RTF bestand openen ??

Status
Niet open voor verdere reacties.

jbrunst

Gebruiker
Lid geworden
1 sep 2001
Berichten
21
hoe krijg ik een rtf bestand die in word is gemaakt geopend en weer leesbaar:rolleyes:
 
lukt dat niet door word als je het daarin gemaakt hebt dan zal je het daarin ook wel kunnen lezen.
 
RTF

Geplaatst door jbrunst
hoe krijg ik een rtf bestand die in word is gemaakt geopend en weer leesbaar:rolleyes:

Ik heb dat probleem ook wel eens. Ik sleep dan het document naar Word toe. De oorzaak ligt daarin dat ergens in je registers RTF niet gelinked is aan WORD.

Ik weet niet hoe je dat moet opheffen.
 
Hai, :D

Normaal gesproken moet een *.rtf probleem loos gelezen worden door Word. (het is een word-eigen extensie)

Als Word er toch problemen mee heeft moet je hem openen via: Bestand/Openen.
Als er iets raars in zit zal Word de conversie wizard openen en proberen het bestand in te lezen.

See Yah! :thumb:
 
rtf openen

hoi
ik heb bijna alles geprobeert.
ik krijg hem in word wel geopend maar de tekst bestaat uit cijfers en letters en tekens.
Het lijkt wel html
Ook geprobeert om alles om te zetten naar pdf, maar dan krijg ik weer die cijfers en letters e.d.
 
Re: rtf openen

Geplaatst door jbrunst
hoi
ik heb bijna alles geprobeert.
ik krijg hem in word wel geopend maar de tekst bestaat uit cijfers en letters en tekens.
Het lijkt wel html
Ook geprobeert om alles om te zetten naar pdf, maar dan krijg ik weer die cijfers en letters e.d.

Ik open zo'n bestand ook wel eens met Wordpad, dus Wordpad openen en dan het RTF-bestand er naar toe slepen.

De eerste regel van een RTF-bestand ziet er zo uit (dit verkregen door het in het kladblok te openen en het RTF-bestand naar het kladblok te slepen)
{\rtf1\ansi\ansicpg1252\deff0\deflang1043{\fonttbl{\f0\fswiss\fcharset0 03MyriadNormaal;}{\f1\fswiss\fcharset0

Je kunt zo zien of het wel een RTF-bestand is.
 
rtf bestand

sorry voor het late bericht maar het probleem is opgelost:thumb:
 
rtf openen

hoi

via de pocket pc map waarin ook word staat
heb ik toevallig het bestand kunnen openen omdat de pocket pc ookmet rtf bestanden werkt.

Het is eigenlijk een toeval maar ik kan nu lezen wat er staat en converteren naar word

mvg JB
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan