Php begin, nu al moeilijkheden!

Status
Niet open voor verdere reacties.

eisdatop

Gebruiker
Lid geworden
14 jul 2004
Ik wil mijn html kunsten in ruilen voor PHP!
Ik ben begonnen maar kom er in het begin al niet uit!
Ik heb een simpel scriptje overgenomen, en als ik het bestand upload en dan bekijk werkt het niet!

PHP:
<?
Echo ("ik ben $naam");
?>

Dit sla ik op als test.php en load hem op naar mijn server, en ga dan naar http://dhost.info/flipper/test.php
Ik zie dan Ik ben. Dat klopt wel volgens mij!

Maar, als ik naar de volgende url ga:
http://dhost.info/flipper/test.php?naam=klaas

Dan komt het zelfde te staan, terwijl naar mijn weten er ik ben klaas moet staan!

Kan iemand mij helpen?

Groeten jan-willem

<?
$naam = 'ikke';

Echo ("ik ben $naam");

?>

Zo is het denk ik wat jij wilt ;).

[edit] ownee toch niet [/edit]

Laatst bewerkt:
PHP:
<? 

echo 'Mijn naam is:<br>'; 
echo $_GET['naam'];

echo 'Mijn achternaam is:<br>'; 
echo $_GET['achternaam'];

echo 'Mijn geslacht is:<br>'; 
echo $_GET['geslacht'];

echo 'Mijn leeftijd is:<br>'; 
echo $_GET['leeftijd'];
?>
Dit heb ik nu, als je naar:
http://dhost.info/flipper/welkom.htm gaat en dat formuliertje invult kom je op een pagina waar die gegevens verwerkt zijn,
Nu mijn 2e vraag, waar zet ik de andere <br> code neer om het antwoord en de volgende vraag onder elkaar te krijgen?

echo '<br>Mijn achternaam is:<br>';

Zo bedoel je?

ik zou het zo doen:

PHP:
<?php

echo "Ik ben " . $_GET['naam'];

?>

is namelijk netter. Je maakt namelijk gebruik van superglobals en zo weet je zeker dat het op meerdere servers werkt :thumb:

edit: en zet error_reporting(E_ALL); es bovenaan ? :thumb:

Laatst bewerkt:
tip trek phpbb van het web phpnuke download ergens apache run een server op je eigen pc zorg dat phpbb en nuke draaien en ga daar van alles in toevoegen of verbouwen ik ben nu een jaartje bezig met php en begin steeds meer te leren er van

Slechte tip. Op die manier ga je de manier van scripten ook overnemen en heb je de broncode van phpnuke al eens gezien ? Jak !
Bovendien: Als je nog niets van PHP snapt, dan moet je vooral niet met zulke uitgebreide scripts beginnen. Tenslotte ben jij, degene die met deze tip aan komt zetten, ook nog topics aan het openen met vragen over hoe je 't moet doen.

Laatst bewerkt:
Geplaatst door JPeetje
Slechte tip. Op die manier ga je de manier van scripten ook overnemen en heb je de broncode van phpnuke al eens gezien ? Jak !
Bovendien: Als je nog niets van PHP snapt, dan moet je vooral niet met zulke uitgebreide scripts beginnen. Tenslotte ben jij, degene die met deze tip aan komt zetten, ook nog topics aan het openen met vragen over hoe je 't moet doen.

niet hoe je het moet doen waar ik somige dingen kan vinden maar dat is een ander verhaal ik heb er genoeg van geleerd en als je niks van php snapt die scripts niet gebruiken haha tja dat is ieder voor zig een jaar geleden begon ik ermee en dat was gelijk me eerste php gebeuren dus ik heb er genoeg van opgestoken ben flink aan het bouwen en verbouwen

Geplaatst door bouman4
niet hoe je het moet doen waar ik somige dingen kan vinden maar dat is een ander verhaal ik heb er genoeg van geleerd en als je niks van php snapt die scripts niet gebruiken haha tja dat is ieder voor zig een jaar geleden begon ik ermee en dat was gelijk me eerste php gebeuren dus ik heb er genoeg van opgestoken ben flink aan het bouwen en verbouwen
Nu een tip van mijn kant: Interpunctie ;)

Geplaatst door bouman4

Interpunctie ? :8-0:

edit: damn, Ede was sneller dan Bussum :p

Geplaatst door masterprut

Interpunctie ? :8-0:

edit: damn, Ede was sneller dan Bussum :p

2x niet zulke dure woorden graag interpuntie gaat het weer over me punten em coma,s sorry even niet meer aan gedacht maarja ik ga deze discusie verlaten want hier heeft de gene niks aan die hem heeft gepost dit zijn gewoon onderonsjes en horen weer onder een ander deel thuis denk ik

Geplaatst door bouman4
tip trek phpbb van het web phpnuke download ergens apache run een server op je eigen pc zorg dat phpbb en nuke draaien en ga daar van alles in toevoegen of verbouwen ik ben nu een jaartje bezig met php en begin steeds meer te leren er van

Als je echt iets wilt leren kun je beter van JPs site scripts halen want die zijn overzichtelijker en minder moeilijk opgebouwd :D

jo zal even kijken ik begin een script junk te worden volgens mij. niets is goed genoeg bij mij, en ben verslaafd om alerlij scripts te testen en soms ook te verbouwen of een eigen draai aan te geven. ik zag een startpagina bij jptje ik heb ook een startpagina www.startnu.nl.nu stamt ergens uit 1999 voledig html. en incompleet is hij wel ik heb hem nooit af gemaakt teveel werk. doe er een keer per jaar wat aan als me favo de pan uitstijgt. moet aleen even kijken waar ik dat script van jptje kan downen. meschien is dat wel makelijker kan ik de andere mensen meschien ook site,s laten toevoegen. nu zijn er die komen met vragen ik wil wel helpen maar weet geen bal van html af. dus kan ik me links niet toevoegen maarja dat zien we dan wel. het gaat om het testen zeg ik maar zo. al loopt dat testen soms uit de hand www.battlefreaks.com is uit zo,n test onstaan leuk forumpje wat gaan we er mee doen. tja oeps:confused: :confused: me . en ,s:(

ok thanks hadt daarstraks die scrollbar nog niet gezien foutje ik heb hem binnen ga hem zo ff testen scripts van een phper zijn leuker dan een open source waar 150 man hun steentje hebben aan bijgedagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan