@home netwerk met 9 pc's

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jisje

Gebruiker
Lid geworden
23 mrt 2004
Berichten
26
Hoi,
Ik woon in een studentenhuis en wij hebben momenteel internet via de universiteit met behulp van een HUB.
We zijn nu overgegaan op @home en er zijn wat meer mensen bijgekomen. Nu ben ik de gelukkige die dit hele zooitje morgen mag gaan aansluiten. Ik heb op dit forum al het een en ander gelezen dus denk wel dat ik een heel eind ga komen (alhoewel ben wel blond)
Maar nu wil ik graag weten of ik het met een HUB, Router of Switch moet gaan aansluiten (weet de verschillen niet zo goed) en welke ik hier dan voor moet hebben mbt snelheid enzo.

Groetjes Jisje
 
Om 9 pc's aan te sluiten heb je in ieder geval een router nodig (daar komt de aansluiting van de modem in) en om daarna goed en snel te kunnen verdelen hang je achter de router een switch
 
Maar er bestaan ook 16 poort Switches is dit niet voldoende dan?
Want als ik ook een router moet aansluiten kan ik dan bv een 2 poorts Router aansluiten en dan op een van die poorten de 16 poorts switch aansluiten??

Gr Jisje
 
een 16 poorts switch is in principe voldoende, wat je dan moet doen is wel 1 pc server maken. Wat misschien met het verdelen van de bandbreedte niet echt eerlijk is.

Het best is gewoon een router met daaraan een switch zoals Mario zegt.
 
Gaat het aansluiten dan wel hetzelfde als alleen met een router? of moet er bij de switch ook nog wat ingesteld worden?
En is een 10/100 mbit switch voldoende voor de snelste @home verbinding?

En waar kan ik deze kopen in omgeving tilburg voor niet te veel geld (behalve computerland)

Gr Jiska
 
ja een 10/100 Mbit switch is wel genoeg, en het gaat niet helemaal hetzelfde, je doet de computer met de internetverbinding in 1 poort. De computers uiteraad in de andere poorten en je verdeeld internet in windows, op de computer waar het binnen komt.
 
Betekend dit dan dat deze pc constant aan moet staan omdat de andere anders geen internet hebben of begrijp ik het verkeerd.
Ik dacht dat ik gewoon rechtstreeks een switch op de router kon aansluiten en daar alle pc's op? Maar dat kan dus niet?
Sorry heb er weinig verstand van en wil me eerst goed in laten lichten voordat ik er morgen aan ga beginnen.

Gr Jisje
 
nee dat klopt inderdaad. Ja het kan ook inderdaad met een switch op een router!!!! Dat lijkt mij persoonlijk ook een betere oplossing.

Geeft niet hoor.
 
Ok ik zal het morgen eens proberen. Hoop dat het lukt omdat ik dan dus tijdelijk geen internet heb.

Nog tips voor winkels waar switches en routers te krijgen zijn? Wil ze niet op inet betsellen omdat ik er morgen al mee aan de slag kan.

In ieder geval bedankt voor de informatie?

Gr Jisje
 
Ik denk dat het dan toch de plaatselijke computerboer om de hoek wordt. Mycom, Norrod of iets dergelijks.
 
gelukt

Het is gelukt alles verliep eigenlijk vlekkeloos behalve dat we een nieuwe wandcontactdoos moesten aansluiten voor de kabel.
Zitten nu met 9 pc's via een router en een switch
Bedankt voor de tips

Gr Jiska
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan