberen om mijn fotos op cd-r te plaatsen m.b.v. XPhome,
heb dit nog nooit gedaan, normaal gebruik ik Nero6;
dus de foto's geselecteerd, met rechts geklikt op Kopiëren naar en gekozen voor CD-rom station (I)
I is dus de letter van mijn brander;
toen verscheen de wizard: de wizard CD branden
op volgende geklikt en er verscheen een venster met o.a. de melding: er bevindt zich geen schijf in het station
raar, er zit dus een nieuwe cd-r in de lade, klikken op volgende heeft geen resultaat,
de lade opengemaakt, de cd-r opnieuw erin gelegd, lade gesloten,
maar telkens die zelfde melding: er bevindt zich geen schijf in het station.
terwijl er die dus wel in zit.Ook 3 verschillende A merken geprobeerd, maar helaas
Wat is hier fout ?
Groetjes, John.
 
Heb je die optie wel aangevinkt staan?

Open de Windows Verkenner en klik rechts op de driveletter van het cdrw station. Kies voor Eigenschappen en selecteer het tabblad Opnemen.

Op dit tabblad kunt u overigens ook enkele instellingen aanpassen, mocht u wél met de standaardbrandtools van Windows XP aan de slag willen gaan. We raden u aan de snelheid dan te veranderen van Snelst in 8x of 4x speed. De harde schijf die u gebruikt om tijdelijk bestanden te bewaren moet minstens 1 GB aan vrije ruimte hebben

bron
 
jahoor de instellingen zijn aangepast, heb 8x gekozen, ook is ruimte genoeg op mijn HD van 120Gb, maar desondanks kan ik niet branden via XP, steeds weer de melding: er bevindt zich geen schijf in het station
dus het brandprogramma in XP is niet te gebruiken.
 
ik heb nog steeds niet de mogelijkheid om een cd te branden via XP door rechts te klikken op een bestand en dan kiezen voor Kopieren naar cd en/of via de windows media player.
Ik heb XP ook al overschreven, maar dus nog steeds zonder resultaat.
Wel staat in dat uitrolmenu Drag-to-Disc, een onderdeel van Roxio Easy cd Creator, maar na verwijderen van Roxio ook nog niet die optie.
Ook geen tabblad Opnemen.
 
Je kunt de bestanden ook gewoon de map van je cd-rombrander openen (in dit geval dus "I:") en daar de bestanden die je op het schijfje naartoe slepen.

Als je dat gedaan hebt kun je in het menu Bestand kiezen voor "Deze bestanden op cd zetten" of zoiets. Als je hier op klikt opent zich een soort wizard waarin je wat dingetjes instellen (tenminste, als alles werkt;)), maar dat wijst zich vanzelf..

Suc6
Rodin
 
jouw aangegeven werkwijze lukt dus niet,
ik kan wel kiezen in het uitrolmenu voor Kopieren naar: Drag-to-Disc, dan worden de geselecteerde bestanden onzichtbaar gekopierd op de cd-r, ik zie dus geen venster o.i.d.
Maar het ging mij erom dat ik de optie Kopieren naar: cdrom station kwijt ben in het uirtolmenu en dan zou de wizard van XP moeten verschijnen.
 
Geplaatst door jobo182
jouw aangegeven werkwijze lukt dus niet,
ik kan wel kiezen in het uitrolmenu voor Kopieren naar: Drag-to-Disc, dan worden de geselecteerde bestanden onzichtbaar gekopierd op de cd-r, ik zie dus geen venster o.i.d.
Maar het ging mij erom dat ik de optie Kopieren naar: cdrom station kwijt ben in het uirtolmenu en dan zou de wizard van XP moeten verschijnen.

Als je je cd-rom brander wilt laten verschijnen in je Kopieren naar-menu kun je daar een snelkoppeling naar maken in de map C:\Documents and Settings\*gebruikersnaam*\SendTo waarbij je *gebruikersnaam* veranderd door je gebruikersnaam en het eventueel op het goede station doet. Ook moeten verborgen bestanden weergegeven zijn. Weet je niet hoe dat moet, klik dan hier.

Je maakt de snelkopeling door rechts te klikken in de map en daar te kiezen voor Nieuw - Snelkoppeling. Als pad geef je op X:\ (waarbij je x vervant door de stationsletter van je brander), en je drukt op volgende.

in het volgende scherm kun je de naam kiezen voor de snelkoppeling. Kies bij voorkeur iets logisch (zoals cd-rom-brander ofzo ;)).

Suc6,
Rodin
 
ik heb die snelkoppeling gemaakt, maar volgens de Help en ondersteuning staat beschreven:
Als de bestanden zich in Mijn afbeeldingen bevinden, kiest u Naar cd kopiëren of Alle items naar cd kopiëren onder Afbeeldingstaken en gaat u verder met stap 5.

Klik in het dialoogvenster Items kopiëren op het station voor cd-opname en klik vervolgens op Kopiëren.
Dubbelklik op het station voor cd-opname in Deze computer. Er wordt een tijdelijk gebied weergegeven waar de bestanden worden bewaard voordat ze naar de cd worden gekopieerd. Controleer of de bestanden en mappen die u naar de cd wilt kopiëren, worden weergegeven onder Bestanden die zijn voorbereid om op cd te zetten.
Klik onder Cd-r-taken op Deze bestanden op cd zetten. De wizard Cd branden wordt weergegeven. Volg de aanwijzingen in de wizard

Ik zie dus nog een wizard en ook niet aan de rechterkant bij afbeeldingstaken: deze bestanden op cd zetten dus geen wizard Cd branden verschijnt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan