etrust antivirus

Status
Niet open voor verdere reacties.

outlaw36

Gebruiker
Lid geworden
27 feb 2003
hiephoi,
wie kent of heeft ervaring met e-trust anti virus.
heb het nu op de achter grond draaien nadat ik norton 2004 eraf heb geflikkert (is erg bemoei zuchtig)

grtzzzzz jos

Geplaatst door outlaw36
hiephoi,
wie kent of heeft ervaring met e-trust anti virus.
heb het nu op de achter grond draaien nadat ik norton 2004 eraf heb geflikkert (is erg bemoei zuchtig)

grtzzzzz jos

Al een geluk dat Norton bemoeizuchtig is, anders zou je virussen bij de vleet hebben.
Maar ja uw keuze.
Maar geen ervaring met e-trust.

hiephoi,
je bent toch wel met me eens dat norton zeer aanwezig is op je systeem toch!
e-Trust is een anti virus progje wat normaal bij bedrijven draait (volgens een kennis dan he) maar ik heb het nu draaien en wil graag resultaten hebben over betrouwbaarheid e.d.

grtzzz jos

Geplaatst door outlaw36
hiephoi,
je bent toch wel met me eens dat norton zeer aanwezig is op je systeem toch!
e-Trust is een anti virus progje wat normaal bij bedrijven draait (volgens een kennis dan he) maar ik heb het nu draaien en wil graag resultaten hebben over betrouwbaarheid e.d.

grtzzz jos

Ik weet dat Norton betrouwbaar is, maar e-trust weet ik niet zo dadelijk. Ik zou even googlen en daar een vergelijking tussen AV zoeken en dan kan je nog beslissen.

eTrust is zeker geen slecht antivirusprogramma. Het behoort, naast o.a. Norton, tot de betrouwbare merken. Ten opzichte van Norton (en de meeste andere antivirusprogramma's) heeft eTrust echter enkele grote nadelen:

- géén real-time scan van binnenkomende e-mail (gevolg: het antivirusprogramma merkt een virus dat per mail is binnengekomen pas op als de infectie een feit is en de symptomen zich manifesteren - op dat moment kan de schade al groot zijn. Geef mij de 'bemoeizucht' van Norton dan maar!);

- géén script-blocking (en dat is gevaarlijk, o.a. met het oog op macro-virussen);

- géén scan van bestanden die via MSN Messenger of andere instant messenging programma's binnenkomen.

hiephoi,
ok buffy,de grote nadelen die je zojuist opsomde geven bij mij de doorslag om etrust van mijn systeem te schoppen.Zet norton er wel weer op,blijft toch n goed proggie.

thnx voor alle reacties

grtzzzz jos

Geplaatst door maestro12
Ook Buffy loopt alweer achter met de informatie, er is alweer een nieuwe versie die dat dus allemaal wel doet.

http://www.my-etrust.com/products/Antivirus.cfm?#moreInfo

Wordt de mail + attachments nu wel real-time gescand, dus terwijl het binnenkomt? En dus niet pas nadat het al geopend is? Want dat laatste was juist de grote zwakte van eTrust, vooral voor gebruikers van Outlook en OE...
Ik kan niet echt uit je link afleiden of dat nu daadwerkelijk veranderd is.

Van wat ik begrepen heb van een kennis van mij (die het dus gebruikt), ja het wordt nu gescand tijdens het binnenhalen. En ook messengers worden nu beschermt.
Lijkt me een hele verbetering. Ik moet hierbij dus wel even afgaan op het woord van een ander.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan