internet delen

Status
Niet open voor verdere reacties.

tboog

Gebruiker
Lid geworden
25 dec 2004
Berichten
7
Het zou toch mogelijk moeten zijn om met een soort splitter een kabelverbinding met twee computers te maken. Mijn tweede computer heeft heeft een netwerkkaart onboard. Is zoiets mogelijk ? En indien ja, hoe heet dat en waar verkrijgbaar ?
Bedankt vast
 
een splitter voor een adsl aansluiting.
Zo'n ding bestaat niet.
adsl werkt op twee draadjes en dan ga je via je modem en router mee verder.
Heb je al eens gekeken bij chello undrground.
dat is net zo'n forum als hier maar dan speciaal voor chello.
Misschien kunnen ze jou daar wel verder helpen.
even zoeken op google.
 
Wanneer je ADSL hebt kun je zonder veel kosten (+/-10Euro) met 2 pc op het internet,werkt bij mij perfect.Koop een cross-over kabeltje voor de 2 pC met elkaar te verbinden via de net werkkaartjes die normaal standaard in pc zitten .Maak een thuisnetwerkje aan onder WINXP stel IP adres van pc1 in op:192.168.0.1
subnetmaster:255.255.255.0
PC2:IP-adres:192.168.0.2
subnetmaster:255.255.255.0
+tot slot de volgende ...DNS....gebruiken
Voorkeur DNS-server 193.74.208.65
Alternatieve DNS-server:193.121.171.35
En als dit is ingesteld zou alles moeten werken.
Wel nog ingeven op PC1 dat je via LAN (=thuisnetwerkPC1==>PC2)verbinding wil maken met het internet.
 
Geplaatst door jpvdn
Wanneer je ADSL hebt kun je zonder veel kosten (+/-10Euro) met 2 pc op het internet,werkt bij mij perfect.Koop een cross-over kabeltje voor de 2 pC met elkaar te verbinden via de net werkkaartjes die normaal standaard in pc zitten .Maak een thuisnetwerkje aan onder WINXP stel IP adres van pc1 in op:192.168.0.1
subnetmaster:255.255.255.0
PC2:IP-adres:192.168.0.2
subnetmaster:255.255.255.0
+tot slot de volgende ...DNS....gebruiken
Voorkeur DNS-server 193.74.208.65
Alternatieve DNS-server:193.121.171.35
En als dit is ingesteld zou alles moeten werken.
Wel nog ingeven op PC1 dat je via LAN (=thuisnetwerkPC1==>PC2)verbinding wil maken met het internet.

Ik heb geen adsl, maar de kabel van Chello. Zoiets zou toch ook met de kabel moeten kunnen ?
Wie heeft de oplossing ?
 
Dan stop je in de pc die nu verbinding heeft met het internet een extra netwerkkaart.
deze kaart en de andere computer verbind je dan met een crosscable.
Dan heb je hetzelfde als jpvdn schrijft.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan