Helpmij.nl
Helpmij.nl
Helpmij.nl
Steun Helpmij.nl! Klik hier     Computerprobleem? Klik hier!

Weergeven resultaten 1 tot 18 van 18

Onderwerp: C schijf loopt vol, wat moet ik doen?

Vraag is opgelost
    Ik wilde vanavond iets downloaden met Emule, nadeel van dit programma is dat hij al schijfruimte gaat vastleggen voordat je daadwerkelijk iets hebt gedownload. Mijn harddisk liep dus vol en kreeg dus de melding in mijn systemtray dat ik schijfruimte moest vrijmaken. Heb toen maar wat programma's verwijderd maar om nou te zeggen er dat het op schiet nee.
    Ik heb mijn schijf in 3 partities verdeeld: C is 4,87 gb waarvan 4, 31 gb gebruikt en nog maar 580 mb beschikbaar, schijf D is 7,60 gb en 1, 20 gb gebruikt en 6,40 gb gebruikt, schijf E is 1,80 gb groot waarvan 1,00 gb gebruikt en 815 beschikbaar.
    Hoe kan ik nou meer schijfruimte terug krijgen op C, heb al behoorlijk wat programma's verwijderd maar niets helpt echt, ook bij een een keer opnieuw opstarten blijft die grote er maar staan terwijl ik voor dat ik iets probeerde te downloaden behoorlijk wat schijfruimte over had. Ik heb overigens WinXP Prof.
    Alvast dank.

Giga Senior maikel9's avatar
    Afstand tot server
    ±41 km
    ja dan zul je toch echt wat moeten verplaatsen of verwijderen,hier een link naar een programma waar je precies kan zien wat er op je pc staan en hoe groot het allemaal is.
    http://www.softpedia.com/public/cat/13/10/13-10-8.shtml

waar je trouwens VEEL ruimte mee wint is je systeemherstelpunten eens weg te doen.dan blijft er nog 1 staan.
    via start>buroasso>systeemwerkset>schijfopruiming>meer opties>systeemherstel opruimen.
    Laatst aangepast door maikel9 : 28 oktober 2004 om 00:40

Mega Senior Lucky Fred's avatar
    Afstand tot server
    ±93 km
    Hoi Erwin,

Al gezocht via google op "Opschonen pc"?
    Laatst aangepast door Lucky Fred : 25 juli 2005 om 14:15
    Groeten,
    Fred

Mijn sites: Fred's corner en Ringtones

Giga Honourable Senior Member † humpe's avatar
    Jje moet eens je temp file leeg maken, en dan is defragmenteren, misschien help dat.
    Laatst aangepast door humpe : 28 oktober 2004 om 04:39

Senior Member
    Afstand tot server
    ±105 km
    ja dat probleem had ik ook ..heb gewoon die 'ÉZEL' maar weggedaan .neemt bijna alle schijf ruimte in beslag ..en Emule is fokop traaaaaaaaaaag!!

Geplaatst door humpe
    Jje moet eens je temp file leeg maken, en dan is defragmenteren, misschien help dat.
    In die temp file staat gek genoeg bijna nooit wat in.

Herstelpunten verwijderen is het eerste wat ik heb gedaan. Hoeveel ruimte neemt zo'n herstelpunt in trouwens?

Afstand tot server
    ±93 km
    Herstelpunten kunnen een paar honderd MB tot meer dan een GB in beslag nemen.

Met het volgende kun je ook een paar honderd MB besparen.

Slaapstand uitschakelen

Slaapstand slaat de gehele inhoud op die op het moment van het in slaapstand gaan van de computer in het geheugen zit.
    Deze gegevens worden opgeslagen in hiberfil.sys, een verborgen systeembestand die in de hoofddirectory van de systeemschijf wordt opgeslagen. Dit bestand kan een paar honderd MB in beslag nemen.
    Je kunt deze functie van Windows uitschakelen en daarmee een hoop ruimte besparen.

Ga naar Start / Configuratiescherm en dubbelklik op Energiebeheer.
    Ga vervolgens naar het tabblad Slaapstand en haal het vinkje weg bij Slaapstand inschakelen.
    Je kunt daar ook zien hoeveel ruimte het bestand in beslag neemt.
    Groeten,
    Fred

Ik heb aan deze link wel wat gehad http://home.tiscali.nl/freddykaiser/OpschonenPC.htm.
    Ik heb nu eens mijn DLLCache opgeschoond zoals daar beschreven, niet normaal meer wat dit aan schijfruimte in beslag neemt, dat is nu weer helemaal schoon en heb weer 1,31 gb ter beschikking op C, meer dan voldoende. Dat is dus wel een aanrader omdat even te doen. Was er een beetje huiverig voor maar toch maar gedaan. Weet niet wat er in die DLLCache zit en of dat ook kwaad kan als je dat allemaal hebt verwijderd?
    Mijn pc doet het nog dus, het zal wel niet denk ik. Wie weet dat?

Afstand tot server
    ±93 km
    Hoi Erwin.

Dat is een Windows File Protection map als bescherming van de bij setup geïnstalleerde systeembestanden zodat ze niet kunnen worden overschreven.

De een zegt hij is noodzakelijk, een ander zegt weer van niet.

Ik heb de map zelf al een hele tijd geleden verwijderd en na die tijd heel wat geïnstalleerd en verwijderd maar er nog nooit een probleem door gehad.

PS. Heb je die slaapstand nog uitgeschakeld? Dat levert ook nog een paar honderd MB op.
    Groeten,
    Fred

Geplaatst door Lucky Fred
    Hoi Erwin.

Dat is een Windows File Protection map als bescherming van de bij setup geïnstalleerde systeembestanden zodat ze niet kunnen worden overschreven.

De een zegt hij is noodzakelijk, een ander zegt weer van niet.

Ik heb de map zelf al een hele tijd geleden verwijderd en na die tijd heel wat geïnstalleerd en verwijderd maar er nog nooit een probleem door gehad.

PS. Heb je die slaapstand nog uitgeschakeld? Dat levert ook nog een paar honderd MB op.
    Ik zag dat dat vinkje bij slaapstand al weg was, dus dat doet hij niet.

Maar nog een vraag over die DLLcache schoonmaken, moet je dit net als andere schoonmaakaktiviteiten op je PC af en toe eens doen of was dat eenmalig?

Afstand tot server
    ±93 km
    Dat was gewoon eenmalig.
    Of je moet windows opnieuw installeren, dan wordt die directory weer volgepropt om het maar zo te zeggen.
    Groeten,
    Fred

Dat was gewoon eenmalig.
    Of je moet windows opnieuw installeren, dan wordt die directory weer volgepropt om het maar zo te zeggen.
    Ok dank.

Afstand tot server
    ±93 km
    Graag gedaan.
    Groeten,
    Fred

Graag gedaan.
    Nog even: mocht ik SP2 gaan installeren, geeft die lege DLLcache dan geen problemen met de installatie van SP2?

Afstand tot server
    ±93 km
    Nee, SP2 is gewoon via software te verwijderen en maak kopieën van zijn eigen dll-bestanden.
    Groeten,
    Fred

Ok duidelijk. Dank.

PC opschonen

Quote Origineel gepost door Lucky Fred Bekijk Bericht
    Hoi Erwin,

Al gezocht via google op "Opschonen pc"?
    Dag Fred,

Ik heb je pagina bekenen. Onze c schijf zit vol. DLL cache verwijderen lukt niet, want we krijgen de melding Kan het opgegeven pad niet vinden.

Heb je nog ideeen?

Gr Liz

Trotse Pappa
    Verenigingslid
    m@rio's avatar
    Afstand tot server
    ±126 km
    Welkom Lizbiz,

Het is op Helpmij niet wenselijk om je vraag in die van iemand anders te stellen. Daarnaast is het topic uit 2004 en niet actueel meer.

Graag je eigen vraag aanmaken
    Je moet niet steeds dezelfde fouten maken, er is keus genoeg

Berichtenregels

• U mag geen nieuwe vragen starten.
  • U mag niet reageren op berichten.
  • U mag geen bijlagen versturen.
  • U mag uw berichten niet bewerken.
  •  
Helpmij.nl
Helpmij.nl

Helpmij.nl en business

Partners