Internetpagina met achtergrondmuziek

Status
Niet open voor verdere reacties.

poi

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
4 dec 2001
Berichten
1.151
Ik wil op de site van mijn pa een achtergrondmuziekje laten draaien. De code is duidelijk, maar mijn wav bestand is bijna 1,5mb, schiet dus niet op.
Kan dit op een andere manier, zodat het e.e.a. toch snel laad?
 
Maak er een .asf van, dat is streaming.

Ik heb snel even voorbeeldje gemaakt.

*Klik*

Het teksbestandje is het script wat je moet gebruiken op je pagina.
 

Bijlagen

  • asf wma.txt
    2,3 KB · Weergaven: 75
Laatst bewerkt:
Bij mij doet de *klik* het niet, zowel in Opera als in IE.
 
Je bedoeld het absoluut goed, maar ik heb drie vragen:
1: Hoe maak ik van dat wav bestand een asf?
2: Waar in de source moet ik dat script precies plaatsen.
3: Waarom staat er een sid-nummer in,
<OBJECT id="Net Show" classid=clsid:2179C5D3-EBFF-11CF-B6FD-00AA00B4E220 width=1
 
Met welk proggie ik het heb omgezet weet zo niet meer.
Als het me te binnen schiet zal ik het laten weten.

Het scriptje moet je tussen <body> en </body> plaatsen.

<OBJECT id="Net Show" classid=clsid:2179C5D3-EBFF-11CF-B6FD-00AA00B4E220 width=1

Dat is de mediaplayer, width en height zijn 1 pixel groot en daarom niet zichtbaar.
 
Bedankt voor de reacties.

Ik heb nu een en ander aangepast.

Doet ie het nu wel?

Graag jullie reactie.
 
Ziet er goed uit je script, maar waar moet de verwijzing komen te staan naar mijn geluidsbestandje (asf)?
Oh ja, mocht je nog weten met welk progje een wav of mp3 omzet naar asf, dan hou ik me aanbevolen.
 
Ik heb een progje gevonden om mp3 bestanden om te zetten naar verschillende formaten.

Ik heb het huidige bestandje omgezet in .wma, dat klinkt beter dan asf. (al doende leer ik) ;)

Ik zal het scriptje als bijlage toevoegen.

Je moet de locatie (pad) van je muziekbestandje in het script zetten.

In het script staat het volgende:
<PARAM NAME="Filename" VALUE=".... HIER DE URL VAN DE FILE....">

Zet de locatie van het bestand achter VALUE=, tussen de aanhalingstekens.

Het progje om mp3 naar wma om te zetten vind je hier:
http://www.8to32.com/mp32all/index.htm
 
De bijlage:
 

Bijlagen

  • asf wma.txt
    2,3 KB · Weergaven: 47
He tnx, werkt goed, maar welke output kan ik het beste nemen (sample rate, bit rate)?
 
Het ligt eraan welke eisen je stelt, maar ik denk dat 44100 - 64 - stereo voldoende is.

Op die manier is de file de helft kleiner en toch voldoende kwaliteit voor een site.

Je kunt natuurlijk experimenteren met andere waardes.
 
IS DIT XML???


Naar mijn mening niet, er wordt wel lekker op gereageerd, maar mijn eigen vraag wordt nog steeds niet beantwoord. Dat terwijl ik weet dat er wat XML fanaten zijn die vast wel een oplossing voor mn probleem hebben.....
 
Geplaatst door dutchall
IS DIT XML???


Naar mijn mening niet, er wordt wel lekker op gereageerd, maar mijn eigen vraag wordt nog steeds niet beantwoord. Dat terwijl ik weet dat er wat XML fanaten zijn die vast wel een oplossing voor mn probleem hebben.....

Jouw vraag? :8-0:

Wie is hier de topicstarter?
 
Mijn vraag staat in deze categorie, en is makkelijk te herkennen, ik ben de eerste én de laatste die reageerde in mijn topic..... helaas....

en hij staat onder dit topic
 
Ik ben degene die deze vraag op helpmij heeft gezet, echter, er is geen topic html (daar hebben we het toch over), dus de topic die er het meest bij aansluit is mijns inziens, deze hier.
Mocht je een ander alternatief hebben hoor ik dat graag.
groetjes, Victor (poi).
ps. " testje" erg bedankt voor je uitleg, ik ga morgen ermee aan de slag en ben er eigenlijk van overtuigd dat dit moet gaan werken, ik hou jullie op de hoogte.
 
ik vind gewoon dat jou vraag beter HIER past, in plaats van deze XML categorie.......


maar goed, misschien ligt het wel aan mij, ben nl ook een van de weinigen die nu al weken op n reactie in mn eigen onderwerp zit te wachten.....
:confused:
 
Da's zeker een betere plaats, overheen gekeken. Volgende keer zal ik soortgelijke vragen daar neerplanten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan