autocorrectie engels

Status
Niet open voor verdere reacties.

blackcat

Gebruiker
Lid geworden
30 jan 2002
Berichten
82
Hallo,
Ik heb een probleem in Word. Een engels talige brief wordt wel gecontroleerd op spelfouten en tekens, maar niet op grammatica. Dit heb ik echter wel aangevinkt.
Kan iemand mij vertellen of ik dan toch iets vergeten ben, of dat dit normaal is?
Ik gebruik Office XP.
 
als ik mij goed herinner zijn er apparte pakketjes voor spelling en gramatica. Dus de engelse gramatica zal bij jouw niet geinstalleerd zijn.
 
Sinds wanneer werkt de grammaticacontrole van Office dan? :D
Ik heb hem ooit eens ingeschakeld, maar ik kreeg de meest vreemde suggesties.

Guus.
 
Geplaatst door lamp
als ik mij goed herinner zijn er apparte pakketjes voor spelling en gramatica. Dus de engelse gramatica zal bij jouw niet geinstalleerd zijn.
Engelse spelling- en grammaticacontrole zit standaard in de Nederlandse versie.

Staat bij Extra > Opties > Spelling en grammatica een vinkje bij Grammatica controleren tijdens typen?

Guus.
 
Bedankt voor jullie reacties!
Lamp, die extra taalpakketjes, wat bedoel je daarmee? Op de office xp cd heb ik extra taal dinges kunnen vinden en geinstalleerd (de engelse) maar dat heeft niet geholpen.
Of bedoel je die Proofing Tools? Daar heb ik namelijk iets over gelezen, maar het zou toch flauw zijn, als je voor goede grammatica controle deze ook nog zou moeten hebben.
En Guus, jouw suggestie staat ook aangevinkt en helpt hier dus ook niet bij.
Nog meer ideeen?:)
 
Ik heb gewoon ooit een cd gekregen van mijn broer waar alle extra taalpakketjes op stonden :p
 
Misschien werkt-ie wel, maar heb je geen grammaticale fouten gemaakt.:D

Zou het verder ook niet weten.

Language Packs kun je voor allerlei talen krijgen, maar is voor Engels niet nodig. Die zit standaard in de Nederlandse versie - anders zou je de Engelse spellingscontrole ook niet hebben..

Misschien ziet Office-expert Joost Verdaasdo je vraag nog.
Die weet vast wel een oplossing.

Guus.
 
Erg lief van je, maar ook al maak ik expres wel taalfouten (grammaticaal) dan geeft hij nog niets fouts aan.:confused:
Mijn hoop is dus gevestigd op de expert....
 
Geplaatst door blackcat
maar ook al maak ik expres wel taalfouten (grammaticaal) dan geeft hij nog niets fouts aan.
Ook niet als je de hele tekst selecteert en op F7 drukt?

Guus.
 
Net geprobeerd, maar nee. Ik krijg hetzelfde controle schermpje, maar dan doet hij alleen de woordspelling.
Ik kan er dus bv. een heel verkeerd geplaatst woord tussen typen, wat nergens op slaat, maar dan geeft hij dat nog niet aan.
 
Ik schreef in mijn eerste bericht al dat ik die grammaticacontrole nooit gebruikte omdat ik vreemde of foute suggesties kreeg.
Nu ik het met Engelse tekst probeer, gebeurt er hetzelfde.
Hij vindt in een zin maar één van de grammaticafouten. (Zie bijlage. Ik neem overigens aan dat je in dat venster Grammatica controleren aangevinkt hebt staan.)
En als ik niets verander en nog een keer controleer vindt hij niets meer.
Kortom, volgens mij werkt het programma niet helemaal zoals het zou moeten.

Guus.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt weer voor je reactie. Ik ben inmiddels thuis en heb het ook even op mijn eigen computer geprobeerd (de pc waar het om gaat, is die van mijn vader).
Ik moest dus eerst even de onderdelen installeren, omdat ik ze ook niet gebruik. Vervolgens heb ik jou zinnetje even overgenomen om te testen en ik krijg precies hetzelfde. De office-assistent geeft wel suggesties voor de grammatica, maar dat is natuurlijk niet wat we bedoelen.
Ik heb daarvan een bijlage gemaakt.
Helaas heeft Lamp nog niet weer geantwoord, want ik krijg het idee, dat deze functies inderdaad op een apart cdtje zouden moeten staan. Misschien die Proofing Tools?
 
Nou, de bijlage wil dus echt niet lukken (hoe krijg jij die afbeelding in zo weinig bytes?).
Het wil ook hier niet lukken. Ik heb het stukje door gelezen van de link die je hebt gegeven over het Office MultiLanguages Pack en de Proofing Tools. Daar las ik dan dit:


Als u echter optimaal gebruik wenst te maken van deze functie, hebt u de Proofing Tools nodig om de spelling en grammatica te controleren in verschillende talen.

Ik denk dat mijn vader dit dan zal moeten aanschaffen...
:rolleyes:
 
Geplaatst door blackcat
Ik denk dat mijn vader dit dan zal moeten aanschaffen... :rolleyes:
Dat lijkt me ook de beste optie.
Geplaatst door blackcat
hoe krijg jij die afbeelding in zo weinig bytes?
Met een programmaatje als IrfanView.
Open de afbeelding in IrfanView.
Kies voor Opslaan als en kies als bestandstype JPEG.
Je krijgt dan een klein venstertje te zien (bijlage) waarmee je de compressie kunt instellen; hoe hoger de compressie, hoe kleiner het bestand wordt.
De beeldkwaliteit wordt ook minder, maar dat zie je vaak pas bij compressie van meer dan 50 - kwestie van uitproberen met verschillende niveaus van compressie.

Guus.
 
Laatst bewerkt:
Hai, :D

Ik val hier midden in een reeds lang topic!

De proofingtools voor de engelse taal staan geïnstalleerd in een Nederlandse Office als je een Volledige installatie hebt uitgevoerd. En hoeven bij een NL versie ook niet apart aangeschaft te worden. (voor zover ik weet)

Werk dit gedeelte uit de Help eens door en kijk eens of er nog iets nieuws in staat:
Schakel automatische taaldetectie in.
Werkwijze

Als u meerdere talen in een document gebruikt, kunt u Microsoft Word de verschillende talen automatisch laten detecteren terwijl u typt.
• Klik op Taal in het menu Extra en klik vervolgens op Taal instellen.
• Schakel het selectievakje Taal automatisch bepalen in.
Opmerkingen
• Als u de automatische taaldetectie in een document wilt uitschakelen, schakelt u het selectievakje Taal automatisch bepalen uit.
• Als u de automatische taaldetectie wilt uitschakelen voor een bepaalde taal, verwijdert u die taal uit de lijst met ingeschakelde talen. Doe dit alleen als u bepaalde notaties of regels voor die taal (bijvoorbeeld datumnotaties) niet wilt gebruiken in Microsoft Word en andere Microsoft Office-programma's.
Stel spelling- en grammaticaopties in voor de taal waarin u wilt werken.
Werkwijze

• Klik op Opties in het menu Extra en klik vervolgens op het tabblad Spelling en grammatica.
• Stel de gewenste opties in.
Voer de normale spelling- en grammaticacontrole uit.
Werkwijze

• De standaardinstelling in Microsoft Word zorgt ervoor dat spelling en grammatica automatisch worden gecontroleerd tijdens het typen. Mogelijke spelfouten worden aangegeven met een rode golvende lijn en mogelijke grammaticale fouten met een groene golvende lijn.
• U kunt de spelling en grammatica ook in een keer controleren.
Spelling en grammatica automatisch controleren tijdens het typen
Controleer of de automatische spelling- en grammaticacontrole zijn ingeschakeld.
Werkwijze
• In het menu Extra klikt u op Opties en vervolgens op het tabblad Spelling en grammatica.
• Schakel de selectievakjes Spelling controleren tijdens typen en Grammatica controleren tijdens typen in.
• Typ in het document.
• Klik met de rechtermuisknop op een woord dat is gemarkeerd met een rode of groene golvende lijn en selecteer vervolgens de gewenste opdracht of alternatieve spelling.
Tips
• U kunt AutoCorrectie gebruiken om automatisch spelfouten te corrigeren tijdens het typen zonder dat u de correctie hoeft te bevestigen. Als u bijvoorbeeld inforamtie typt gevolgd door een spatie of ander interpunctieteken, wordt dit automatisch vervangen door "informatie".
• Als u een woord zoals "amsterdam" typt zonder hoofdletter, terwijl het woord voorkomt in de hoofdwoordenlijst met een ander gebruik van hoofd- en kleine letters ('Amsterdam'), wordt het ontbreken van de hoofdletter automatisch gemarkeerd of gecorrigeerd tijdens het typen. Om dit te voorkomen, voegt u de vorm met alleen kleine letters toe aan een aangepaste woordenlijst.
Gelijktijdig spelling en grammatica controleren
Dit is handig als u een document pas wilt proeflezen als u helemaal klaar bent met alle andere bewerkingen. U kunt de spelling en grammatica controleren en vervolgens elke correctie bevestigen.
Opmerking De spelling en de grammatica worden in Microsoft Word standaard tegelijkertijd gecontroleerd. Als u alleen de spelling wilt controleren, klikt u in het menu Extra op Opties. Klik vervolgens op de tab Spelling en grammatica, schakel het selectievakje Grammatica tegelijk met spelling controleren uit en klik op OK.
• Klik op Spelling- en grammaticacontrole op de werkbalk (werkbalk: een balk met knoppen en opties die u kunt gebruiken om opdrachten uit te voeren. U kunt een werkbalk weergeven door op Aanpassen te klikken in het menu Extra en vervolgens op het tabblad Werkbalken te klikken.) Standaard.
• Als er een mogelijke spelfout of grammaticaal probleem wordt gevonden, kunt u uw wijzigingen aanbrengen in het dialoogvenster Spelling- en grammaticacontrole.
Tips
o U kunt de spelling en grammatica rechtstreeks in het document corrigeren zonder het dialoogvenster Spelling- en grammaticacontrole te sluiten. Typ de correctie in het document en klik op Doorgaan in het dialoogvenster Spelling- en grammaticacontrole.
o Als u meer informatie wilt over een gemarkeerde grammaticale fout, klikt u met de rechtermuisknop op de markering. Klik op Grammatica en vervolgens in het dialoogvenster Grammatica op Uitleg.
• Opmerking Als u een typfout maakt in een woord die niet resulteert in een verkeerd gespeld woord, bijvoorbeeld als u "drop" typt in plaats van "dorp" of "eis" in plaats van "ijs"), wordt dit woord niet gemarkeerd. Dit soort problemen kunt u ondervangen met de grammaticacontrole.

Kom je hier al verder mee?

Succes! :thumb:
 
Bedankt voor jullie reacties :)

Goh, Joost "de expert". Wat een verhaal. Met de cdrom kan je inderdaad extra onderdelen toevoegen. Dat heb ik ook gedaan, maar dat heeft ook niet geholpen i.v.m. de grammatica. De spelling werkt wel ok. Verder ben ik het Help stuk van je door gelopen, maar daar kon ik ook niets nieuws in ontdekken.
Nou had ik in eerste instantie de vraag voor m'n vader gesteld (hij is nml. bezig met een engelse cursus), maar uit nieuwsgierigheid ben ik verder aan het onderzoeken gegaan. En wat blijkt? Ook in het Nederlands ziet de controle géén grammatica fouten. Bv. een zinnetje als:

In de zomer zit er veel vogels vliegt.

In mijn Word vindt hij geen problemen. Onbegrijpelijk!
Zou die Proofing Tools helpen? Heeft iemand daar misschien ervaring mee?

O, en Guus bedankt voor je tip van Irfanview ;) Ik had het geprobeerd in Paint, maar die werd dus veeeel te groot.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan