advies gevraagd voor draaadloos internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lillian

Gebruiker
Lid geworden
8 jan 2004
Berichten
95
Even advies gevraagd, het gaat om het volgende;
mijn vader heeft een computer en belt tot mijn grote ergenis (krijg telkens te horen dat de rekening zo hoog is) via het tikkensysteem. Na veel gezeur van mijn kant wil hij nu toch een abbootje nemen, in de vaste pc met XP pro heeft hij dus een gewone modem ingebouwd. Sinds kort heeft hij een laptop van de zaak met een draadloos internetkaart erin (kan tenminste af en toe internetten op de laptop). Nu wil hij graag draadloos internet nemen voor de vaste pc en en de laptop. Daarnaast heeft hij ook nog ISDN lijn die heeft hij nodig vanwege de zaak, dus het moet ook samen kunnen gaan. Mijn eerste vraag is dan is dit mogelijk? Zoja bij welke providers kan dat dan? Ik heb al even op internetten.nl gekeken maar daar kwam ik niet echt uit. De snelheid is niet zo belangrijk (alles gaat sneller dan inbellen). En wat heb ik dan nodig voor spullen?
Gaarne advies gevraagd.

Lillian
 
Dit is goed mogelijk ja. Alleen zou ik je adviseren om de gewone pc als het even kan toch met draad te verbinden. Laptop is inderdaad wel handig om draadloos te doen.

Wat heb je nodig:

Een provider voor kabel internet of ADSL.
Hierbij krijg je een kabel of adsl modem. Vaak is het mogelijk om een gewone modem, dual pc modem of draadloze modem te nemen bij de provider. Kies dan of voor een gewone modem of een draadloze modem. In jouw geval zou ik een draadloze nemen, omdat je anders als je draadloos wilt internetten nog een accespoint nodig hebt, en die is al ingebouwd in de draadloze modem.

Verder heb je een ethernet kaartje nodig in je gewone pc, en een draadloze ethernetkaart voor in je laptop.
 
Bedankt voor alle tips nu nog één vraag als we nu alleen willen gaan internetten via de laptop (dus draadloos) met een abbo van wanadoo, wat heb je dan nog nodig behalve de abbo. Zelf denkt hij dan aan de abbo easy, maar ik kan nergens terugvinden of die ook draadloos is?
 
Ja hoor dat kan, werkt op zelfde manier, of je neemt een wireless modem, of je sluit op gewone adsl modem een accesspoint aan
 
Geplaatst door Lillian
Bedankt voor alle tips nu nog één vraag als we nu alleen willen gaan internetten via de laptop (dus draadloos) met een abbo van wanadoo, wat heb je dan nog nodig behalve de abbo. Zelf denkt hij dan aan de abbo easy, maar ik kan nergens terugvinden of die ook draadloos is?

Ken geen abbo easy van wanadoo,maar zou kiezen voor het volgende:

Draadloos modem
Type SpeedTouch 570/570i
Prijs € 139,-
Microsoft Windows systeem Geschikt voor Windows 98 SE of een nieuwere versie
Apple MacOS systeem Geschikt voor Apple MacOS 8.6 of een nieuwere versie
Telefoonaansluiting Standaard (analoge) of ISDN-aansluiting van KPN vereist
Toelichting Met dit WiFi-modem is het mogelijk met meerdere computers draadloos toegang tot internet te krijgen.

Vanaf 1 oktober wordt standaard een PCMCIA-kaart en een USB adapter meegeleverd om respectievelijk een laptop en een desktop aan te kunnen sluiten
 
Geplaatst door Robbert1978
Ja hoor dat kan, werkt op zelfde manier, of je neemt een wireless modem, of je sluit op gewone adsl modem een accesspoint aan

Is dat iets wat je al bij het afsluiten van de abbo moet aanvragen, een wireles modem? En wat is een accespoint? Wat is het verschil tussen die 2? Er zit al iets in de laptop waardoor ik af en toe al kan internetten, waarschijnlijk via een abbo van één van de buren. Dus wat heb ik dan verder nog nodig? :rolleyes:
Tsja het zijn een hoop vragen maar ik snap nog niet veel van draadloos internetten, dus dan is het fijn dat er een forum is waar je die vragen kan stellen aan diegene die er wel verstand van hebben :thumb:
 
Het is Dell laptop verder staat erbij Lattitude D800 en onderop staat type PP02X, ik weet niet niet of je dat bedoeld?:confused:

thanx
 
yep zo ziet ie eruit

het probleem is nu dus dat de buren inmiddels wel hun netwerk hebben beveiligd ik kan er niet meer opkomen :confused: Aangezien we weinig tot geen contact hebben met die buren zie ik weinig in het idee van jou om een abbootje te delen.:rolleyes:
Als ik nu een abbo van wanadoo cable easy neem heb ik dan nog iets anders nodig dan alleen het modem?
 
Om draadloos internet te ontvangen heeft u de volgende dingen nodig:
Een laptop of computer met de mogelijkheid om - draadloos - internet te ontvangen
Een WiFi-netwerkkaart (één per PC) om met het modem te kunnen communiceren
Een router om het verkeer van en naar internet te routen. In een draadloze router zit al een access point ingebouwd.

Dus het komt erop neer dat ik een draadloze router nodig heb, want ik heb dan toch al een netwerkkaart?

Het einde is in zicht :eek:
 
Ja maar niet te vergeten het modem !.
De vraag is altijd of de ingebouwde draadloze netwerkkaart wil/kan communiceren met de router ?
Dit zou je even voor moeten leggen aan Wanadoo.
Dan nog is het geen 100 % garantie dat het ook echt gaat lukken maar ook dat is wel weer op te lossen.

Weet je nu wat je gaat doen ?
 
Ik denk dat ik met deze info even contact ga opnemen met wanadoo, hopelijk weten zij hoe nu verder. Mijn vader gaat zelf ook op zijn werk even aan een ict-er vragen wat er mogelijk is met de laptop.

Dus mijn hartelijke dankt voor de hulp:thumb:
 
Succes,en we horen het misschien als het allemaal werkt !

(topic afgemeld ?)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan