Quicktime, problemen met foto's

Status
Niet open voor verdere reacties.

renkumertjesimo

Gebruiker
Lid geworden
19 jun 2004
Berichten
44
:( Nu geeft mijn pc (pentium 3, 700 Mhz, 128 mb geheugen, Windows 98SE) geen voorbeelden weer. Dit is al best een oude pc, met veel programma's erop. Hij is ook erg langzaam. :confused: Probleem is, dat mijn Quicktime 5 geen voorbeelden meer weergeeft. Die voorbeelden hoor je dan links in je map te zien als je op een bestand klikt. De foto's worden nog wel gewoon geopent bij dubbelklikken, maar ik krijg geen voorbeeld als ik gewoon even snel mijn foto's dmv. een voorbeeld wil zien. Hoe kan ik dit oplossen? Heb ik misschien te weinig geheugen en een te langzame pc dat ik geen voorbeelden meer krijg?

Mijn pa wilt geen snellere kopen, en hij heeft geen zin om alles eraf te gooien en Windows XP erop te zetten. Met windows Xp kan je miniatuurweergave en heb je een hele snelle fotobekijker. Maar dat ik geen optie voor ons thuis:(

Wie kan mij helpen?
 
Ik begrijp het verband tussen QuickTime en de voorbeelden links in de map niet zo goed.
Dit is een mogelijkheid die je in Windows Verkenner gewoon kunt instellen. (Zie bijlage.)
Open de Verkenner en zorg dat er in het menu Beeld een vinkje staat bij "Als webpagina."
Ga vervolgens in het zelfde menu naar Mapopties. Klik op het tabblad Beeld op de knop "Zoals de huidige map." Alle mappen zullen dan een voorbeeld laten zien van de afbeelding die je selecteert.

Om je computer wat sneller te krijgen, kun je hier gratis EasyCleaner downloaden. Je kunt je computer dan doorzoeken op overbodige bestanden (Unnecessary) en die verwijderen. Met de knop Registry kun je het register doorzoeken op overbodige rommel en dit allemaal verwijderen. Als je daarna ook op de knoppen Clear files, Clear cookies, Clear history en MRU klikt, is je computer een stuk schoner en waarschijnlijk een stuk sneller.

Guus.
 
Laatst bewerkt:
Ik krijg nog steeds geen voorbeelden, ik start de pc zo ff opnieuw op, Bedankt voor dat programma!!!! Die is echt helemaal geweldig. groetjes
 
Geplaatst door renkumertjesimo
Ik krijg nog steeds geen voorbeelden
Kan ook best zijn dat die traagheid en het feit dat je geen afbeeldingen meer ziet door spyware of virussen wordt veroorzaakt.
Al kan het helemaal geen kwaad om regelmatig zo'n schoonmaakprogramma te laten draaien.
Als je een virusscanner hebt, laat die dan eens scannen. (Eerst updaten!)
Hier kun je een online virusscan laten uitvoeren.
Hier kun je lezen hoe je van spyware af komt.

Guus.
 
Ik heb ad aware, geupdated. Mijn pc is qua dat betreft schoon. De pc zal wel te langzaam zijn denk ik...
 
Ik zou toch nog even een Hijackthis log plaatsen.
Hier staat hoe dat moet.
Mijn eigen PC is helemaal schoon en behoorlijk snel, terwijl hij een veel mindere processor heeft dan de jouwe. (Klik maar eens op de knop Systeem onder mijn bericht.)
En misschien moet je eens kijken of er niet teveel programma's op de achtergrond meedraaien.
Ook dat kan met het programma EasyCleaner.
Klik op de knop Startup en je ziet alle programma's die opstarten als je de computer aanzet. Zie je daar dingen tussen staan die eigenlijk niet hoeven, dan kun je die selecteren en verwijderen door op Delete te klikken. Je verwijdert het programma dan niet, maar je zorgt ervoor dat het niet wordt opgestart.

Guus.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan